REKLAMA
Znaleziono 4400 wyników
Zakończyły się dwa pierwsze etapy przebudowy lokomotywowni PKP Intercity we Wrocławiuartykuł
Pokaż artykuł
Zakończyły się dwa pierwsze etapy przebudowy lokomotywowni PKP Intercity we Wrocławiu
Zakończył się I i II etap przebudowy elementów hali lokomotywowni na stacji Wrocław Główny. Podczas prac wykonawca – firma Mostostal Warszawa – zmodernizował kanały rewizyjne. Wartość całego kontraktu wynosi blisko 30 mln zł. To kolejne przedsięwzięcie infrastrukturalne realizowane w ramach największego programu inwestycyjnego w historii PKP Intercity.
PKP Intercity coraz bardziej zielone. Powyżej 80% taboru nie emituje spalinartykuł
Pokaż artykuł
PKP Intercity coraz bardziej zielone. Powyżej 80% taboru nie emituje spalin
Kolej emituje 4 razy mniej CO2 niż transport drogowy i blisko 5 razy mniej CO2 niż transport lotniczy. W PKP Intercity powyżej 80% taboru wcale nie emituje spalin. Już w 2026 roku spółka planuje wykorzystywać 100% prądu z odnawialnych źródeł energii, wykorzystywanej w zapleczach technicznych, warsztatach i innych budynkach. Z zielonej energii będą korzystały niedługo także pociągi przewoźnika.
We Wrocławiu rozpoczęła się budowa nowoczesnej, proekologicznej myjni PKP Intercity [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
We Wrocławiu rozpoczęła się budowa nowoczesnej, proekologicznej myjni PKP Intercity [WIZUALIZACJE]
Największy w historii PKP Intercity program inwestycyjny nie zwalnia tempa. We Wrocławiu, na terenie tamtejszej stacji postojowej, wmurowany został kamień węgielny pod budowę w pełni zautomatyzowanej eko-myjni. Wykonawcą będzie Mostostal Warszawa. Warta 37 mln zł inwestycja spełni wszystkie standardy ekologiczne i jest kolejną w ramach rozbudowy, modernizacji i poprawy warunków pracy w stacjach postojowych narodowego przewoźnika.
 Przebudowa stacji postojowej Przemyśl Bakończyce wraz z budową ekologicznej myjni całorocznejinwestycja
Pokaż inwestycję
Przebudowa stacji postojowej Przemyśl Bakończyce wraz z budową ekologicznej myjni całorocznej
Przemyśl
PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na dostawę 35 nowych hybrydowych zespołów trakcyjnychartykuł
Pokaż artykuł
PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na dostawę 35 nowych hybrydowych zespołów trakcyjnych
PKP Intercity podjęło decyzję o rozstrzygnięciu przetargu na zakup 35 nowych hybrydowych zespołów trakcyjnych (HZT). Za dostawę pojazdów odpowiadać będzie Newag S.A., który jako jedyny podmiot złożył ofertę w postępowaniu. To pierwsze takie pojazdy w taborze przewoźnika.
Nowa, duża, proekologiczna inwestycja PKP Intercity we Wrocławiu gotowa!artykuł
Pokaż artykuł
Nowa, duża, proekologiczna inwestycja PKP Intercity we Wrocławiu gotowa!
Nowa, duża, proekologiczna inwestycja PKP Intercity we Wrocławiu gotowa! Trwają ostatnie prace związane z odbiorem całorocznej automatycznej myjni PKP Intercity zlokalizowanej na terenie bocznicy we Wrocławiu. Inwestycja kosztowała ponad 33 mln zł, a za jej realizację odpowiadała firma Mostostal Warszawa. Nowoczesne myjnie działają też w Warszawie i Krakowie (KGZ), a kolejne PKP Intercity planuje wybudować m.in. w Szczecinie oraz Gdyni.
W Przemyślu realizowana jest największa inwestycja infrastrukturalna PKP Intercityartykuł
Pokaż artykuł
W Przemyślu realizowana jest największa inwestycja infrastrukturalna PKP Intercity
Przebudowa nowoczesnego zaplecza technicznego w Przemyślu jest największą inwestycją infrastrukturalną PKP Intercity, a jej wartość wynosi 350 mln zł brutto. Powstaną nowe miejsca pracy. Do 2030 roku przewoźnik przeznaczy na unowocześnienie swoich zapleczy technicznych i bocznic kolejowych 3,4 mld złotych.
