adam
40komentarzy
12zdjęć
obserwuj
adam
od tygodnia trwają wyburzenia ...wiadomo czy ten projekt jest aktualny?
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji [Wrocław] Osiedle "Przystań"
adam
To nigdy nie były grunty INKOMU. Działki, na których buduje Republika należały bodajże do Bickhardt Bau i były bardzo zadłużone - na hipotece siedział ZUS, skarbówka i inni. Kto chciał kupić działkę to chyba łącznie z długami. Inkom chyba odpuścił, a działki wzięła w dzierżawę Republika. Inkom kiedyś może i planował budowę jakiegoś etapu Nowego Portu na tych działkach, ale dostępny plan i wizki nigdy nie obejmowały tego terenu. Obecny drugi etap NP to teren obok lub na miejscu istniejącego budynku Ziajki.
Co do samej realizacji kolejnych etapów do Inkom milczy jak grób - kiedyś tam usłyszałem hasło "problemy kadrowe", a kolejne rozkręcone inwestycje Roosh i Bingo chyba nie "pomagają".
pozdrawiam
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
adam
Dlaczego Archicom ma się wycofywać z tego, do czego obliguje ich prawo - w tym wypadku obowiązujący MPZP. Ja polecam Tobie baczniejsze przyglądanie się "inwestycji" zanim dokonasz zakupu. pozdr
Michael napisał:

Archicom napisał:
@adam docelowe rozwiązania komunikacyjne będą zgodne z obowiązującym MPZP, tj. ul. Chałupnicza będzie krzyżowała się z ul. Magellana, jej przebieg jest zaplanowany pomiędzy budynkami M12 a M9,10,11. Droga, która powstanie będzie drogą publiczną – dostępną dla wszystkich. Teren, którym obecnie Państwo skracacie sobie drogę jest przeznaczony pod budowę i zostanie zamknięty. Dojazd do Nowego Portu jest zapewniony ul. Chałupniczą od strony ul. Swojczyckiej. 

Dzień dobry, A czy nie obawiają się Państwo, że przez osiedle będzie przebiegał regularny tranzyt? Marca Polo, Magellana tuż przed oknami wymienionych bloków a także bloków już teraz chyba "niby premium" S6 i waterfront ... . Skąd ta nagła zmiana w kreowaniu wizerunku osiedle? Może zacznijmy zachęcać tiry by częściej witały przed oknami. Wartoby było uprzedzać osoby, które zamieszkają w tych blokach, że nie kupują ciszy a coś wręcz przeciwnego. I może wartoby było również obniżyć cenę za metr kwadratowy w tych blokach o jakieś 1.5 - 2  tys. Słabo to widzę. A może w ogóle warto zacząć się zastanawiać nad wycofaniem z tejże inwestycji póki ma wartość.
Pozdrawiam!

0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
adam
w takim razie pytanie brzmi: kiedy zamkniecie Państwo możliwość przejazdu i kiedy rozpoczniecie Państwo budowę ulicy Chałupniczej według obowiązującego MPZP? INKOM w tej sprawie milczy, Republika Wnętrz również. Może od Państwa się czegoś dowiemy (jako WM Nowego Portu).
Archicom napisał:

@adam docelowe rozwiązania komunikacyjne będą zgodne z obowiązującym MPZP, tj. ul. Chałupnicza będzie krzyżowała się z ul. Magellana, jej przebieg jest zaplanowany pomiędzy budynkami M12 a M9,10,11. Droga, która powstanie będzie drogą publiczną – dostępną dla wszystkich. Teren, którym obecnie Państwo skracacie sobie drogę jest przeznaczony pod budowę i zostanie zamknięty. Dojazd do Nowego Portu jest zapewniony ul. Chałupniczą od strony ul. Swojczyckiej. 

