Podróżni na Warszawie Zachodniej od niedzieli 16 stycznia mogą korzystać już z dwóch nowych peronów. Do nowego peronu nr 6 dołączył peron nr 7. budowane jest zadaszenie, szerokie przejście podziemne, centrum sterowania ruchem. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zwiększy komfort obsługi podróżnych i sprawność kolei w warszawskim węźle kolejowym. Projekt za ok. 2 mld zł ubiega się o dofinansowanie ze środków unijnych POIiŚ.
Od niedzieli 16 stycznia podróżni na Warszawie Zachodniej korzystają z kolejnego nowego peronu – numer 7. Analogicznie do otwartego w grudniu 2021 r. peronu nr 6, dostęp do pociągów będzie pod nowym szerokim zadaszeniem. Peron będzie oświetlony. Przygotowano ławki i dwie osłonięte "poczekalnie". Informacje zapewnią tablice i gabloty z rozkładami. Z nowego peronu nr 7 przewidywana jest odprawa około 30 pociągów dalekobieżnych i regionalnych. Dojście do nowego peronu nr 7, na obecnym etapie przebudowy stacji, zapewni kładka.
PKP PLK / Foto: Martyna Janduła
PKP PLK / Foto: Martyna Janduła
PKP PLK / Foto: Martyna Janduła
PKP PLK / Foto: Martyna Janduła
PKP PLK / Foto: Martyna Janduła
Podróżni korzystają z 200-metrowego odcinka kładki od ul. Tunelowej. Tędy zapewniony jest dostęp na perony nr 6, 5 a od 16 stycznia do peronu nr 7. Od peronu nr 5 otwarte jest przejście podziemne w stronę Al. Jerozolimskich.
Na stacji prowadzone są prace związane z budową peronu nr 8 oraz przejścia podziemnego i tunelu tramwajowego. Na stacji i w jej obrębie ułożono dotychczas 6 km nowych torów i sieci trakcyjnej, którą rozwieszono na ok. 150 słupach. Zamontowano 43 rozjazdy.
PKP PLK / Foto: Martyna Janduła
PKP PLK / Foto: Martyna Janduła
REKLAMA
PKP PLK / Foto: Martyna Janduła
PKP PLK / Foto: Martyna Janduła
Kończy się część prac przy zadaszeniu hali peronowej. Wykonawca montuje panele wysokiej wiaty nad peronem nr 8. Obiekt na wysokości 11 m przykryje osiem peronów. Również kładka dla pieszych zyskuje obudowę miedzianego koloru. Powstaje lokalne centrum sterowania z komputerowymi urządzeniami. Gotowa jest elewacja budynku. W środku układane są instalacje i prowadzone są roboty wykończeniowe. LCS zapewni sprawne i bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego.
Na Warszawie Zachodniej wszystkie perony będą zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży w aglomeracji oraz dalekobieżnych z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe.
PKP PLK / Foto: Martyna Janduła
PKP PLK / Foto: Martyna Janduła
PKP PLK / Foto: Martyna Janduła
PKP PLK / Foto: Martyna Janduła
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują za ok. 2 mld zł netto projekt "Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia". Projekt ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 r.
Źródło: PKP PLK S.A.