REKLAMA
Znaleziono 67 wyników
Tarcza która wydrąży tunele kolejowe łączące stacje Łódź Fabryczną z Łódź Kaliską jest już w komorze startowej [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Tarcza która wydrąży tunele kolejowe łączące stacje Łódź Fabryczną z Łódź Kaliską jest już w komorze startowej [ZDJĘCIA]
Pierwsze elementy dużej maszyny do drążenia kolejowych tuneli łączących Łódź Fabryczną oraz Łódź Kal...
[Gdańsk] Maszyna TBM wierci drugą nitkę tunelu pod Martwą Wisłąartykuł
Pokaż artykuł
[Gdańsk] Maszyna TBM wierci drugą nitkę tunelu pod Martwą Wisłą
W niedzielne południe gdański TBM rozpoczął wiercenie drugiej nitki tunelu pod Martwą Wisłą w Gdańsk...
Tarcza TBM Anna drąży tunel metra do Chrzanowa [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Tarcza TBM Anna drąży tunel metra do Chrzanowa [ZDJĘCIA]
Tarcza TBM Anna nie zatrzymuje się. Ta ogromna maszyna wydrążyła już niemal kilometr tunelu metra i wyłożyła go betonowymi pierścieniami – od Karolina w kierunku stacji Chrzanów. W najbliższych dniach w podobną drogę ruszy jej bliźniacza koleżanka – tarcza Krystyna.
Co słychać na budowie ostatniego odcinka linii M2 warszawskiego metra? [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Co słychać na budowie ostatniego odcinka linii M2 warszawskiego metra? [FILMY]
W Warszawie powstaje ostatni odcinek II linii metra. Miesiąc temu 14 sierpnia, na Bemowie rozpoczęło się drążenie tuneli ostatniego odcinka linii M2. Tarcza TBM Anna ma w pierwszym etapie prac do pokonania nieco ponad 1060 metrów. W ten sposób połączy dwie nowe budowane stacje – Karolin i Chrzanów.
Co słychać na budowie ostatniego odcinka II linii warszawskiego metra? [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Co słychać na budowie ostatniego odcinka II linii warszawskiego metra? [FILM]
W Warszawie powstaje ostatni odcinek II linii metra. Trwa drążenie tuneli. Tarcza TBM Anna ma w pierwszym etapie prac do pokonania nieco ponad 1060 metrów. W ten sposób połączone zostaną dwie nowe, budowane stacje – Karolin i Chrzanów.
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [ZDJĘCIA]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Jak idą prace? Co zostało już zrobione?
Rozpoczął się następny etap budowy podziemnego tunelu kolejowego w Łodziartykuł
Pokaż artykuł
Rozpoczął się następny etap budowy podziemnego tunelu kolejowego w Łodzi
Rozpoczęła się realizacja kolejnego etapu wielkiej inwestycji kolejowej w Łodzi, budowy podziemnego tunelu średnicowego. Mniejsza maszyna TBM Faustyna rozpoczęła drążenie trzeciego jednotorowego tunelu z komory startowej przy ul. Żniwnej do przystanku Koziny. Aglomeracja łódzka zyska nowe połączenia dalekobieżne, regionalne i aglomeracyjne oraz lepszą komunikację w mieście. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 1,9 mld zł netto w 85% współfinansowana z POIiŚ.
Budowa tunelu średnicowego w Łodzi z waloryzacją i większym wsparciem finansowym [FILMY+ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Budowa tunelu średnicowego w Łodzi z waloryzacją i większym wsparciem finansowym [FILMY+ZDJĘCIA]
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły ponad 80 mln zł na waloryzacje i wypłatę kosztów ogólnych związanych z budową podziemnego połączenia kolejowego Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec. Zwaloryzowana wartość kontraktu zapewnia kontynuację inwestycji. Zabezpieczone zostały środki na wzmocnienia gruntów pod kamienicami. Inwestycja za ponad 1,8 mld zł netto wspófinansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Anna i Krystyna wydrążą tunele warszawskiego metra na Karolinie [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Anna i Krystyna wydrążą tunele warszawskiego metra na Karolinie [ZDJĘCIA]
Ogromne, ważące 650 ton tarcze TBM o imionach Anna i Krystyna są już na Karolinie, gdzie – po złożeniu – rozpoczną drążenie tuneli ostatniego, bemowskiego odcinka drugiej linii metra. Prace zostały zaplanowane w taki sposób, żeby pierwsi pasażerowie mogli dojechać do stacji Lazurowa, Chrzanów i Karolin jeszcze w 2026 roku.
