Wiemy już co powstanie w planowanym do odbudowy, dawnym Pałacu Hatzfeldów przy ulicy Wita Stwosza w samym centrum Wrocławia. Rafin Developer, będący właścicielem obiektu, podpisał umowę z siecią Marriott International. W zrekonstruowanym budynku otwarty zostanie hotel marki Autograph Collection z segmentu premium. Odbudowa pałacu i przygotowanie wnętrz będzie ściśle nadzorowane przez tego międzynarodowego partnera, zgodnie z autorskim, wspólnie przygotowanym projektem.
Przypomnijmy, 17 listopada 2021 roku spółka Rafin wygrała przetarg na zabytkowy Pałac Hatzfeldów, czyli dawnej siedziby BWA przy ul. Wita Stwosza 31/32 we Wrocławiu. Po ponad 9 miesiącach intensywnych prac i analiz – zgodnie z deklaracjami po wygranym przetargu – Rafin Developer w sierpniu 2022 roku podpisał umową franczyzową z firmą Marriott International. Odbudowany Pałac Hatzfeldów będzie funkcjonował według najwyższych standardów hotelowych na świecie.
Od momentu zakupu Pałacu Hatzfeldów było wiadomo, że obiekt odzyska swój dawny, historyczny blask. Firma Rafin ma w swoim portfolio rewitalizacje kilku zabytkowych obiektów, a w koncepcji przetargowej postawiła właśnie na odtworzenie tak istotnego dla okolic wrocławskiego Rynku zabytku.
– Odwiedzaliśmy najlepsze hotele w Berlinie, Londynie i innych europejskich miastach i właśnie Autograph Collection wywarł na nas największe wrażenie. Nie chodzi tylko o poziom wykończenia, segment premium, wszechobecny luksus czy standard obsługi – bo te atrybuty odnaleźć można w wielu obiektach tej klasy – ale indywidualne przygotowanie autorskiego projektu hotelu w odniesieniu do jego wartości historycznej, w myśl idei Autograph Collection: Exactly like nothing else – podkreśla Grzegorz Rojek, prezes spółki Cohm należącej do grupy kapitałowej inwestora, odpowiedzialny za zarządzanie obiektami hotelowymi w portfolio wrocławskiego dewelopera.
– Cieszymy się i jesteśmy dumni ze inwestor wybrał Autograph Collection dla tak prestiżowego projektu jakim jest rewitalizacja Pałacu Hatzfeldów we Wrocławiu – komentuje Janusz Mitulski, Starszy Dyrektor ds. Rozwoju na Europę Środkowo-Wschodnią sieci Marriott International. – Pozycjonowanie oraz oryginalność obiektów Autograph Collection pozwoli podkreślić nieprzeciętne atuty tego unikalnego projektu – dodaje Mitulski.
Tworzenie koncepcji historycznej i skorelowanie z nią nowoczesnego brandingu i rozwiązań z segmentu premium pozostaje po stronie dedykowanej agencji brandingowej rekomendowanej przez Marriott International. W tym przypadku będzie to agencja, która stworzyła podobny obiekt w Berlinie. Ciekawostką jest także fakt, że Carl Gotthard Langhans jeden z twórców odbudowy Pałacu w XVIII wieku był później architektem Bramy Brandenburskiej w Berlinie.
– Pałac Hatzfeldów, jego historia, zachowana zabytkowa tkanka, przedstawiona koncepcja odbudowy, a także standardy obsługi i zarządzania w hotelach aktualnie zarządzanych przez nas we Wrocławiu, były przedmiotem analiz, badań, weryfikacji i ostatecznej akceptacji celem wdrożenia i zaproszenia naszego obiektu do tego ściśle wyselekcjonowanego grona najlepszych hoteli na świecie. To nie jest tak, że każdy hotel z segmentu premium może podpisać umowę i zacząć współpracę z sieciom Marriott International pod brandem Autograph Collection. Jesteśmy dumni, że to właśnie Pałac Hatzfeldów i jego historia stworzą nową jakość na mapie polskiego rynku hotelarskiego – dodaje Grzegorz Rojek, prezes spółki Cohm należącej do grupy kapitałowej inwestora, odpowiedzialny za zarządzanie obiektami hotelowymi w portfolio wrocławskiego dewelopera.
Sieć Marriott International posiada aktualnie ponad 8000 hoteli, w których jest 1,45 milionów pokoi w 139 krajach. Marka Autograph Collection to 266 działających hoteli w 44 krajach oraz kolejnych 91 hoteli, które są w przygotowaniu. Cechą charakterystyczną Autograph Collection, którą zdecydowała o wyborze tej marki dla Pałacu Hatzfeldów jest szacunek dla wartości historycznej adoptowanego zabytku, jak również unikalne dostosowanie do niestandardowych obiektów. Rozwiązania, zarówno w zakresie projektowym, wyposażenia i wystroju, gwarantujące najwyższy poziom obiektu wymagany przez Marriott International, przy jednoczesnym zachowaniu nienaruszonej, zabytkowej tkanki historycznej.
W Pałacu Hatzfeldów spółka Rafin zaimplementuje zupełnie nową funkcję hotelową ze 149 pokojami, salą balową, konferencyjną, centrum spa, basenem i siłownią oraz garażem podziemnym, jednak jego wnętrza architekturą nawiązywać będą do historycznych oryginałów.
Inwestor ma teraz plan na przywrócenie dawnego blasku oraz podniesienie jakości ulicy Wita Stwosza. Celem jest zrewitalizowanie zabytkowego ciągu komunikacyjnego prowadzącego turystów do Rynku, które osiągnięte zostanie poprzez renowację posiadanego i funkcjonującego już zabytkowego Hotelu Lothus (znajdującego się dokładnie naprzeciwko zakupionego Pałacu Hatzfeldów).