W Szczecinie otwarto dwa nowe przystanki kolejowe Fot. Bartosz Pietrzykowski / PKP PLK S.A.

W Szczecinie otwarto dwa nowe przystanki kolejowe

ZDJĘCIA
Orzech
Orzech
REKLAMA

Od wtorku 16 lipca dla podróżnych dostępny jest nowy przystanek Szczecin Łasztownia. Lepszy dostęp do kolei pracownikom pobliskiego parku przemysłowego oraz okolicznym mieszkańcom zapewnia także przystanek Szczecin Dunikowo. To kolejne nowe przystanki, które powstały w ramach budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Efektem inwestycji jest wygodniejsza podróż pociągiem w kierunku centrum Szczecina oraz Stargardu i Gryfina.

Przystanek Szczecin Łasztownia (linia kolejowa nr 273 Wrocław – Szczecin) powstał przy ulicy Heyki, a przystanek Szczecin Dunikowo (linia kolejowa nr 351 Poznań – Szczecin) w pobliżu ulic Kobaltowej oraz Owsianej.

Perony na obu przystankach mają odpowiednią wysokość, ułatwiającą podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Komfort oczekiwania na pociąg zapewniają wiaty i ławki. Energooszczędne oświetlenie LED umożliwia bezpieczne podróżowanie po zmroku. Orientację ułatwiają tablice z czytelnym oznakowaniem, wyświetlacze i gabloty z rozkładami jazdy. Przystanek Szczecin Łasztownia jest dostępny dla wszystkich pasażerów dzięki windom. Na przystanku Szczecin Dunikowo bezpieczne przemieszczanie się między peronami umożliwia przejście pod torami, a osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się mogą korzystać z pochylni i ścieżek naprowadzających.

Na liniach kolejowych w stronę Gryfina, Stargardu oraz Goleniowa podróżni korzystają już z dwóch przebudowanych peronów na stacji w Gryfinie, peronów na stacji Szczecin Podjuchy, peronu nr 1 na stacji Daleszewo, peronu nr 2 na przystanku Czepino oraz z nowych przystanków: Goleniów Park Przemysłowy, Szczecin Żydowce oraz Szczecin Trzebusz. Wykonawca prowadzi obecnie prace na peronie nr 2 na stacji Daleszewo. Na stacji Gryfino wykonawca prowadzi prace remontowe w przejściu. Na stacji Szczecin Dąbie postępują prace związane z budową przejścia pod torami, które będzie prowadziło na drugą stronę stacji. Na przystanku Szczecin Zdroje wykonawca rozpoczął prace związane z przebudową peronu nr 1 i budową przejścia pod torami.

Na linii kolejowej nr 406 w stronę Polic wykonawca prowadzi prace torowe na odcinkach Szczecin Pomorzany – Szczecin Turzyn, Szczecin Turzyn – Szczecin Niebuszewo, Szczecin Niebuszewo – Szczecin Gocław oraz Szczecin Skolwin – Police. Prowadzone są również prace przy budowie peronów w lokalizacjach: Szczecin Pomorzany, Cmentarz Centralny, Szczecin Turzyn, Szczecin Żelechowa, Szczecin Drzetowo, Szczecin Golęcino, Szczecin Skolwin, Szczecin Skolwin Północny oraz Police.

Sprawniejsze podróże w aglomeracji Szczecińskiej

Inwestycja „Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351” zapewni sprawną komunikację kolejową w aglomeracji szczecińskiej oraz zwiększy dostęp do kolei. Będzie możliwy szybki przejazd pociągiem do domu, pracy i szkoły w stolicy Pomorza Zachodniego oraz w sąsiednich miejscowościach.

Podróżni zyskają dostępniejsze perony na 27 zmodernizowanych lub nowych stacjach i przystankach Szczecin Pomorzany, Szczecin Turzyn oraz Police. Łączna wartość realizowanych przez nas robót inwestycyjnych wynosi ponad 700 mln zł. W chwili obecnej oczekujemy na podpisanie umowy o dofinansowanie z programu FEniKS (Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko).

REKLAMA

Zakończenie zasadniczych prac na linii kolejowej nr 406, w ramach zadania „Modernizacja linii kolejowej nr 406 na odcinku Szczecin Główny – Police”, planowane jest do końca 2025 roku. Zakończenie inwestycji, wraz z uzyskaniem wymaganych decyzji i pozwoleń, planowane jest na przełomie pierwszego i drugiego półrocza 2026 roku.

Projekt „Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351” ubiega się o dofinansowanie przez Unię Europejską w ramach Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027.

Nowy przystanek kolejowy Szczecin Łasztownia:

Fot. Bartosz Pietrzykowski / PKP PLK S.A.
Fot. Bartosz Pietrzykowski / PKP PLK S.A.
Fot. Bartosz Pietrzykowski / PKP PLK S.A.
Fot. Bartosz Pietrzykowski / PKP PLK S.A.
Fot. Bartosz Pietrzykowski / PKP PLK S.A.
Fot. Bartosz Pietrzykowski / PKP PLK S.A.
Fot. Bartosz Pietrzykowski / PKP PLK S.A.
Fot. Bartosz Pietrzykowski / PKP PLK S.A.

Źródło: PKP PLK S.A.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA