REKLAMA
Znaleziono 9998 wyników
Powierzchnia handlowa w Polsce rośnie w rekordowym tempieartykuł
Pokaż artykuł
Powierzchnia handlowa w Polsce rośnie w rekordowym tempie
W 2023 roku rynek nieruchomości w segmencie handlowym urósł o kolejne 380 tys. mkw. Tym samym, jak wynika z danych Colliers, łączne zasoby powierzchni w centrach handlowych w Polsce wzrosły do około 12,9 mln mkw. GLA. Nasycenie przestrzenią handlową osiągnęło 337 mkw. na 1000 mieszkańców, a współczynnik pustostanów w ośmiu największych aglomeracjach spadł do 3,6%. Istotny wpływ na dynamikę polskiego rynku handlowego miało wprowadzenie nowych dyrektyw oraz debiut 30 nowych marek stacjonarnych.
[łódzkie] Galeria MMG Centers Kutno otworzy nowy supermarketartykuł
Pokaż artykuł
[łódzkie] Galeria MMG Centers Kutno otworzy nowy supermarket
Galeria MMG Centers Kutno należące do portfolio Master Management Group, pozyskało nowego operatora...
Retail Park Białystokinwestycja
Pokaż inwestycję
Retail Park Białystok
Białystok, Generała Władysława Andersa 36
Carrefour zakończył drugą rozbudowę Sonata Parku w Sochaczewie. Obiekt w 100 proc. skomercjalizowanyartykuł
Pokaż artykuł
Carrefour zakończył drugą rozbudowę Sonata Parku w Sochaczewie. Obiekt w 100 proc. skomercjalizowany
15 grudnia 2023 roku, po drugiej rozbudowie, została otwarta dla klientów nowa część Sonata Park Sochaczew. Właściciel i inwestor obiektu, którym jest Carrefour Polska oddaje do użytku ponad 4000 mkw. dodatkowego GLA, na których pojawiają się sklepy takich marek jak: CCC, Half Price, 4F i Diverse. W momencie otwarcia obiekt jest w 100% skomercjalizowany.
[pomorskie] Kolejni najemcy wybierają Galerię Neptunartykuł
Pokaż artykuł
[pomorskie] Kolejni najemcy wybierają Galerię Neptun
Pięć nowych umów najmu na łączną powierzchnię ponad 1400 mkw. podpisał deweloper powstającej w Staro...
Dino zainwestowało kolejne ponad pół miliarda złotych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Dino zainwestowało kolejne ponad pół miliarda złotych w Polsce
Największa polska sieć marketów kontynuuje ekspansję. Na koniec marca 2025 r. sieć posiadała 2746 sklepów, o 308 więcej niż rok wcześniej. Nakłady inwestycyjne przeznaczone na rozwój firmy wyniosły 516 mln zł. Zatrudnienie w Grupie Dino zwiększyło się do 51,7 tys. pracowników.
[Polska] Czeka nas rok spektakularnych otwarćartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Czeka nas rok spektakularnych otwarć
W 2017 r. deweloperzy zapowiadają oddanie do użytku ponad pół miliona mkw. nowej powierzchni handlow...
BIG Lubin (dawny Cuprum Park)inwestycja
Pokaż inwestycję
BIG Lubin (dawny Cuprum Park)
Lubin, Ścinawa, KEN
Coraz więcej marketów w mniejszych miejscowościach – jakie trendy temu towarzyszą?artykuł
Pokaż artykuł
Coraz więcej marketów w mniejszych miejscowościach – jakie trendy temu towarzyszą?
Krajobraz sektora powierzchni handlowych w Polsce tworzy łącznie niemal 13 miliona metrów kwadratowych GLA (stan na koniec 2023 roku[1]). Według raportu Banku Pekao S.A. z grudnia 2022 r., dynamicznie rozwijają się także dyskonty oraz supermarkety, których łączny udział w sprzedaży szacowano na 47%[2]. Od kilku lat widać także znaczący wzrost liczby centrów handlowych i marketów powstających w mniejszych miejscowościach. Za fenomen ten odpowiada m.in. migracja społeczności z ośrodków miejskich do spokojniejszych – a często także bardziej dostępnych cenowo – sypialni miast oraz wsi.
[Opole] RD bud rozbudowuje Zakłady Produkcyjne Nutricia w Opoluartykuł
Pokaż artykuł
[Opole] RD bud rozbudowuje Zakłady Produkcyjne Nutricia w Opolu
Zakłady Produkcyjne Nutricia w Opolu rozpoczęły budowę nowego wydziału produkcyjnego. Opolska Nutric...
