W pobliżu Dworca Głównego PKP powstaną nowe ścieżki rowerowe. Rozstrzygnięto przetarg na ich budowęźródło: ukosne.gis.um.wroc.pl

W pobliżu Dworca Głównego PKP powstaną nowe ścieżki rowerowe. Rozstrzygnięto przetarg na ich budowę

Orzech
Orzech
REKLAMA
W najbliższych dniach rozpocznie się budowa nowych ścieżek rowerowych wzdłuż ulicy Małachowskiego na odcinku od ul. Dworcowej do Pułaskiego we Wrocławiu. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta (ZDiUM) rozstrzygnął kilka dni temu przetarg na ich budowę. 
Przystąpiło do niego pięciu zainteresowanych realizacją tej inwestycji. Najkorzystniejszą ofertę przedstawiła firma PW Radpol sp. z o.o. z Wrocławia. Wyceniła swoje prace na kwotę 1 676 996,32 zł brutto. Pozostałe oferty wynosiły kolejno (cena): 
  • Konsorcjum Firm: Bickhardt Bau Polska sp. z o.o. z Siechnic – Lider i Rotomat sp. z o.o. – Partner z Wrocławia - 1 745 688,83 zł, po korekcie – 1 744 637,99 zł brutto, 
  • PUB Brukpol s.c. z miejscowości Piaski -  1 798 244,37 zł brutto,
  • Gremium sp. z o.o. z Wrocławia - 1 827 193,83 zł, po korekcie – 1 827 782,03 zł brutto,
  • Elektrotim Sp. z o.o. z Wrocławia - 1 984 738,90 zł brutto
fot. Jan Augustynowski
fot. Jan Augustynowski
REKLAMA
Ścieżki rowerowe na ul. Małachowskiego były projektem zgłoszonym przez mieszkańców w ramach Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego w 2017 roku. Ogólnomiejski projekt nr 18 znalazł się na liście zwycięzców. Nowe ścieżki mają być uzupełnieniem sieci tras, które pozwalają rowerzystom ominąć teren Dworca Głównego PKP. Zostaną one zlokalizowane po obu stronach jezdni, na odcinku od ul. Dworcowej do ul. Pułaskiego.
Nowa droga rowerowa, w zależności od uwarunkowań terenowych, będzie miała szerokość od 1,5 m do 2 m. Ma zostać wykonana z mieszanki mineralno-asfaltowej częściowo  z wykorzystaniem powierzchni istniejących chodników, częściowo na jezdni. Długość ścieżek rowerowych wyniesie ok. 400 m po każdej ze stron ulicy Małachowskiego.
Zakres robót w ramach tej inwestycji oprócz przebudowy chodników i budowy ścieżki przewiduje również: wykonanie przejazdów rowerowych przez skrzyżowanie z ul. Dworcową w kierunku ul. Pułaskiego, przebudowę sygnalizacji na skrzyżowaniu, przebudowę skrzyżowania z ul. Dąbrowskiego połączoną z likwidacją sygnalizacji świetlnej w tym miejscu, budowę przejazdu z korektą przejścia na ul Małachowskiego przy Pułaskiego, a także wykonanie odwodnienia i wpustów deszczowych oraz budowę kanalizacji.
Termin wykonania zamówienia wyniesie 6 miesięcy od daty zawarcia umowy. Okres gwarancji na prace budowlane to 36 miesięcy.

Komentarze (5)

Napisz komentarz
rafał wrocław(gość)
A gdzie będą parkować auta mieszkańcy ul. Małachowskiego, skoro wzdłuż ulicy, po wcześniejszym zabraniu po 1 pasie w każdą stronę, będą ścieżki rowerowe ? Czemu nikt takich wiejskich inicjatyw w porę nie blokuje, nie torpeduje? Potem tylko narzekanie. A "ci na rowerach", trudno ich nazwać rowerzystami bo nie znają zasad ruchu drogowego i nie mają w sobie zdrowego rozsądku, i tak będą jeździć po ulicy (zwężonej nomen omen), po chodniku i po ścieżce. Wszędzie rozbestwieni "ci na rowerach". Patologia w pomysłach na "eko Wrocław".
rafał wrocław(gość)
A gdzie będą parkować auta mieszkańcy ul. Małachowskiego, skoro wzdłuż ulicy, po wcześniejszym zabraniu po 1 pasie w każdą stronę, będą ścieżki rowerowe ? Czemu nikt takich wiejskich inicjatyw w porę nie blokuje, nie torpeduje? Potem tylko narzekanie. A "ci na rowerach", trudno ich nazwać rowerzystami bo nie znają zasad ruchu drogowego i nie mają w sobie zdrowego rozsądku, i tak będą jeździć po ulicy (zwężonej nomen omen), po chodniku i po ścieżce. Wszędzie rozbestwieni "ci na rowerach". Patologia w pomysłach na "eko Wrocław".
rafał wrocław(gość)
A gdzie będą parkować auta mieszkańcy ul. Małachowskiego, skoro wzdłuż ulicy, po wcześniejszym zabraniu po 1 pasie w każdą stronę, będą ścieżki rowerowe ? Czemu nikt takich wiejskich inicjatyw w porę nie blokuje, nie torpeduje? Potem tylko narzekanie. A "ci na rowerach", trudno ich nazwać rowerzystami bo nie znają zasad ruchu drogowego i nie mają w sobie zdrowego rozsądku, i tak będą jeździć po ulicy (zwężonej nomen omen), po chodniku i po ścieżce. Wszędzie rozbestwieni "ci na rowerach". Patologia w pomysłach na "eko Wrocław".
Epidemia samochodozy(gość)
Super. Kolejne zwężanie ulic po których jeżdżą autobusy i budowa dróg rowerowych z których przez pół roku nikt nie korzysta, a przez pozostałe pół roku korzysta 4-6%. Dziękuję magistratowi że chce nas udusić w spalinach generowanych przez pojazdy (mpk, taksówki, dostawców) stojące w sztucznie tworzonych korkach. Trzeba coś wreszcie zrobić z tą samochodozą i marnowaniem publicznych pieniędzy na drogi rowerowe. Ja bym wolał jakiś park lub remont torowiska zamiast budowy ddr.
bart(gość)
Super.
REKLAMA