233 tys. przechodniów tygodniowo, prawie 12 mln w ciągu roku – tyle osób odwiedza ul. Chmielną w Warszawie. LHI sp. z o.o., realizująca inwestycję biurowo-handlową Chmielna 25 zleciła wykonanie analizy demograficznej ulicy i jej bliskiego otoczenia pod kątem zbadania potencjału handlowego tego rejonu oraz oczekiwań mieszkańców stolicy.
LHI sp. z o.o., powierzyła firmie doradczej Millward Brown wykonanie analizy, której celem było określenie liczby osób odwiedzających ulicę Chmielną z uwzględnieniem ruchu w poszczególnych porach i dniach tygodnia. Badano także profil wiekowy, cel wizyty oraz potencjał zakupowy przechodniów.
Fascynuje nas przestrzeń centrum Warszawy, a szczególnie interesuje nas ulica Chmielna i jej okolice, dlatego realizujemy tu nasze inwestycje. Zależy nam aby wprowadzać w tym miejscu różne funkcje użytkowe, także biurowe, ponieważ wzbogacają one i ożywiają tkankę miejską, przyczyniając się do dalszych korzystnych lokalnych zmian. Po Nowym Domu Jabłkowskich i Chmielnej 25, w przyszłym roku chcemy uruchomić tu kolejny projekt. Przeprowadziliśmy badanie ul. Chmielnej, aby potwierdzić nasze przypuszczenia, że ta okolica posiada duży potencjał – mówi Robert Mandżunowski, CEO LHI sp. z o.o.
Z analizy wynika, że aż 30 proc. przechodniów jako cel wizyty deklaruje zakupy i 23 proc. jedzenie na mieście. Jednocześnie 55 proc. odwiedzających ul. Chmielną deklaruje, że dokonuje w okolicy zakupów. Jestem przekonany, że w niedalekiej przyszłości ta część Śródmieścia, dzięki wspólnym wysiłkom władz miasta, inwestorów i lokalnych wspólnot stanie się wyjątkowym punktem na mapie Warszawy, gdzie ludzie będą chcieli spędzać czas wolny, ale także pracować i robić zakupy. Pozytywne zmiany trwają – dodaje Robert Mandżunowski.
Analiza wskazuje, że w granicach 15 minut pieszo od inwestycji Chmielna 25 mieszka ponad 22 tys. osób i pracuje około 175 tys. ludzi. Ruch pieszy w rejonie obiektu zmierzony w ciągu tygodnia, od poniedziałku do piątku w godzinach 10:19:00, wynosi 233 tys. przechodniów. Ankietowani deklarują, że chcieliby, aby na ul. Chmielnej powstały przede wszystkim sklepy odzieżowe oraz spożywcze. Chętnie widzieliby tutaj także sklepy z elektroniką i multimediami, sklepy obuwnicze oraz drogerie. Najwięcej osób przemieszczających się w tygodniu ul. Chmielną stanowi grupa 20-39 latków, a w ciągu weekendu ponad 50 proc. przechodniów to ludzie w wieku 20-39 lat. Ciekawostką wynikająca z badania jest fakt, że w ciągu tygodnia wśród przechodniów proporcja mężczyzn i kobiet jest zbliżona, natomiast w weekend decydującą większość stanowią kobiety (ponad 70% ruchu).