[Lublin] Sieć supermarketów dobrała powierzchnię w MLP Lublinartykuł
Pokaż artykuł
[Lublin] Sieć supermarketów dobrała powierzchnię w MLP Lublin
Stokrotka Sp. z o.o. wynajęła dodatkowe 11,3 tys. mkw., tym samym podwajając wielkość wykorzystywane...
Parki handlowe w Polsce – rekordowo wysoka podaż nowych projektówartykuł
Pokaż artykuł
Parki handlowe w Polsce – rekordowo wysoka podaż nowych projektów
Obecnie w Polsce funkcjonuje 260 dużych parków handlowych (o GLA powyżej 5 000 mkw.) o łącznej powierzchni 2,9 miliona mkw. GLA. Szybki rozwój tego formatu podwoił jego udział w nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce do 18%, z zaledwie 9% w 2010 roku.
Carrefour i Dealz nowymi najemcami Galerii Echo w Kielcachartykuł
Pokaż artykuł
Carrefour i Dealz nowymi najemcami Galerii Echo w Kielcach
Do Galerii Echo, należącej do EPP, dołączyło dwóch nowych, dużych najemców. Mieszkańcy Kielc i okolic mogą już zrobić zakupy w hipermarkecie Carrefour oraz sklepie sieci handlowej Dealz. Czeka tam na nich bogata oferta spożywcza i non-food.
[Polska] Polska przyciąga marki z różnych części Europy. Rośnie znaczenie i udział oferty gastronomicznej w centrach handlowych. Na popularności zyskują nowe koncepty handlowe i projekty wielofunkcyjneartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Polska przyciąga marki z różnych części Europy. Rośnie znaczenie i udział oferty gastronomicznej w centrach handlowych. Na popularności zyskują nowe koncepty handlowe i projekty wielofunkcyjne
Na koniec III kw. 2017 r. całkowita podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wyniosła 13,5 m...
[mazowieckie] MarcPol otwiera worek z nowymi sklepamiartykuł
Pokaż artykuł
[mazowieckie] MarcPol otwiera worek z nowymi sklepami
28 marca br. rusza nowy sklep sieci MarcPol w podwarszawskiej miejscowości Stanisławów Pierwszy. Będ...
Dobre otwarcie roku na polskim rynku nieruchomości handlowych [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Dobre otwarcie roku na polskim rynku nieruchomości handlowych [RAPORT]
Jak wynika z najnowszego raportu przygotowanego przez międzynarodową firmę doradczą Cushman & Wakefield, sektor nieruchomości handlowych zanotował w Polsce wyjątkowo dobry początek roku. W pierwszym kwartale oddano do użytku ponad 100 000 mkw. powierzchni, a rynek czeka na szereg otwarć nowych obiektów handlowych o łącznej powierzchni 300 000 mkw.
Wojna w Ukrainie, napływ uchodźców, inflacja i rosnące ceny energii miały w 2022 r. duży wpływ na rynek handlowy w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Wojna w Ukrainie, napływ uchodźców, inflacja i rosnące ceny energii miały w 2022 r. duży wpływ na rynek handlowy w Polsce
Wojna w Ukrainie i związany z nią napływ uchodźców, inflacja i rosnące ceny energii miały duży wpływ na rynek handlowy w Polsce. Analogiczne do zeszłego roku pozostają preferencje konsumentów, aby kupować w pobliżu miejsca zamieszkania, a to motywuje deweloperów do budowania kolejnych parków handlowych i centrów convenience w małych miastach. Podsumowując 2022 rok, eksperci Colliers wybrali najistotniejsze wydarzenia ostatnich 12 miesięcy oraz trendy, które będą kształtować rynek handlowy w 2023 roku.
[Polska] Rynek powierzchni handlowych w Polsce – podsumowanie roku 2015artykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Rynek powierzchni handlowych w Polsce – podsumowanie roku 2015
Międzynarodowa firma doradcza JLL podsumowała rok 2015 na rynku nieruchomości handlowych w Polsce.
[wielkopolskie] PTB Nickel wybuduje biurowiec i sortownię firmy Amigoartykuł
Pokaż artykuł
[wielkopolskie] PTB Nickel wybuduje biurowiec i sortownię firmy Amigo
Firma budowlana PTB Nickel została generalnym wykonawcą nowej inwestycji Amigo, producenta i eksport...
Trwa rozbudowa popularnej wrocławskiej galerii handlowej. Są nowi najemcyartykuł
Pokaż artykuł
Trwa rozbudowa popularnej wrocławskiej galerii handlowej. Są nowi najemcy
Zgodnie z harmonogramem postępują prace związane z realizacją II etapu Swojej Olimpii. Do grona najemców tego popularnego wrocławskiego centrum handlowego dołączają kolejne renomowane marki.
REKLAMA