Pod koniec sierpnia Refield ogłosił rozpoczęcie nowego projektu w Bartoszycach. Nie minęło kilka dni, a deweloper poinformował o starcie kolejnej inwestycji – tym razem w Zwoleniu. Znany jest już operator spożywczy Pasażu Zwoleńskiego, którym będzie Biedronka. Otwarcie planowane jest na koniec 2024 roku.
– Jesteśmy jednym z najbardziej aktywnych deweloperów na rynku parków handlowych. Ostatnie tygodnie są tego najlepszym dowodem. Projekt w Bartoszycach będzie największym tego typu obiektem w regionie, ten w Zwoleniu jednym – nie tylko w samym mieście, ale również w całym powiecie – wyjaśnia Fabian Eryk Barbarowicz, prezes zarządu firmy Refield.
Pierwszy park handlowy w okolicy
To właśnie brak tego typu obiektów w powiecie zwoleńskim (woj. mazowieckie) był głównym argumentem, który zdecydował o rozpoczęciu tej inwestycji. Głównym, ale nie jedynym.
– Zwoleń liczy blisko 10 tys. mieszkańców, cały powiat ok. 40 tys. To jednak nie wszystko. W promieniu do 20 km, czyli ok. 15 minut jazdy samochodem, mieszka dodatkowo ok. 30 tys. osób z sąsiednich powiatów. Chodzi o mieszkańców takich miejscowości jak np. Lipsko, Pionki czy Opole Lubelskie .To także nasi potencjalni klienci. Dlatego jestem przekonany, że nasza inwestycja jest bardzo ciekawą propozycją z punktu widzenia najemców, a równocześnie będzie odpowiadała na potrzeby całej okolicznej społeczności, którą można szacować blisko na 80 tys. osób – podkreśla Fabian Eryk Barbarowicz.
Będzie to możliwe dzięki dogodnemu położeniu przyszłego Pasażu. Planowana inwestycja znajduje się bowiem przy drodze krajowej 79 (ul. Jana Kochanowskiego) oraz ul. Konopnickiej, dotarcie z centrum miasta zajmuje więc kilka minut. Co więcej, dzięki temu że przez miasto przebiegają główne trasy z północy na południe (wspomniana DK 79) oraz ze wschodu na zachód (DK12), dojazd do Zwolenia z najdalej położonych miejscowości w powiecie zajmuje 15 minut.
Biedronka pierwszym najemcą Pasażu Zwoleńskiego
Pasaż Zwoleński będzie się składał z dwóch budynków o łącznej powierzchni około 5 tys. mkw. GLA na działce o powierzchni ok. 1,4 ha. Swoje sklepy otworzy tu 9 najemców.
– Naszym celem jest stworzenie obiektu nowoczesnego z komplementarnym mixem najemców opartym o silną i znaną markę spożywczą, którą będzie Biedronka. Mam na myśli sieci drogeryjne, modowe, sportowe, dyskontowe oraz RTV/AGD – wylicza prezes zarządu firmy Refield.
Poza dobrze skrojonym tenat-mixem, dodatkowym atutem dla klientów będzie duży parking na ponad 130 miejsc oraz stacja ładowania samochodów elektrycznych.
Podobnie jak w przypadku innych inwestycji warszawskiego dewelopera całość powstaje z poszanowaniem środowiska naturalnego. Firma planuje uzyskać dla tego obiektu certyfikację BREEAM.
O Refield:
Refield to jeden z najbardziej aktywnych graczy deweloperskich w sektorze parków handlowych realizowanych w modelu wybuduj-wynajmij-sprzedaj. Pierwsze projekty firmy powstały w Chełmnie, Lidzbarku Warmińskim i Golubiu-Dobrzyniu. Wszystkie zostały wynajęte i sprzedane.
Kolejne obiekty są w trakcie planowania i realizacji. Mowa o inwestycjach w Kępnie, Grodzisku Wlkp., Bartoszycach, Sanoku, Leżajsku, Ciechanowie, Zwoleniu czy drugim etapie Lidzbarka Warmińskiego.
Założycielem Refieldu jest Fabian Eryk Barbarowicz – współtwórca TUF RE.