0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
adam
Pytanie do Archicom:Zaczynacie Państwo budowę kolejnych etapów Olimpii Port - budynki M12 i M14. Czy w związku z tą budową zamierzacie Państwo udostępnić dla mieszkańców osiedla Nowy Port, alternatywny od obecnego, dojazd i dojście do ul. Chałupnicznej od ul. Marco Polo? Duża część mieszkańców owego osiedla dojeżdża wzdłuż Odry od Marco Polo do swoich mieszkań, a nowa budowa oraz wygradzany obecnie płot zakończy taką możliwość alternatywnego dojazdu, bez stania w korkach na Swojczyckiej.Bardzo proszę o odpowiedź na to pytaniepozdrawiam!
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
adam
@Archicom Tak, doskonale wiem, że komunikacja nie jest domeną i nie leży w gestii deweloperów. Jestem pewien natomiast, że w interesie deweloperów jest sprzedać mieszkania jak najdrożej i w jak najkrótszym czasie. Czy mieszkania z lepszą ofertą komunikacyjną sprzedają się lepiej, niż takie gdzie bez auta ani rusz? Pytanie retoryczne.
Wszystkim nam zależy, aby oferta komunikacyjna była jak najbogatsza, punktualna i przede wszystkim DOSTĘPNA. Z wielu badań wynika, że jeśli potencjalny pasażer ma iść na autobus/tramwaj/pociąg dłużej 8-15min, to zaczyna się zastanawiać, czy nie lepiej wsiąść w auto. Stąd przyjęło się, żeby maksymalna odległość do przystanków komunikacji zbiorowej wynosiła 450-500m. Na Olimpii tak nie jest i, jak widać po odpowiedzi Archicomu, nie będzie. A szkoda. 
Państwo Sródka, Panowie Ziajka wspólnie z BRW opracowywaliście MPZP Swojczyce Południe. Wspólnie z miastem decydowaliście o kształcie osiedla. Chcecie Państwo powiedzieć, że obecnie największy deweloper w mieście nie ma żadnego wpływu i kontaktu z urzędem miejskim? Prosimy Państwa o pomoc, bo duży może więcej. Nowa Chałupnicza nie została jeszcze wybudowana, będziecie ją Państwo zapewne budować wspólnie z Inkomem i Republiką Wnętrz. Można ją zaprojektować tak aby po drodze był chociaż jeden przystanek, tak na przyszłość. O to się tu rozchodzi. A nie o organizację transportu. Pomyślcie Państwo o tym już teraz. Pozdrawiam
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
adam
Witam!
Mam pytanie do władz deweloperów: Archicom, INKOM, Republika Wnętrz oraz do Rady Osiedla Strachocin-Swojczyce-Wojnów.
Czy ktoś z Państwa przy tworzeniu MPZP nr 394 "Swojczyce Południe" brał pod uwagę komunikacyjne wykluczenia znacznych obszarów planowanej zabudowy wielorodzinnej tegoż planu?

Według fachowej literatury oraz zasad projektowania osiedli mieszkaniowych, maksymalna odległość planowanych budynków od przystanków komunikacji autobusowej i tramwajowej nie powinna przekraczać 400-500m, a od kolei aglomeracyjnej do 1,0km.
W przypadku planu "Swojczyce Południe" w skrajnym przypadku odległość ta wynosi ~1,1km do przystanku "Magellana" oraz ~1,3km do stacji PKP Wrocław Swojczyce. Poniżej link do mapki planu wraz a naniesionymi odległościami.

http://gis.um.wroc.pl/imap/?locale=pl&gui=classic&sessionID=432572

Pozwoliłem sobie nanieść na mapę odległości, które musi pokonać pieszy od "ostatniego budynku" przyszłych etapów Olimpii Port i Nowego Portu (przy śluzie Bartoszowice) do:
- najbliższego przystanku (Magellana) ~1,1km,
- do stacji Wrocław Swojczyce (przyszła końcówka pętli przedłużonego z Sępolna tramwaju) ~1,3km,
- do przystanku Swojczyce ~1,35km.
Orientacyjnie wyznaczyłem również odległość do pętli przy Bacciarellego na Bartoszowicach ~1,4km. Wyznaczyłem również okrąg o promieniu ok. 520m od najbliższego przystanku Magellana, który w przyszłości stanie się głównym przystankiem obsługującym całe zagospodarowanie osiedli Olimpia Port, Nowy Port (INKOM SA) oraz Osiedla Przystań (Republika Wnętrz).

