Póki co wiadomo tylko tyle, że w planie zagospodarowania przestrzennego dla tego obszaru są bardzo restrykcyjne wymagania co do zabudowy (miasto chce mieć pewność, że nie powstanie w tym miejscu w przypadku obiektu handlowego zwykły blaszak). Obawiam się, że w związku z tym na potencjalnego kupca jeszcze przyjdzie nam trochę poczekać, ale to chyba dobrze, że nie trafi w ręce pierwszego lepszego chętnego, który zbudowałby nam w tym miejscu kolejną stonko-biedronkę.
Szkoda, że Dolnośląska Służba Dróg i Kolei z siedzibą we Wrocławiu nie podjęła kroków w celu wykorzystania istniejącego łącznika i budowanej małej obwodnicy miasta do stworzenia północnej drogi omijającej Świdnicę . Wiązałoby się to z dobudową kilku kilometrowego odcinka drogi od istniejącego łącznika w kierunku wschodnim do drogi krajowej nr 35 (tuż za Pszennem). Dzięki takiemu rozwiązaniu zyskalibyśmy kompletną, północną obwodnicę miasta od Słotwiny do Pszenna oraz mieli dogodne połączenie zarówno z Wrocławiem jak i miejscowościami położonymi na zachód od autostrady A4 (Legnica, Lubin). Również kierowcy jadący od strony Wałbrzycha omijaliby Świdnicę korzystając z jednego z dwóch wariantów dojazdu do Wrocławia.
Lub ewentualnie nowa droga zaczynałaby się od razu za rondem i biegła za osiedlem Zawiszów na wysokości Electroluxu i Colgate aż do Pszenna.
Orzech obawiam się, że nieprędko. Właściciel oczekuje podobno na dofinansowanie inwestycji ze środków UE, więc na otwarcie będziemy musieli jeszcze trochę poczekać. Mówi się, że może to być nawet do 2 lat.
Budowa Centrum Przesiadkowego wchodzi w kolejną fazę – przebudowę sporego fragmentu ul. Kolejowej. W związku z tym od wtorku, 23 kwietnia będzie obowiązywała zmieniona, tymczasowa organizacja ruchu dla kierowców i pasażerów.
Zmiany dla kierowców: Od wtorku, 23 kwietnia wyłączona z ruchu zostanie ul. Kolejowa na odcinku między ul. Wałbrzyską, a ul. Spacerową (fragment ul. Spacerowej na wysokości baru „Turysta” zostanie zwężony do jednego pasa ruchu – jeden kierunek ruchu).
Objazdy poprowadzone zostały ulicami:
od strony ul. Wałbrzyskiej zalecany przejazd ulicami: Armii Krajowej, Sybiraków, Ofiar Oświęcimskich, Spacerową lub alternatywnie ul. Wałbrzyską do placu Grunwaldzkiego, Żeromskiego, Muzealną, Komunardów i Spacerową. od strony ul. Komunardów kierunki są odwrotne.
Na odcinku ulicy Kolejowej od ul. Spacerowej do Małej zostanie wprowadzony ruch jednokierunkowy. W załączeniu mapka z objazdami.
Zmiany dla pasażerów korzystających z komunikacji międzymiastowej:
Pozostałe przystanki przewoźników z ul. Kolejowej zostaną przeniesione na ul. Spacerową i Małą.
Finał tego etapu prac szacowany jest na koniec czerwca.
Dla Świdnicy może być bardzo kluczowe. Obecnie większość ludzi narzeka na usługi świadczone przez Guliwera (chyba nie są w zbyt dobrej kondycji finansowej), a do autobusów PKS-u strach wsiadać. Prawdopodobnie więc połączenie kolejowe mogłoby stać się najważniejszym łącznikiem z Wrocławiem.