Oleśnica: Olkol wygrał przetarg na modernizację 20 lokomotyw elektrycznych za 200 milionów złotychartykuł
Pokaż artykuł
Oleśnica: Olkol wygrał przetarg na modernizację 20 lokomotyw elektrycznych za 200 milionów złotych
W środę, 23 września PKP Intercity poinformował o podpisaniu z oleśnicką firmą Olkol sp. z o.o. umow...
POLREGIO otwiera specjalistyczne zaplecze techniczne w Olsztynieartykuł
Pokaż artykuł
POLREGIO otwiera specjalistyczne zaplecze techniczne w Olsztynie
Centrum serwisowe będzie miejscem przeglądów i napraw spalinowych pojazdów kolejowych od poziomu P3 do P5. Inwestycja wpisuje się w nową strategię spółki, której celem jest rozwój własnych kompetencji technicznych oraz rozszerzenie profilu działalności. Nowa lokalizacja POLREGIO w województwie warmińsko-mazurskim jest efektem współpracy z PKP S.A., a także spółką PKP CargoTabor.
PKP Intercity wzmocni park taborowy pociągami hybrydowymiartykuł
Pokaż artykuł
PKP Intercity wzmocni park taborowy pociągami hybrydowymi
PKP Intercity sukcesywnie realizuje strategię taborową, w ramach której do 2030 roku wszystkie pojazdy w parku przewoźnika będą nowe lub zmodernizowane. Kolejnym krokiem w jej realizacji jest zakup 35 nowych hybrydowych zespołów trakcyjnych, które będą dostosowane do prędkości co najmniej 160 km/h w trakcji elektrycznej oraz 120 km/h podczas jazdy z wykorzystaniem napędu spalinowego. Przewoźnik uwzględnia możliwość zabudowy w przyszłości napędu bezemisyjnego. Taka sytuacja zaistnieje, jeśli nowe technologie pojawiające się na rynku, okażą się atrakcyjne dla PKP Intercity, spełnią wymagania techniczne oraz znajdą uzasadnienie ekonomiczne.
W Krakowie powstanie nowoczesna i ekologiczna myjnia pociągów PKP Intercity [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
W Krakowie powstanie nowoczesna i ekologiczna myjnia pociągów PKP Intercity [WIZUALIZACJE]
PKP Intercity inwestuje w nowoczesne rozwiązania infrastrukturalne w ramach największego w swojej historii programu inwestycyjnego. W Krakowie, na terenie tamtejszej stacji postojowej, rozpoczęła się budowa ekologicznej sezonowej myjni automatycznej. Obiekt powstanie w ciągu jednego roku od rozpoczęcia budowy, a wykonawcą kontraktu wartego 21,9 mln zł brutto jest firma Budimex.
Nowe pociągi dla PKP Intercity. Na jakich trasach pojadą?artykuł
Pokaż artykuł
Nowe pociągi dla PKP Intercity. Na jakich trasach pojadą?
Narodowy przewoźnik odebrał 6 z 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT, wyprodukowanych w siedleckiej fabryce Stadler Polska. Pozostałe składy mają trafić do parku taborowego przewoźnika do końca IV kwartału 2023 roku. Kontrakt warty ponad miliard złotych umożliwi zwiększenie liczby połączeń na najpopularniejszych trasach.
Wszystkie pociągi FLIRT produkcji Stadler Polska w parku taborowym PKP Intercityartykuł
Pokaż artykuł
Wszystkie pociągi FLIRT produkcji Stadler Polska w parku taborowym PKP Intercity
Właśnie zakończył się odbiór ostatniego z 12 zamówionych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT, wyprodukowanych w siedleckiej fabryce Stadler Polska. Jeszcze w tym roku pociąg zostanie wdrożony do rozkładu jazdy i zacznie wozić pasażerów.
W Warszawie powstanie nowoczesna lokomotywownia PKP Intercityartykuł
Pokaż artykuł
W Warszawie powstanie nowoczesna lokomotywownia PKP Intercity
PKP Intercity podpisało umowę na budowę nowej lokomotywowni na bocznicy kolejowej Warszawa Grochów. Zgodnie z kontraktem inwestycja powstanie w 2027 roku, a jej wartość to ponad 179 mln zł brutto.