Przyszłe budynki, wybudowane w ramach Olimpii, będą kompletnie wykluczone komunikacyjnie. O ile młoda osoba będzie w stanie w ciągu 15minut dojść na autobus, o tyle osoby starsze mogą mieć z tym większy kłopot. Czy deweloperzy oraz RO są świadomi tego, że przyszli mieszkańcy będą skazani na dojazd wyłącznie własnymi środkami (czyt. autem)? Nie muszę mówić jak bardzo zwiększy to już znaczące problemy komunikacyjne naszej dzielnicy.
Czy Archicom, IKNOM oraz Republika Wnętrz oraz RO mają jakieś plany żeby tej sytuacji zapobiec? Czy planowane jest "puszczenie" dodatkowej, nowej linii autobusowej (lub zmiana trasy już istniejących linii 115/118) ulicami Chałupniczą/Marco Polo? Czy taka ewentualna możliwość jest uwzględniana w planach przebudowy ulic Chałupniczej/Magellana/Marco Polo tak, aby autobusy mogły się zmieścić w ciasnych łukach oraz miały wybudowane zatoki autobusowe? Inaczej: czy ktokolwiek w ogóle o czymś podobnym pomyślał? I co na ten temat myślą sami mieszkańcy, zarówno obecni jak i przyszli?

Pozdrawiam serdecznie!




300372_1500x.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
adam
Witam!Drogi Archicomie, 1. Na kiedy planowany jest start budowy galerii handlowej Olimpia Park? 2. Czy znane są już jakieś szczegóły inwestycji, aktualne wizualizacje, PZT? 3. Na jakim etapie znajduje się w tej chwili inwestycja?4. Jakie działki wejdą w zakres inwestycji? 5. Czy razem z budową tej galerii planowana jest budowa ciągów pieszorowerowych, oznaczonych w MPZP jako KDPR/9, 10, 11 i KDPR/13? 6.Czy w związku z tą inwestycją planowana jest rewitalizacja terenów zielonych oznaczonych w planie symbolem ZP/4?Pozdrawiam serdecznie!
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
adam
Witam!
Chciałbym zapytać o taką rzecz: czy w okolicy Olimpii powstaną w końcu jakieś lokale handlowe i/lub usługowe?
Co z działkami należącymi do Archicomu przy ul. Swojczyckiej, które to według miejscowego planu przeznaczone są pod usługi? Czy Archicom planuje w końcu je sprzedać lub zagospodarować?
Powoli sytuacja robi się mało śmieszna - niedługo wprowadzi się kilkaset nowych mieszkańców osiedla, obok otwiera się Nowy Port, a całość opiera się na małej Żabce. To generuje niepotrzebny ruch samochodowy. Robienie codziennych zakupów staje się problemem.
Czy są tu bardziej zorientowane osoby w tym temacie, może sam Archicom się wypowie?
Z góry wielkie dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam!
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Nowy Port
adam

Odnośnie problemów komunikacyjnych
Osiedla Swojczyce – Strachocin – Wojnów.
Myślę, że najbardziej w tej
materii powinien być zainteresowany sam INKOM. Problemy z
dojazdem skutecznie obniżają popyt na mieszkania. Chyba nie chcecie
Państwo aby Wasze mieszkania stały niesprzedane?

Czy
rozważał kiedyś ktoś budowę tramwaju na Swojczyce i dalej na Wojnów? Od
pętli Sępolno do Mostów Swojczyckich miejsca w brud, kwestia
budowy nowego mostu to kwestia tak naprawdę pieniędzy. Natomiast od
mostów do torów kolejowych zarówno po prawej, jak i po lewej
stronie Swojczyckiej miejsce też jest. Nawet jeśli nie są to
grunty miejskie to zawsze można je wykupić. Dalej linię z
powodzeniem można poprowadzić wzdłuż torów kolejowych lub
pomyśleć o tramwaju dwusystemowym - tu jednak konieczność zmiany
prawa i kwestia dogadania się z PKP PLK.

Jestem jednak
zdania, że jak się chce to wszystko jest możliwe!

Taki
tramwaj dwusystemowy nie dość, że rozwiązałby problem całego
osiedla Swojczyce - Strachociń - Wojnów to jeszcze mógłby
linią kolejową do Jelcza obsłużyć pół Gminy Czernica i
dodatkowo wjeżdżałby do ścisłego centrum torami tramwajowymi, a
nie tylko na Dworzec Główny przez Nadodrze (okrężną
drogą).

Identycznie można wykorzystać połączenie pętli
Kowale z tą samą linią kolejową w rejonie ul.
Działdowskiej.

Trzeba zerknąć trochę w przód, ponieważ
problem komunikacyjny tego rejonu tylko się pogłębi: lada dzień oddajecie Państwo do użytku ponad sto nowych mieszkań na Chałupniczej -
jest to I. etap inwestycji Nowy Port, a w planach macie Państwo
kolejnych pięć etapów, czyli łącznie ponad 1000mieszkań!

Za
kilka miesięcy Archicom oddaje do użytku bodajże kolejnych 10
budynków na Olimpia Port! Docelowo w planach jest cała nowa dzielnica i bodajże 4tyś mieszkań!!!
Chyba nie muszę pisać
co spowoduje taki natłok mieszkańców w jednym miejscu.

Czy
potraficie Państwo (INKOM) razem ze spółką Archicom zrobić coś dla swoich mieszkańców i wpłynąć na Urząd Miejski, na Prezydenta Rafała Dutkiewicza? To również Wam wyjdzie
na dobre, bo mieszkania będziecie mogli sprzedać po prostu
drożej.

Zdaję sobie sprawę, że w MPZP tego obszaru,
tramwaju z pętli Sępolno nie ma. Pojawia się za to tramwaj w
Studium Zagospodarowania Przestrzennego jako połączenie z Sępolna,
przez Mydlaną, na Psie Pole jako linia uzupełniająca układ
komunikacyjny Wrocławia.
Najwyższy czas zaktualizować te
plany!


W interesie Archicomu, Inkomu oraz samych
mieszkańców jest zainteresowanie tym problemem urzędników zarówno
szczebla samorządowego jak i władz centralnych. Problem jest w
tej chwili "na fali" - o akcji "Zrób sobie selfie
z Hardkorkiem" trąbią wszystkie media (tvn24, RMF, Eska itd).
Warto wykorzystać ten moment by wpłynąć na urzędników, tym
bardziej że wybory za pasem!

Zastanawiam się na zgłoszeniem
w przyszłorocznym WBO2016 projektu pn. "Opracowanie Projektu
budowy linii tramwajowej na Swojczyce - Strachocin -
Wojnów"...ciekawe, co zrobiłoby miasto gdyby taki projekt
wygrał głosowanie? A z pewnością do tego by doszło! ;-) Miasto
byłoby zobligowane do budowy takiej linii.
Pozdrawiam!

0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
adam






Odnośnie problemów komunikacyjnych Osiedla Swojczyce - Strachocin
- Wojnów.





Myślę, że najbardziej w tej materii powinien być zainteresowany
sam Archicom. Problemy z dojazdem skutecznie obniżają popyt na mieszkania. Chyba nie chcecie Państwo aby Wasze mieszkania
stały niesprzedane?



Czy rozważał kiedyś ktoś budowę tramwaju na
Swojczyce- Wojnów?
 Od pętli Sępolno do Mostów Swojczyckich miejsca w brud, kwestia
budowy nowego mostu to kwestia tak naprawdę pieniędzy. Natomiast
od mostów do torów kolejowych zarówno po prawej, jak i
po
lewej stronie Swojczyckiej miejsce też jest. Nawet jeśli nie są
to grunty miejskie to zawsze można je wykupić. Dalej linię z powodzeniem
można poprowadzić wzdłuż torów kolejowych lub pomyśleć o tramwaju
dwusystemowym - tu jednak konieczność zmiany prawa i kwestia dogadania się z PKP PLK.



Jestem jednak zdania, że jak się chce to wszystko jest możliwe!



Taki tramwaj dwusystemowy nie dość, że rozwiązałby problem całego
osiedla
 
Swojczyce - Strachociń - Wojnów to jeszcze mógłby linią kolejową do Jelcza obsłużyć pół Gminy

Czernica i dodatkowo wjeżdżałby do ścisłego centrum torami
tramwajowymi, a nie tylko na Dworzec Główny przez Nadodrze (okrężną drogą).



Identycznie można wykorzystać połączenie pętli Kowale z tą samą
linią kolejową w rejonie ul. Działdowskiej.



Trzeba zerknąć trochę w przód, ponieważ problem komunikacyjny tego
rejonu tylko się pogłębi: lada dzień
INKOM
oddaje do użytku ponad sto nowych mieszkań na Chałupniczej -
jest to I. etap inwestycji Nowy Port, a w planach deweloper ma kolejnych
pięć etapów, czyli łącznie ponad 1000mieszkań!



