Warszawa: Tramwaje Warszawskie podpisały umowę z PKP PLK – powstaną podziemne przystankiźródło: Tramwaje Warszawskie

Warszawa: Tramwaje Warszawskie podpisały umowę z PKP PLK – powstaną podziemne przystanki

REKLAMA
Spółka miejska Tramwaje Warszawskie podsiała umowę z PKP PLK, która umożliwi budowę tunelu i podziemnych przystanków tramwajowych. Koszty szacowane są na 17 mln zł. Dziś została podpisana umowa na zarządzanie budową. 
Umowę na przebudowę węzła kolejowego i budowę tunelu tramwajowego z podziemnym przystankiem podpisano w lipcu 2020. Część tramwajowa będzie kosztowała ok. 170 mln zł. Jest to I etap prac, który pozwali w przyszłości na rozszerzenie trasy w kierunku dzielnicy Wola oraz budowę kolejnych podziemnych przystanków. Do końca 2023 roku planowane jest zbudowanie podziemnego przystanku tramwajowego, który zostanie połączy z przejściem podziemnym i dworcem kolejowym Warszawa Zachodnia. W tym czasie PKP będzie pracować nad przebudową największej warszawskiej pasażerskiej stacji kolejowej. Podziemne przystanki będą podobne do stacji metra. Jedyną różnicą będzie wysokość peronów, gdyż tramwaje maja niższe podłoże niż metro.
W ramach oddzielnego zadania, prowadzonego bez udziału PKP PLK, Tramwaje Warszawskie pracują nad trasą tramwajową, która rozpocznie się pod przebudowanym dworcem Warszawa Zachodnia i pobiegnie w kierunku ulicy Grójeckiej. Z dworca tramwaj przejedzie tunelem zlokalizowanym pod Parkiem Zachodnim, o długości około 0,5 km. Wyjazd z tunelu oraz kolejny przystanek planowany jest między jezdniami przy ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., na wysokości hotelu Ibis. Następnie trasa przebiegać będzie wzdłuż tej ulicy aż do ul. Grójeckiej, gdzie tramwaje będą skręcać w kierunku Centrum, Okęcia lub pojadą na wprost do pętli Banacha. Dzięki tej inwestycji pasażerowie będą mogli dojechać tramwajem do stacji Warszawa Zachodnia, a pod samą stacją powstanie wygodny podziemny węzeł przesiadkowy, z którego łatwo będzie można dostać się na perony kolejowe i autobusowe.
Budowa trasy do stacji Warszawa Zachodnia to część większego projektu, podzielonego na kilka etapów. Trasa o łącznej długości blisko 19 km, docelowo połączy Wolę, Odolany, Dworzec Zachodni, Ochotę, Mokotów i Wilanów. Tramwaje Warszawskie pracują teraz nad m.in. nad budową odcinka do Wilanowa. 

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Najnowsze artykuły

Hala Rychtalska – połączona z kompleksem Browarów Wrocławskich – wystawiona na sprzedaż! Miejsce z ogromnym potencjałem inwestycyjnym do nabycia w przetargu
W dniu 29 lipca 2021 r. został ogłoszony przetarg przez Altona Investments Sp. z o.o. (Grupa Kapitał...
Osiedle Hemara – drugi etap w dobrej cenie – mieszkania w warszawskiej Zielonej Białołęce od PROFIT Development [FILM]
To ostatnie mieszkania drugiego etapu inwestycji, które można kupić w tej wyjątkowej inwestycji od P...
Ponad 155-metrowa wieża Skysawa w Warszawie osiągnęła docelową wysokość
40 kondygnacji nadziemnych i ponad 155 metrów wysokości – tyle mierzy wieża kompleksu biurowo-handlo...
Sol Marina w Gdańsku powiększy się o dwa etapy
Luksusowy kompleks Sol Marina, położony na gdańskim wybrzeżu, będzie rozbudowywany. Dekpol Deweloper...
W centrum Poznania startuje inwestycja Słowackiego 7
W stolicy Wielkopolski powstanie kameralny budynek wielorodzinny Słowackiego 7 z 61 mieszkaniam...
Warszawa: Na Ursynowie powstaje biurowiec PID [WIZUALIZACJE]
W Warszawie przy ul. Poleczki 32 na Ursynowie powstaje nowy czteropiętrowy budynek usługowo-biurowy...
W Zabrzu pojawi się kolejny nowy inwestor
Sprzedana została przedostatnia z działek na terenie podstrefy ekonomicznej w Zabrzu. Grunt o powier...
W podwrocławskiej Długołęce powstanie park handlowy [WIZUALIZACJE]
W podwrocławskiej Długołęce, kilka kilometrów od granic administracyjnych Wrocławia powstanie nowy p...
MLP Poznań West zostanie rozbudowany
MLP Group podpisało umowę z poznańską spółką W.P.I.P. na rozbudowę projektu MLP Poznań West w Dąbrów...
W podwrocławskiej Sobótce ma powstać Dolnośląski Kolarski Tor Szosowy [WIZUALIZACJE]
Pod Wrocławiem, w Sobótce ma powstać nowoczesny, duży szosowy tor kolarski. Ma to być jedyny taki ob...