REKLAMA
Znaleziono 1956 wyników
Spółka Centralny Port Komunikacyjny kupi ponad 100 pociągów. Zielone światło dla uchwały taborowejartykuł
Pokaż artykuł
Spółka Centralny Port Komunikacyjny kupi ponad 100 pociągów. Zielone światło dla uchwały taborowej
Prędkość eksploatacyjna do 250 km/h, dwa systemy zasilania, system informacji pasażerskiej uwzględniający dane lotniskowe, energooszczędność i komfort – m.in. takie wymagania będą musiały spełnić pociągi dla linii Kolei Dużych Prędkości. Spółka taborowa CPK zakupi ponad 100 elektrycznych składów zespolonych, które będą następnie wynajmowane przewoźnikom w ramach tzw. poolu taborowego. Uchwała taborowa CPK została przyjęta przez rząd.
Wybrano wariant inwestorski linii kolejowej CPK – Płock – Włocławekartykuł
Pokaż artykuł
Wybrano wariant inwestorski linii kolejowej CPK – Płock – Włocławek
Pełnomocnik rządu ds. CPK zatwierdził wybór wariantu W41 jako wariantu inwestorskiego dla linii kolejowych nr 5 i 50 na odcinku węzeł CPK – Płock – Włocławek. Przeprowadzona analiza wielokryterialna wykazała, iż wariant W41 uzyskał najwyższą ocenę oraz charakteryzuje się najmniejszą liczbą nieruchomości zabudowanych niezbędnych do pozyskania w celu realizacji inwestycji. Odcinek ten będzie ważnym elementem linii CMK Północ, a także transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T.
Linie kolejowe CPK szansą dla Płockaartykuł
Pokaż artykuł
Linie kolejowe CPK szansą dla Płocka
Budowa linii kolejowych na odcinku Węzeł CPK – Płock – Włocławek (nr 5 i 50) przyniesie korzyści nie tylko mieszkańcom dużych miast, ale także miastom średniej wielkości. Inwestycje realizowane przez CPK włączą Płock do linii CMK Północ i transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T, ale również wyraźnie skrócą czas przejazdu do stolicy i dadzą całemu regionowi mocny impuls do rozwoju gospodarczego.
Szprycha nr 6 CPK na Podkarpaciu. Wariant inwestorski dla linii do Rzeszowa wybrany [MAPY]artykuł
Pokaż artykuł
Szprycha nr 6 CPK na Podkarpaciu. Wariant inwestorski dla linii do Rzeszowa wybrany [MAPY]
Spółka Centralny Port Komunikacyjny (CPK) wybrała wariant inwestorski dla linii Łętownia - Rzeszów. To optymalny przebieg nowej trasy, który najlepiej ze wszystkich analizowanych opcji łączy szereg korzyści z wielu kategorii.
Łódź: CPK planuje budowę drugiego tunelu. Do Warszawy dojedziemy w 45 minutartykuł
Pokaż artykuł
Łódź: CPK planuje budowę drugiego tunelu. Do Warszawy dojedziemy w 45 minut
Obecnie trwa budowa podziemnego tunelu łączącego dworzec Łódź Kaliska z Łodzią Fabryczną. Spółk...
Podpisano umowę na projekt modernizacji linii kolejowej Wrocław-Siechnice-Jelcz-Opoleartykuł
Pokaż artykuł
Podpisano umowę na projekt modernizacji linii kolejowej Wrocław-Siechnice-Jelcz-Opole
Za blisko 24 mln zł będą wykonane projekty dla przyszłych prac na linii kolejowej  Wrocław – Op...
Ruszył Kolejowy Program Dobrowolnych Nabyć CPK dla KDP Warszawa – Łódźartykuł
Pokaż artykuł
Ruszył Kolejowy Program Dobrowolnych Nabyć CPK dla KDP Warszawa – Łódź
Na obszarze, na którym powstanie linia Kolei Dużych Prędkości Warszawa – Łódź, trwają przygotowania do zakupu nieruchomości w ramach Kolejowego Programu Dobrowolnych Nabyć (KPDN). Warunki przedstawiane właścicielom są równie korzystne, jak te oferowane dotychczas w ramach PDN na obszarze przyszłego lotniska. Ruszyły rozmowy z mieszkańcami, a zawieranie aktów notarialnych rozpocznie się jeszcze w tym roku.