Za kilk
a miesięcy Archicom oddaje do użytku bodajże kolejnych 10 budynków na Olimpia Port! Docelowo w planach macie Państwo całą nową dzielnicę i bodajże
4tyś mieszkań!!! Chyba nie muszę pisać co spowoduje taki natłok
mieszkańców w jednym miejscu.



Czy potraficie Państwo (Archicom) razem z Urzędem Miejskim oraz spółką INKOM

zrobić coś dla swoich mieszkańców? To również Wam wyjdzie na
dobre, bo mieszkania będziecie mogli sprzedać po prostu drożej.



Zdaję sobie sprawę, że w MPZP tego obszaru, tramwaju z pętli
Sępolno nie ma. Pojawia się za to tramwaj w Studium
Zagospodarowania Przestrzennego jako połączenie z Sępolna, przez Mydlaną, na Psie Pole jako linia uzupełniająca układ
komunikacyjny Wrocławia.

Najwyższy czas zaktualizować te plany!



W interesie Archicomu, Inkomu oraz samych mieszkańców jest zainteresowanie tym problemem urzędników zarówno szczebla samorządowego jak i władz centralnych. Problem jest w tej
chwili "na fali" - o akcji "Zrób sobie selfie z Hardkorkiem" trąbią wszystkie media (tvn24, RMF, Eska itd). Warto wykorzystać ten moment by wpłynąć na urzędników, tym bardziej że wybory za pasem!



Zastanawiam się na zgłoszeniem w przyszłorocznym WBO2016 projektu pn. "Opracowanie Projektu budowy linii tramwajowej
na

Swojczyce - Strachocin - Wojnów"...ciekawe, co zrobiłoby miasto gdyby taki projekt wygrał głosowanie? A z pewnością do tego by doszło! ;-) Miasto byłoby zobligowane do

budowy takiej linii.



Pozdrawiam!









0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
adam
Może dodam, że składałem do WBO projekt budowy chodnika wraz z oświetleniem wzdłuż Marco Polo na odcinku od Swojczyckiej do Kolumba (projekt #664).
 
Szczegółowo i dokładnie  wyceniłem roboty na około 700tyś zł. Kosztorys robiłem według zaleceń (poradnika) dostępnego na stronie WBO.

Otrzymałem taką odpowiedź z miasta:
"Projekt został zweryfikowany negatywnie z uwagi na koszty przekraczające
2.000.000 PLN. W tym terenie należałoby przebudować całą drogę. Zakres
projektu podobny do nr 153. "


W sumie każdy projekt można odrzucić mówiąc, że "należałoby przebudować jeszcze to a tamto", no ale wtedy nie mieścimy się w 2mln zł.

Może poprosić dewelopera o jakąś interwencję?


peperos napisał:







teha napisał:










Warto wspomnieć o projekcie projekcie nr 
153 "Montaż



oświetlenia ulicznego wzdłuż ulicy Marca Polo (od ul.

Swojczyckiej



do ul. Krzysztofa Kolumba)" (próg 1 do 150tys.zł). Więcej



info: 
https://www.wroclaw.pl/budzet-obywatelski-wroclaw/projekty-2015/projekt,id,153






Trzeba się tylko zastanowić czy chcemy mieć ławki i kosze w
parku do komfortowego korzystania z niego czy chcemy stawiać na
montaż świateł na drodze, która nawet normalnego chodnika nie ma?
Ciekaw jestem też, gdzie te oświetlenie będzie zamontowane? Na tym
wąziutkim chodniku przy barierkach?




0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Nowy Port
adam
Kochani, rurki wychodzące z podłogi najprawdopodobniej wynikają z faktu, że ściany na kondygnacji 0 i +1 są żelbetowe. Ciężko w czymś takim wykuć tak duży otwór na rury.

pozdrawiam!
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Nowy Port
adam
@gonzodzięki za informację co do AP ;-)
niestety nie mogę nic więcej powiedzieć odnośnie wykończenia mieszkania. w umowie mam klauzulę poufności :/ naprawdę polecam rozmawiać bezpośrednio z działem inwestycyjnym Inkomu, Pani Ewa, odpowiedzialna za wykończenia, jest bardzo konkretna, miła i spokojnie można się z nią dogadać.pozdrawiam!
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Nowy Port
adam


