Przebudowa ciągu ulic Marsa – Żołnierska na odcinku od ul. Naddnieprzańskiej do granic miasta wchodzi w kolejną fazę. W weekend rozpoczęła się rozbiórka wyłączonego z ruchu, wschodniego wiaduktu ul. Żołnierskiej znajdującego się nad linią kolejową i ul. Strażacką. Prace rozbiórkowe po stronie zachodniej rozpoczną się w przyszłym roku, po przełączeniu ruchu na nowo wybudowane wiadukty wschodnie.
Rozbierany obiekt to dziesięcioprzęsłowa konstrukcja z belek prefabrykowanych. Zbudowany został na przełomie lat 70 i 80 XX wieku. Z rozbiórki wschodniej i zachodniej nitki obiektu powstanie ok. 14,5 ton gruzu. W miejscu wyburzonego obiektu wykonane zostaną dwa nowe wiadukty- nad torami kolejowymi i nad ul. Strażacką. Pomiędzy nimi powstanie nasyp drogowy w murach oporowych.
Nowe wiadukty realizowane będą jako konstrukcje zespolone stalowo-betonowe. Do ich wykonania przewiduje się zużycie:
- 5,3 tysiąca metrów sześciennych betonu
- Ponad 600 ton stali konstrukcyjnej
- Prawie 800 ton stali zbrojeniowej
REKLAMA
Inwestycja obejmuje modernizację odcinka drogi o długości 4,8 km i ma być gotowa w 2018 r. Koszt budowy to ok. 155 mln zł. Inwestorem jest Miasto st. Warszawa – Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych, a wykonawcą robót budowlanych firma Metrostav.
W wyniku realizacji inwestycji powstaną m.in.:
- dwa wiadukty w ul. Marsa nad torami linii kolejowej Warszawa – Dorohusk,
- dwa wiadukty w ul. Żołnierskiej nad torami linii kolejowej Warszawa – Terespol,
- wiadukty nad ul. Strażacką i Czwartaków,
- estakada nad skrzyżowaniem ul. Marsa z ulicami: Chełmżyńską-Okularową i Żołnierską-Rekrucką,
- kładka dla pieszych i rowerzystów nad ul. Żołnierską,
- chodnik i droga rowerowa wzdłuż wschodniej jezdni ul. Żołnierskiej.