Następna ulica w centrum Wrocławia doczekała się remontu. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta (ZDiUM) prowadzi remont chodników i jezdni w ciągu ulicy Komandorskiej, na odcinku od Swobodnej do Wielkiej. Roboty potrwają trzy miesiące.
Na początku września Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta jako najkorzystniejszą wybrał ofertę firmy RADPOL z Wrocławia, która wyceniła swoje prace na kwotę ponad 1,7 mln złotych brutto. Pod koniec września ZDiUM podpisał umowę z wykonawcą.
– Na odcinku od Swobodnej od Wielkiej przeprowadzimy remont nawierzchni chodników oraz jezdni wraz z zatokami postojowymi. Roboty potrwają około 3 miesięcy – informuje ZDiUM.
– W przypadku chodników czas trwania robót drogowych oszacowano na 2 miesiące – informuje Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. – Odcinki chodników wytypowane do remontu to strona zachodnia – od ul. Swobodnej do ul. Zaolziańskiej i od ul. Radosnej do ul. Wielkiej; strona wschodnia – od ul. Swobodnej do ul. Studziennej. Spękana i nierówna nawierzchnia asfaltowa zostanie rozebrana i zastąpiona nową warstwą betonu asfaltowego i kostki betonowej. W obrębie przejść dla pieszych pojawią się obniżenia i płytki typu stop. Powierzchnia objęta remontem przekracza 3 600 mkw. – mówi Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.
REKLAMA
Google.com / ZDiUM Wrocław
Google.com / ZDiUM Wrocław
Google.com / ZDiUM Wrocław
Remont kamiennej jezdni
Remont jezdni ul. Komandorskiej obejmie cząstkowe naprawy nawierzchni granitowej o powierzchni ok. 2000 mkw., wymianę nawierzchni bitumicznej zatok postojowych o powierzchni 500 mkw., wykonanie nawierzchni peronu przystankowego o powierzchni 60 mkw. wraz z fragmentem chodnika do przejścia dla pieszych w rejonie skrzyżowania z ul. Sanocką.
W przypadku jezdni zachowana zostanie granitowa poniemiecka kostka, odkształcenia i zapadnięcia zostaną wyrównane po wykonaniu rozbiórek i przebruków.
Usunięte zostaną asfaltowe wykruszone łaty potęgujące wrażenie nierówności i dyskomfort użytkowania. Czas trwania prac drogowych w obrębie jezdni, zatok i peronu wyniesie 3 miesiące.
– Wiele wrocławskich ulic zachowało jeszcze poniemiecką nawierzchnię z kostki granitowej, która charakteryzuje się wyjątkową trwałością i odpornością na działanie wilgoci i niskich temperatur w okresie zimowym, będących przyczyną powstawania tzw. pozimowych ubytków na drogach o nawierzchni bitumicznej – wyjaśnia Ewa Mazur. – Decyzja o zachowaniu nawierzchni granitowej ma zatem swoje uzasadnienie, szczególnie w przypadku dróg, na których kostka nie uległa degradacji wskutek nadmiernego eksploatowania przez ruch ciężkich pojazdów, i które posiadają status dróg osiedlowych z utrzymanym ruchem o charakterze lokalnym. Na takich ulicach nawierzchnia granitowa – po wykonaniu częściowych napraw eliminujących zapadnięcia i nierówności – może nadal pełnić swoją funkcję przez wiele kolejnych lat - mówi przedstawicielka ZDiUM.
Źródło: informacje własne + ZDiUM Wrocław
Zdjęcia: Jakub Zazula