3.jpg

4.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Nowy Port
adam


2.jpg

1.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Nowy Port
adam
Witam!Wklejam parę zdjęć z ostatniej wizyty na budowie.Przepraszam za jakość, nie ma jeszcze światła w łazience. Nie umiem również ich tutaj obrócić - no kompie były pionowo:/ Może admin pomoże?Nie wiem co chcielibyście zobaczyć, ciężko pokazać dokładność prac na zdjęciach - to trzeba zobaczyć na żywo. Na moje oko wydaje się wszystko ok, ale to sprawdzi jeszcze fachowiec na etapie odbioru mieszkania.Jeśli chodzi o elastyczność podejścia dewelopera do wykończenia to na pewno nie jest tak, że ma się do wyboru kilka typów płytek, czy paneli.Ogólnie kwota wykończenia ma się zamknąć w przedziałach podanych przez dewelopera za konkretny element: podłogi, drzwi, wyposażenie łazienki itd. Dostępne są trzy "standardy": do 450zł/mkw, do 550zł/mkw i bodajże do 750zł/mkw.Deweloper raczej jest elastyczny w wyborze materiałów. Zapraszam do kontaktu, za inwestycje odpowiedzialna jest bardzo miła Pani :-)Do wyboru jest wszystko z katalogu RovesePRO (czyli Cersanit, hurtowania Armalux na Mińskiej ma większość płytek wystawionych u siebie), jeśli chodzi podłogi to wszystko z Belpolu, drzwi: Polskone, DRE, Porta (również do obejrzenia w Belopolu).Farby na ścianach: cała paleta Dulux, Caparol itd...do wyboru do koloru.Więcej powiedzieć nie mogę, gdyż szczegóły są tajemnicą umowy zawartej między mną a deweloperem i bez zgody drugiej strony nie mogę zdradzić indywidualnych ustaleń ;-)Jedyne co mogę powiedzieć to to, że na pewno nie jest tak, jak u innych deweloperów, czyli że do wyboru w najtańszej opcji ma się trzy płytki, dwie panele i cztery typy drzwi. Wybór jest nawet aż za duży. Polecam kontaktować się z deweloperem. To nic nie kosztuje.Na zdjęciach widać też to co, o czym wcześniej pisałem: numerki na klatkach schodowych, bukszpany w donicach, stojaki na rowery itd.Pozdrawiam





20150720_183137_1500x.jpg

20150720_182755_1500x.jpg

20150720_182802_1500x.jpg

20150720_183038_1500x.jpg

20150720_182932_1500x.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Nowy Port
adam
Witam!

Inwestycja powoli nabiera ostatecznych kształtów, wykańczane są ostatnie detale części wspólnych oraz zagospodarowanie terenu.

Wątek na forum trochę umarł, nikt tu niczego nie komentuje, nie wrzuca zdjęć. Może to i dobrze świadczy o samej inwestycji i deweloperze? Generalnie przecież jest tak, że jak już ktoś zdecyduje się cokolwiek napisać to jest to zazwyczaj zwykły hejt. Pochwał nikt nie pisze. Jak jest dobrze, to jest dobrze i cisza.

Postanowiłem jednak podzielić się ze wszystkimi dobrymi stronami naszego osiedla i tego jak deweloper wykonuje swoją pracę...skłoniły mnie do tego ostatnie poczynania Inkomu oraz styl współpracy.

Będąc wczoraj na budowie moim oczom na tarasach ukazały się zielone bukszpany posadzone w wielkich donicach na szafkach oddzielających tarasy! Niektórzy pewnie stwierdzą, że "na wizkach są to i deweloper musiał je posadzić". Nic bardziej mylnego, dla większości wrocławskich deweloperów wizualizacje są zbiorem pobożnych życzeń i wabikiem na klientów. Nikt w umowie krzewów na tarasie nie miał, zatem jest to dobra wola dewelopera, że je posadził. Dzięki temu osiedle zyska jednolity wygląd, nie będzie  pstrokacizny.

Kolejnym, może nie szokiem, ale zaskoczeniem na pewno jest stylowa numeracja kondygnacji i mieszkań. Znów deweloper wykazał się dbałością o szczegóły. Znam wiele wrocławskich inwestycji, gdzie takie sprawy załatwia się farbą w spreju i szablonem z dykty.

