W centrum Warszawy trwa budowa 174-metrowego wieżowca The Bridge Materiały prasowe

W centrum Warszawy trwa budowa 174-metrowego wieżowca The Bridge

FILMY
REKLAMA

The Bridge to najwyższy budynek, jaki jest obecnie budowany w Polsce. Jego konstrukcja osiągnęła już imponującą liczbę 40 pięter biurowych i 160 m wysokości. W tym momencie trwa budowa kondygnacji technicznych, z którymi wieżowiec będzie mierzył aż 174 m. Inwestycja Ghelamco będzie jednym z najnowocześniejszych i najbardziej przyjaznych środowisku biurowców w Europie Środkowo-Wschodniej.

The Bridge powstaje w samym sercu biznesowego centrum Warszawy – na styku ulic Towarowej, Grzybowskiej i placu Europejskiego. To największa inwestycja biurowa jaka powstaje teraz w stolicy – przyszłym najemcom zaoferuje w sumie 47 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni biurowej. Budowniczowie właśnie ukończyli betonową konstrukcję pięter biurowych, których liczba zatrzymała się na 40.

Na szczycie budynku rozpoczęły się prace nad kondygnacjami technicznymi o charakterystycznym, lekko cofniętym względem pozostałych pięter kształcie, nadającymi sylwetce wieżowca smukłości. Docelowo biurowiec osiągnie imponującą wysokość 174 metrów, stając się jednym z najwyższych budynków Warszawy.

– The Bridge będzie jednym z najbardziej spektakularnych obiektów w naszym portfolio. Łączy w sobie wszystkie najistotniejsze dla nas aspekty z zakresu ESG, takie jak niskoemisyjność, energooszczędność oraz wykorzystanie nowoczesnych technologii służących zdrowiu i komfortowi pracy. Mam nadzieję, że dzięki wyróżniającej się architekturze spod kreski holenderskich i polskich architektów, wieżowiec będzie wartościowym uzupełnieniem panoramy Warszawy i zostanie równie ciepło przyjęty przez jej mieszkańców jak nasze wcześniejsze projekty – mówi Jarosław Zagórski, dyrektor zarządzający Ghelamco Poland.

Równolegle z rosnącą konstrukcją trwa montaż elewacji wieżowca. Jego dolne kondygnacje pokryły się zróżnicowanymi pod względem kształtu i przezierności panelami, a na części z nich pojawiły się charakterystyczne żyletki. Budynek z każdej strony będzie wyglądać inaczej dzięki licznym przełamaniom bryły, które zdynamizują jego architekturę.

Materiały prasowe
Materiały prasowe
REKLAMA

Prace trwają też na historycznym gmachu Bellony, który będzie częścią biurowego kompleksu. Wyeksponowany i poddany pieczołowitej renowacji zostanie zabytkowy hol z kolumnadą i reprezentacyjną klatką schodową. Oba budynki będą posiadały przestronne, wysokie na trzy kondygnacje wspólne lobby. Dzięki temu The Bridge stanie się miejscem, w którym przeszłość płynnie łączy się ze współczesnością. Planowany termin zakończenia budowy to I kwartał 2025 roku.

Materiały prasowe
Materiały prasowe

Ultranowoczesny i proekologiczny The Bridge

The Bridge posiadać będzie najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne i proekologiczne. Oprócz certyfikatów SmartScore i WiredScore na najwyższym możliwym poziomie Platinium, wieżowiec będzie certyfikowany również w systemach WELL, WELL Health Safety Rating, BREEAM, Green Building Standard czy Obiekt bez barier.

Zgodnie ze strategią ESG Ghelamco, The Bridge ma być neutralny energetycznie i zasilany w 100% czystą energią pochodzącą m.in. z farm fotowoltaicznych. Obiekt wykorzystywać będzie ultra-energooszczędny i innowacyjny Building Energy Management System, zainstalowany w celu monitorowania i zarządzania parametrami energetycznymi budynku. Ponadto, w wieżowcu wdrożona zostanie technologia kanalizacji podciśnieniowej pozwalająca na zminimalizowanie zużycia wody w toaletach o 75%.

Materiały prasowe
Materiały prasowe

W budynku zastosowany zostanie również autorski system operacyjny Ghelamco - Signal OS, który pozwala m.in. na zrównoważone gospodarowanie wodą i energią oraz kontrolę obróbki powietrza wraz z jego monitoringiem. Elementem systemu jest aplikacja mobilna umożliwiająca najemcom poruszanie się po biurowcu bez karty dostępu czy rezerwację sal i miejsc parkingowych. W The Bridge wykorzystane będą też specjalne rozwiązania antypandemiczne zapobiegające rozprzestrzenianiu się wirusów, m.in. wirusobójcze lampy UV w windach i centralach wentylacyjnych.

Na 40 piętrze wieżowca znajdzie się podniebny taras do wyłącznego użytku najemcy. Budynek wyposażony będzie w około 280 miejsc parkingowych, w tym z ładowarkami do samochodów elektrycznych, a także specjalny parking dla jednośladów elektrycznych z punktami do ładowania. Rowerzyści dostaną do użytku prawie 150 miejsc rowerowych oraz szatnie z natryskami.

UNStudio / Polsko-Belgijska Pracownia Architektury Projekt
UNStudio / Polsko-Belgijska Pracownia Architektury Projekt

The Bridge zaprojektowany został przez uznaną holenderską pracownię architektoniczną UNStudio we współpracy z Polsko Belgijską Pracownią Architektury PROJEKT.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Powierzchnie biurowe w The Bridge

The Bridge

Dostępna powierzchnia: 51700 m2
  • status budynku: w budowie
  • dostępność: Od zaraz
  • klasa budynku: A
  • certyfikat: BREEAM - Excellent, WELL - Gold , Obiekt Bez Barier
  • czynsz wywoławczy: 24.50 EUR
  • współczynnik miejsc parkingowych: 1/170
  • liczba podziemnych miejsc parkingowych: 284
  • podłoga techniczna
  • podwieszany sufit