W grudniu pomiędzy stacjami Wałbrzych Miasto i Wałbrzych Fabryczny otwarty zostanie nowy przystanek kolejowy. Nowy obiekt poszerzy ofertę podróży w obrębie aglomeracji oraz na trasie Wrocław – Jelenia Góra. Inwestorem zadania jest spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.
W ramach realizacji przystanku Wałbrzych Centrum powstają dwa 300-metrowe, zadaszone perony połączone przejściem podziemnym. Z racji różnicy w wysokościach terenu osadzone są na 240 palach żelbetowych o średnicy 0,5 m. Dostęp dla wszystkich podróżnych, także niepełnosprawnych, będzie możliwy m.in. dzięki windom.
– Prace prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na przystanku Wałbrzych Centrum pozwolą, by w grudniu podróżni skorzystali z dodatkowego dostępu do kolei. Liczymy, że Miasto Wałbrzych również wykona działania, do których się zobowiązało: dojścia, konieczne do korzystania z nowych peronów– mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
– Prace prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na przystanku Wałbrzych Centrum pozwolą, by w grudniu podróżni skorzystali z dodatkowego dostępu do kolei. Liczymy, że Miasto Wałbrzych również wykona działania, do których się zobowiązało: dojścia, konieczne do korzystania z nowych peronów– mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
PKP PLK
REKLAMA
Jak przyznaje prezes spółki obecnie budowa wykonana jest w 70-80 procentach. W rejonie przystanku przebudowano jeden z dwóch istniejących torów. Gotowe są również wsporcze sieci trakcyjne. Wykonawca wybudował jeden peron, zamontowano również przeszkloną wiatę i osłonę zejścia. Aktualnie realizowane są konstrukcje drugiego peronu. Powstały także dwa szyby, przygotowane do montażu wind.
Prace przy budowie prowadzone są przy zachowaniu rozkładowego kursowania pociągów na trasie Wrocław – Jelenia Góra. W ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław – Jelenia Góra oraz przyległych łącznicach” poza budową przystanku Wałbrzych Centrum obejmują przebudowę stacji Świebodzice oraz Wałbrzych Szczawienko. Wartość całego zadania to blisko 85 mln zł netto.
Prace przy budowie prowadzone są przy zachowaniu rozkładowego kursowania pociągów na trasie Wrocław – Jelenia Góra. W ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław – Jelenia Góra oraz przyległych łącznicach” poza budową przystanku Wałbrzych Centrum obejmują przebudowę stacji Świebodzice oraz Wałbrzych Szczawienko. Wartość całego zadania to blisko 85 mln zł netto.