Moją uwagę zwrócił również charakter i dbałość o zieleń wokół budynków...dziękuję INKOM SA za brak tuj, cyprysów i innych cmentarnych iglastych! Widać, że ktoś zaprojektował to z głową.

Wartymi uwadze "szczegółami" są również obecne od dawna dizajnerskie latarnie (o niebo ładniejsze niż te z wizualizacji), betonowe ławki z drewnianym siedziskiem, nie-byle-jakie wycieraczki i skrzynki na listy oraz jeszcze świeże stojaki na rowery (przy każdej klatce po dwa!). Całość zagospodarowania dopełnia całkiem spory i niebanalny plac zabaw dla maluchów :-)

Świetnie prezentują się również wtopione w nawierzchnię stare szyny kolejowe przy budynku nr 2...są one wymogiem zapisów miejscowego planu, ale szczerze powiem, że nie spodziewałem się, że deweloper aż tak starannie podejdzie do tematu :-)

Ostatnią rzeczą, na którą chciałbym zwrócić uwagę to piaszczyste ścieżki, wykonane na podbudowie z chudego betonu, w lasku jako dojście do ul. Magellana! Do pełni szczęścia brakuje co prawda jeszcze kilkuset metrów, ale urok tamtego miejsca i przyszła funkcjonalność (skrócenie drogi na pętlę Sępolno i trasa spacerowa nad Odrę) budzi pozytywne emocje.

Inną sprawą, o którą chciałbym zapytać to czy na elewacji zostały zamontowane anteny wzmacniające sygnał telefonii komórkowej??? Coś tak wyglądającego zawisło na elewacji budynku nr 1 przy klatce A.

Jak to bywa w beczce miodu jest i łyżka dziegciu...a nawet dwie, w sumie nie zawinione przez dewelopera: feralna sieć gazowa i komary.
Z tym pierwszym niedługo INKOM się upora, z tym drugim nie wiem czy da się coś zrobić?
We Wrocławiu ogólnie komarów w tym roku nie ma, wczoraj widziałem jednego, ale długo nie pożył ;-) Opryski przyniosły efekt.
Niestety sąsiedztwo kanału żeglugowego Odry, w którym woda stoi a nie płynie, stanowi idealny inkubator dla komarów, podobnie jak staw za budynkami (ostatnio oczyszczony i pogłębiony przez Skanka, chyba w ramach przebudowy kanału Odra-Widawa). Mam nadzieję, ze w przyszłym sezonie ZZM zainteresuje się również tym zbiornikiem i opryskami w tamtym miejscu.

Niestety nie posiadam zdjęć mogących zobrazować to o czym powyżej napisałem...może ktoś ze strony dewelopera się udzieli? ;-)
Z niecierpliwością czekam na możliwość zamieszkania w tym, dopiero rodzącym się, przyjemnym osiedlu we Wrocławiu.

Pozdrawiam!
Adam

PS. Jakby ktoś miał wątpliwości, czy brać wykończenie pod klucz INKOM.INHOME to z czystym sumieniem mogę polecić. Wziąłem-nie żałuję. Współpraca z Panią Ewą, odpowiedzialną za wykończenia, oceniam na nawet bardziej niż wzorową. Oczywiście to moja subiektywna opinia, nie wszyscy muszą się ze mną zgodzić.