Półmetek drążenia trzeciego tunelu kolejowego między Żabieńcem a Kozinami w Łodziartykuł
Pokaż artykuł
Półmetek drążenia trzeciego tunelu kolejowego między Żabieńcem a Kozinami w Łodzi
Mniejsza maszyna TBM Faustyna wydrążyła już połowę trzeciego jednotorowego tunelu, który połączy stację Łódź Żabieniec z przystankiem Koziny. Na przystankach Koziny, Polesie i Śródmieście kontynuowane są roboty podziemne. Inwestycja otworzy aglomerację łódzką na nowe połączenia dalekobieżne, regionalne i podmiejskie. Przedsięwzięcie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 2 mld zł jest współfinansowane z FEnIKS.
Anna już drąży tunel warszawskiego metraartykuł
Pokaż artykuł
Anna już drąży tunel warszawskiego metra
W środowy poranek, 14 sierpnia, na Bemowie rozpoczęło się drążenie tuneli ostatniego odcinka linii M2. Tarcza TBM Anna ma w pierwszym etapie prac do pokonania nieco ponad 1060 metrów. W ten sposób połączy dwie nowe budowane stacje – Karolin i Chrzanów.
TBM Katarzyna drąży podziemny tunel kolejowy pod Łodzią [FILMY + ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
TBM Katarzyna drąży podziemny tunel kolejowy pod Łodzią [FILMY + ZDJĘCIA]
Po wykonaniu wzmocnień terenu w rejonie ul. Mielczarskiego duża maszyna TBM kontynuuje drążenie tunelu kolejowego w Łodzi. Wykonawca inwestycji uzgadnia z miastem warunki dla dalszej realizacji robót, w tym lokalizacje tzw. szachtów. Podziemne połączenie Łodzi Fabrycznej ze stacjami Łódź Kaliska i Żabieniec zapewni podróże ze stolicy województwa we wszystkich kierunkach. Sprawniejsza będzie komunikacja w aglomeracji. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ponad 1,8 mld zł netto jest współfinansowana z POIiŚ.
TBM Faustyna przed czasem na mecie trzeciego tunelu jednotorowego w Łodzi [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
TBM Faustyna przed czasem na mecie trzeciego tunelu jednotorowego w Łodzi [ZDJĘCIA]
W piątek, 28 czerwca mniejsza maszyna TBM przebiła ścianę podziemnego przystanku Łódź Koziny szybciej niż zakładał harmonogram, który przewidywał zakończenie drążenia trzeciego tunelu jednotorowego na podziemnej trasie Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec w lipcu. Tym samym TBM Faustyna wykonała trzy czwarte swojej pracy. Do wykonania ma jeszcze jeden tunel w kierunku Łodzi Kaliskiej.
Czas na drążenie tuneli II linii metra na Karolinie [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Czas na drążenie tuneli II linii metra na Karolinie [FILMY]
Trwa rozruch technologiczny dwóch ogromnych tarcz TBM, które będą drążyły tunele powstającego, bemowskiego odcinka linii M2 na Karolin. Ich postęp będzie można śledzić w internecie. Według planów zakończą się w drugim kwartale 2025 r. Początek prac przy budowie tuneli ogłosił w poniedziałek, 29 lipca prezydent m.st. Warszawy Rafał Trzaskowski.
Trwa budowa podziemnego tunelu kolejowego w Łodzi [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Trwa budowa podziemnego tunelu kolejowego w Łodzi [ZDJĘCIA]
Do budowy kolejowych tuneli pod Łodzią – zastosowano nowoczesną technologię. Katarzyna i Faustyna –...
Pod Łodzią trwa budowa podziemnego tunelu kolejowego, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Pod Łodzią trwa budowa podziemnego tunelu kolejowego, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Pod Łodzią powstaje podziemny tunel średnicowy, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Pod Łodzią powstaje podziemny tunel średnicowy, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
W Łodzi powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
W Łodzi powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
REKLAMA