PKP Intercity: od września nowe połączenia i rekordowe czasy przejazdówartykuł
Pokaż artykuł
PKP Intercity: od września nowe połączenia i rekordowe czasy przejazdów
Nowe połączenia do Szczecina, Poznania i Wrocławia, bezpośredni szybki przejazd między Łodzią, Warszawą i Białymstokiem oraz więcej pociągów do Zakopanego. A także podróż w rekordowym czasie 1 godz. 38 min. z Warszawy do Białegostoku, 2 godz. 18 min. z Poznania do Warszawy, czy 4 godz. 32 min. do Szczecina. Jesienny rozkład jazdy PKP Intercity wejdzie w życie 1 września br.
Setki miejsc pracy. Powstanie zaplecze techniczne dla Kolei Mazowieckichartykuł
Pokaż artykuł
Setki miejsc pracy. Powstanie zaplecze techniczne dla Kolei Mazowieckich
15 kwietnia Koleje Mazowieckie podpisały umowę z konsorcjum, którego liderem jest Unibep SA, na zaprojektowanie i wybudowanie hali utrzymaniowo-naprawczej pojazdów kolejowych w Sochaczewie. Po niedawno zrealizowanych inwestycjach obejmujących m.in. rekordowy zakup 61 elektrycznych zespołów trakcyjnych FLIRT ER160, ukończony w drugiej połowie 2023 r., czas na kolejne inwestycje w Kolejach Mazowieckich. Podpisana została umowa na zaprojektowanie i wybudowanie zaplecza technicznego w Sochaczewie.
W Oświęcimiu powstanie nowoczesne zaplecze techniczne dla Kolei Małopolskich artykuł
Pokaż artykuł
W Oświęcimiu powstanie nowoczesne zaplecze techniczne dla Kolei Małopolskich
W Oświęcimiu powstanie nowoczesne zaplecze techniczne do obsługi taboru kolejowego. Nowa infrastruktura umożliwi wykonywanie usług serwisowych, utrzymaniowych i naprawczych. Będzie przeznaczona przede wszystkim do obsługi taboru eksploatowanego przez Koleje Małopolskie oraz innych przewoźników kolejowych. Koszt inwestycji to ponad 50 mln zł, z czego dofinansowanie z Funduszy Europejskich to blisko 30 mln zł. Generalnym wykonawcą inwestycji, która powstanie przy ul. Wyzwolenia 2, została wybrana firma Budimex.
Więcej pociągów. Nowy rozkład jazdy PKP Intercity na sezon 2024/2025 dla woj. dolnośląskiegoartykuł
Pokaż artykuł
Więcej pociągów. Nowy rozkład jazdy PKP Intercity na sezon 2024/2025 dla woj. dolnośląskiego
Więcej codziennych połączeń do Warszawy, Łodzi, Poznania, Gdańska i Krakowa. Nowe połączenia w relacjach krajowych i międzynarodowych oraz skrócenia czasu przejazdu pociągów pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem. PKP Intercity przedstawia nowy rozkład jazdy na sezon 2024/2025.
Nowy rozkład jazdy PKP Intercity na sezon 2024/2025 dla woj. mazowieckiegoartykuł
Pokaż artykuł
Nowy rozkład jazdy PKP Intercity na sezon 2024/2025 dla woj. mazowieckiego
Więcej codziennych połączeń z Warszawy do największych miast w Polsce, rekordowe czasy przejazdu oraz nowe połączenia w relacjach krajowych. Popularne pociągi Pendolino pojadą w nowej relacji – do i ze Szczecina przez Poznań do i z Warszawy. PKP Intercity przedstawia nowy rozkład jazdy na sezon 2024/2025, który wchodzi już 15 grudnia br.
W Rzeszowie powstało nowoczesne zaplecze techniczne dla Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej artykuł
Pokaż artykuł
W Rzeszowie powstało nowoczesne zaplecze techniczne dla Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej
W rejonie rzeszowskiej stacji Staroniwa zakończono budowę nowoczesnego zaplecza technicznego dla Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej. Ta inwestycja ma na celu usprawnienie obsługi utrzymaniowo-naprawczej pociągów, które dotychczas często musiały być wysyłane do innych ośrodków tego typu w kraju.
REKLAMA