0
Zaloguj aby dodać komentarz
adam
nie, śmietnik będzie tylko jeden. wiem, bo widziałem projekt całego założenia :-)
0
Zaloguj aby dodać komentarz
adam
Kuria potrzebuje kasy na odszkodowania za procesy pedofilskie oraz na wędrówkę ciepłej rąsi Marii Magdaleny po kraju...stąd wstrzymanie budowy...tak myslę?
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji [Wrocław] Osiedle "Śliwowa NOVA"
adam
widzę przedepty....przedepty widzę...total disaster!
0
Zaloguj aby dodać komentarz
adam
śmietnik będzie tylko jeden. wbudowany, przy wjeździe do garażu podziemnego, od strony ulicy Brzeskiej i istniejącego budynku nr 5. od razu powiem, że jest stanowczo za mały jak na takie osiedle :-) pozdrawiam!
0
Zaloguj aby dodać komentarz
adam
Rewitalizacja obejmuje jedynie wnętrze podwórzowe (droga p.poż.-bez miejsc postojowych, ścieżki, boisko, nasadzenia, deszczówka, oświetlenie) oraz tylko i wyłącznie budynek 10a, bez niskiej dobudówki. pozostałe budynki pozostają bez zmian, chyba że jak w przypadku prywatnego budynku DAEiŚ (Wincentego 25a oraz 25c) będzie rewitalizacja własnym sumptem. Najlepsze jest to, ze rewitalka budynku 10a zakłada wymianę praktycznie wszystkiego, prócz drobnego szczegółu, bez którego budynek nie będzie mógł funkcjonować...mianowicie projekt nie objął budowy kotłowni!!! będą nowe grzejniki, nowa instalacja...ale ciepło w nich niej nie popłynie, bo nie będzie skąd go brać...ot całe ZZK:) pozdr!
0
Zaloguj aby dodać komentarz
adam
jestem ciekaw jakie linie tramwajowe zostaną tam skierowane? 15? 22? czy może miasto stworzy nowe?
0
Zaloguj aby dodać komentarz
adam
ależ jeździć można już od dawna i to całą trasą...z tym, że rowerkiem. też mnie to dziwi, bo całość jest już skończona-założone już są balustrady, ekrany dźwiękochłonne, położone są trawniki. brakuje jedynie pasów i oznakowania. cóż, GDDKiA nie chciała zapłacić ekstra kasy za szybszy koniec to trzeba czekać.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
adam
mnie tylko ciekawi, dlaczego nie zdecydowano przedłużyć tej nitki torowiska aż do samej Nowej AM? to tylko kilkaset metrów (jeśli nie mniej), a połączenie jej z miastem zapewniłoby dojazd chorych z dworców, których nie stać na taksówkę (a jest takich mnóstwo). chorzy zamiast tego mają do wyboru jedynie dwa zatłoczone autobusy
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji [Wrocław] Traugutta 61
adam
znowu te kable, dlaczego..?
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji [Wrocław] Kościuszki 140
adam
a piękne kable antenowe jak wisialy tak wisza! jak mnie to wkurza! co za dziadostwo!
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Most Szczytnicki
adam
ja tutaj czegoś nie rozumiem! skanska "tlumaczyla sie" ze opoznienie zakonczenia robot spowodowane bylo tym iż sam most byl w gorszym niz zakladano stanie. ok, moze i tak bylo wiec most mogli oddac do uzytku pozniej, ale jak to sie ma do reszty? most jest skonczony ale czytamy ze z sienkiewicza nie mozna na niego wjechac, ze torowisko wokol nieskonczone, ze slupow trakcyjnych jeszcze nie ma, ze z rozyckiego wjechac tez sie nie da? chodniki w rozsypce? jak to sie ma do mostu, ktory "zawinil"? przeciez reszte infrastruktury mozna bylo zrobic juz dawno! smierdzi tu na odleglosc! tak jak sie slyszy od dawna, skanska znalazla sobie dobre zrodlo dochodow i tymi dochodami zapewnie dzieli sie z kims z miasta, bo jak zrozumiec tu brak kary za spoznienia? sprawa jak dla mnie do CBA!
0
Zaloguj aby dodać komentarz
adam
moim zdaniem hala peronowa wytrzymałaby nacisk szyb-wystarczy spojrzec na wartosc gestosci stali ok.7800kg/m3 a szkla tylko 2400kg/m3.zakladajac 4-5 cio krotnie grubsza szybe niz blache to konstrukcja wytrzyma. a jesli podejsc do tego ze konstrukcja wiaty peronowej jest solidna, znajac przekroje slupow, krzyzulcow itd mozna stwierdzic ze "przezyje" duzo.
zarzucano temu projektowi wlasnie przeszklenie hali peronowej, ze niby koncepcja jest taka aby bylo jak przed wojna. to dlaczego pani kalisz w swojej wypowiedzi zastanawia sie nad zainstalowaniem ogniw slonecznych na dachu hali? a na to konserwator sie zgodzil? no to zalozmy te panele na ratuszu, na kosciolach...skoro mozna na dworcu to dlaczego nie miec za darmo ciepla gdzie indziej...
co do tego powietrza, efektu szklarni...w berlinie na na nowym dworcu jakos sobie z tym poradzono
0
Zaloguj aby dodać komentarz