CPK Port Lotniczyinwestycja
Pokaż inwestycję
CPK Port Lotniczy
Baranów
Projekt budowlany terminala pasażerskiego Lotniska CPK gotowy [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Projekt budowlany terminala pasażerskiego Lotniska CPK gotowy [WIZUALIZACJE]
Spółka Centralny Port Komunikacyjny odebrała od master architekta projekt budowlany nowego terminala pasażerskiego i dworca kolejowego. Obecnie przygotowuje dokumentację do złożenia do Wojewody Mazowieckiego wniosków o wydanie pozwoleń na budowę. Uruchomienie pierwszego etapu Lotniska CPK planowane jest przed końcem 2032 r.
Podpisano umowę na projekt dla przyszłych inwestycji w Poznańskim Węźle Kolejowymartykuł
Pokaż artykuł
Podpisano umowę na projekt dla przyszłych inwestycji w Poznańskim Węźle Kolejowym
Podpisano wartą ok. 39 mln zł umowę, dzięki której powstanie projekt dla przyszłych inwestycji w Poznańskim Węźle Kolejowym. Dokumentacja określi zakres planowanych prac i wskaże konkretne rozwiązania – m.in. dla kolei dużych prędkości, nowej stacji Poznań Główny i dodatkowych przystanków. Celem są sprawniejsze i wygodniejsze podróże pociągami w aglomeracji.
Kompleksowy plan rozwoju kolei. Skorzystają miasta w całej Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Kompleksowy plan rozwoju kolei. Skorzystają miasta w całej Polsce
W przestrzeni publicznej rozpowszechniane są nieprawdziwe informacje o rzekomym „radykalnym ograniczeniu planów inwestycji kolejowych” realizowanych przez CPK. W rzeczywistości nie tak dawno w każdym z 16 województw Centralny Port Komunikacyjny zorganizował warsztaty Zintegrowanej Sieci Kolejowej. Ich celem jest opracowanie docelowej sieci kolejowej dla całego kraju. Projekt oparty jest na twardych analizach, liczbach i realnych potokach pasażerskich, a nie myśleniu życzeniowym polityków.
Program CPK. Zobacz, ile wydarzyło się przez ostatni rok [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Program CPK. Zobacz, ile wydarzyło się przez ostatni rok [RAPORT]
Niecały rok temu w spółce CPK rozpoczęły się duże zmiany. Po urealnieniu harmonogramu inwestycji, projekt jest konsekwentnie realizowany. W tym czasie podpisanych zostało kilkadziesiąt ważnych umów. Pozyskano setki hektarów gruntów, a także milionowe dotacje z Unii Europejskiej. Zaprezentowano nowy projekt budowlany lotniska i dworca kolejowego oraz preferowane przebiegi nowych linii Kolei Dużych Prędkości.
175 umów na ponad 5 miliardów złotych. Inwestycje CPK idą do przodu [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
175 umów na ponad 5 miliardów złotych. Inwestycje CPK idą do przodu [RAPORT]
Dzięki zapewnieniu środków na prowadzenie inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego, a także przyjęciu realistycznego zakresu i harmonogramów, program CPK jest dziś realizowany sprawniej. Spółka w rekordowym tempie nabywa kolejne grunty pod przyszłe lotnisko i prowadzi miliardowe przetargi. Dotyczą one m.in. systemu obsługi bagażu, budowy terminala pasażerskiego i prowadzących do niego dróg. Od stycznia 2024 r. spółka podpisała 175 umów na kwotę ponad 5 mld 235 mln zł.
Czy lotnisko w Radomiu jest potrzebne?artykuł
Pokaż artykuł
Czy lotnisko w Radomiu jest potrzebne?
Badania ruchu lotniczego oraz prognozy zrealizowane na rzecz CPK mówią o rosnących potrzebach na polskich lotniskach – stąd inwestycje w CPK oraz Radom. Jednak ruch lotniczy nie jest tak duży, jak zakładano – miał osiągnąć 250 tys. osób w tym roku i 450 tys. w przyszłym. Tymczasem jest niższy o około 40% – czyli o ponad 100 tysięcy osób. Nie wiadomo także, jak ruch będzie kształtował się po sezonie – jesienią i zimą. Stąd budowanie kolejnych lotnisk może być deficytowe – a to oznacza dopłacanie do ich utrzymania z budżetu – czyli z kieszeni podatnika. To stawia pod znakiem zapytania – czy takie inwestycje, jak lotnisko w Radomiu, mają sens?
Trwa budowa nowego przystanku kolejowego Wrocław Szczepin [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Trwa budowa nowego przystanku kolejowego Wrocław Szczepin [ZDJĘCIA]
Nad ulicą Długą trwa budowa nowego przystanku kolejowego Wrocław Szczepin. Inwestycja jest połączona...
[Katowice] Otwarcie hali dworca w Katowicach już 30 październikaartykuł
Pokaż artykuł
[Katowice] Otwarcie hali dworca w Katowicach już 30 października
Hala nowego dworca kolejowego w Katowicach, będącego częścią zintegrowanego kompleksu komunikacyjno-...
Projekt CPK nie zwalnia tempa i będzie gotowy w 2032 roku [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Projekt CPK nie zwalnia tempa i będzie gotowy w 2032 roku [RAPORT]
Ostatnich 18 miesięcy to czas, w którym realizacja CPK wyraźnie przyspieszyła. W tym okresie uzyskano decyzję lokalizacyjną dla lotniska, zaprezentowano projekt budowlany terminala i dworca kolejowego, a dzięki dialogowi z mieszkańcami nabyto od nich setki hektarów gruntów. Został przyjęty Program Wieloletni gwarantujący finansowanie na lata, podpisano dziesiątki umów i przedstawiono precyzyjny plan przyszłych przetargów, które tylko w 2025 roku sięgną 30 mld zł. To wszystko realne dowody, że projekt CPK jest konsekwentnie realizowany a jego główny element – nowe lotnisko i linia Kolei Dużych Prędkości Warszawa – Łódź, powstanie zgodnie z harmonogramem już w 2032 roku.
[Brzezie] A1, węzeł Brzezie - węzeł Kowalinwestycja
Pokaż inwestycję
[Brzezie] A1, węzeł Brzezie - węzeł Kowal
Toruń, Bydgoskie Przedmieście
Kiedy ruszy Kolej Dużych Prędkości w Polsce?artykuł
Pokaż artykuł
Kiedy ruszy Kolej Dużych Prędkości w Polsce?
Kolej Dużych Prędkości (KDP) – to potrzebna inwestycja, która powinna rozpocząć się jak najszybciej. Dobrze, aby fundusz kolejowy miał podobne możliwości finansowania inwestycji, jak fundusz drogowy – m.in. żeby mógł się zadłużać.
Najlepszy wariant rozwoju kolei w mieście. CPK i Kalisz podsumowują warsztatyartykuł
Pokaż artykuł
Najlepszy wariant rozwoju kolei w mieście. CPK i Kalisz podsumowują warsztaty
Spółka CPK i przedstawiciele Kalisza wypracowali rozwiązania, które stanowią olbrzymią szansę rozwojową dla miasta. Rozmowy zmierzające do przygotowania koncepcji zagospodarowania przestrzennego okolic kaliskiego dworca trwały od wielu miesięcy. Chodziło m.in. o to, jak rozbudować kolej, którędy poprowadzić tory oraz co zrobić z budynkiem dworca, aby po modernizacji najlepiej odpowiadały na potrzeby pasażerów – mieszkańców Kalisza i okolic oraz turystów.
REKLAMA