W Warszawie, na Starym Mieście po trwającej 8 lat rewitalizacji dwa powstałe na początku XVIII wieku warszawskie pałace – Szaniawskich oraz Branickich – ponownie otwarły swoje drzwi dla gości. W zabytkowych budynkach powstał butikowy hotel Verte. Jest to pierwszy w Polsce obiekt sygnowanym przez marriottowski soft brand Autograph Collection.
Hotel funkcjonował będzie w 5-gwiazdkowym standardzie. Znajduje się w nim 94 pokoi. Właścicielem jest włocławska firma Budizol, do której należą też m.in. hotele Indigo w Warszawie i Holiday Inn w Bydgoszczy.
Inwestor zrealizował nowy hotel Verte według projektu dr inż. arch. Marka Sietnickiego z SAS Studio. Za projekt wnętrz odpowiadają Ewa Breymeyer-Darski oraz Rafał Darski.
Na gości czekają 94 pokoje hotelowe, z których każdy ma odmienny wystrój. Zlokalizowany w sąsiedztwie Zamku Królewskiego między ul. Miodową i Podwale hotel oferuje m.in. 800 mkw. różnorodnej przestrzeni konferencyjno-eventowej z największą salą Warszawa na 350 osób, którą można podzielić na mniejsze Nowe Miasto, Powiśle i Solec, średnią na 60 osób z możliwością podziału na sale W i Z oraz najmniejszą Stare Miasto na 34 osoby.
W hotelu znajduje się także restauracja KUK, a także kameralny ogród, przeszklony pawilon i bar. Wkrótce w podziemiach udostępniona zostanie strefa SPA & wellness z gabinetami zabiegowymi i basenem o długości 20 m.
Soft brand Autograph Collection został stworzony w 2010 r. Obecnie działa pod nim ok. 250 hoteli, a kolejne blisko 100 jest w przygotowaniu, m.in. Stradom House ze 125 pokojami w Krakowie, który otwarty ma zostać w najbliższych miesiącach.
Ostatnio podpisano także umowę na kolejny we Wrocławiu, który otwarty ma zostać w odbudowanym pałacu Hatzfeldów. Łącznie w Polsce działają aktualnie już 22 hotele pod różnymi markami Marriotta z ok. 4350 pokojami.