W Warszawie powstaje nowa kładka pieszo-rowerowa w miejscu starego, drewnianego mostu nad Portem Czerniakowskim, który rozebrano ze względu na zły stan techniczny w 2007 roku.
Nowa przeprawa połączy bardzo ważny węzeł trasy rowerowej. Usprawni połączenie ścieżki rowerowej Mostu Łazienkowskiego ze ścieżkami na ul. Solec, Czerniakowskiej i Łazienkowskiej. Powstanie także droga dojazdowa do basenu portowego na zachodnim nabrzeżu.
Mieszkańcy Warszawy czekali na tę inwestycję ponad 17 lat. Na szczęście wkrótce to się zmieni. Kilka dni temu Zarząd Zieleni w Warszawie zaprezentował oficjalnie projekt nowej kładki.
Inwestycja zakłada budowę wygiętej w łuk przeprawy, łagodnie opadającej ku brzegowi Portu Czerniakowskiego. Obiekt będzie jednoprzęsłowy z dwiema podporami na brzegach o konstrukcji konstrukcji stalowej. Zarząd Zieleni podkreśla, że nowy most ma być przeznaczony dla rowerzystów, pieszych i osób z niepełnosprawnością ruchową. Przeprawa nie będzie dostępna dla ruchu samochodowego, wyjątek stanowić będą pojazdy służb i obsługi portowej. Konstrukcja będzie mieć siedem metrów szerokości:
- ciąg pieszy – 1,5 m,
- jezdnia – 3 m,
- droga dla rowerów – 2 m,
- reszta – pod pobocza.
Od brzegu do brzegu most osiągnie długość 60 metrów, a cała przeprawa 150 m.
Za nadzór nad inwestycją odpowiedzialny jest Zarząd Zieleni w Warszawie, a generalnym wykonawcą jest firma Primost Południe z Będzina. Szacowany koszt realizacji zadania to około 18,4 mln zł.
Nowa kładka pieszo-rowerowa ma być gotowa na przełomie wiosny i lata 2025 roku.