Hiszpański startup Glovo po wejściu do Polski, zdecydował się na uruchomienie w stolicy Polski swojego Centrum Technologicznego. Specjaliści z biura w Warszawie będą pracować nad rozwojem oprogramowania, które będzie wdrażane w aplikacji.
Warsaw Tech Hub powstał po zakupie przez Glovo w 2019 roku od AmRest Holdings SE platformy do zamawiania jedzenia online PizzaPortal.pl za 35 mln euro. Po przejęciu zespołu deweloperskiego rozpoczęto rozbudowę oddziału technicznego Glovo w Warszawie. Decyzja taka podyktowana była bardzo wysokim poziom kształcenia technologicznego i inżynieryjnego w Polsce.
Glovo to platforma, dzięki której użytkownicy mogą zamówić niemal wszystko: dania z restauracji, zakupy spożywcze, a także np. produkty parafarmaceutyczne. Firma cały czas powiększa swój zespół w Polsce w Warszawie. Warsaw Tech Hub to drugi taki oddział w Europie. Pierwszy został otwarty w Barcelonie, w której mieści się także główna siedziba Glovo.
Aktualnie hiszpański startup zatrudnia w Warszawie 30 inżynierów i ekspertów technologicznych. Do końca 2020 roku Glovo planuje zatrudnić kolejne 20 osób. Dotychczas firma poszukiwała specjalistów produktowych (Product Manager) i inżynierów na stanowiska: Software Engineer (Android, iOS, Backend, Frontend) oraz Engineering Manager.
Warsaw Tech Hub na razie ściśle współpracuje z oddziałem o centralą w Barcelonie, realizując wspólne projekty jednak docelowo polski oddział na posiadać kompletne i niezależne zespoły, o dużym stopniu autonomii. Zespoły pracujące w Warszawie odpowiadają przede wszystkim za usprawnienie procesu uzyskiwania wsparcia przez kurierów. Udoskonalone są narzędzia, które mają pomagać dostawcom w rozwiązywaniu różnych problemów, które mogą się zdarzyć podczas dowozu do klienta np. brakujących produktów i konieczności zaproponowania alternatywnego rozwiązania lub nieobecności osoby zamawiającej pod podanym adresem. Polski oddział pracuje również nad stałym ulepszaniem narzędzi potrzebnych do sprawnej komunikacji pomiędzy działem wsparcia klienta a użytkownikiem, w tym automatyzacją części czynności (tzw. inteligentne chatboty). Zespół pracujący w Warszawie odpowiada w Glovo za projekty z zakresu Fleet Automation, czyli automatyzacji procesów zarządzania flotą kurierów, a także z zakresu Growth, czyli działań, które mają zwiększać zasięg platformy oraz wpływających na pozyskiwanie nowych użytkowników. Warsaw Tech Hub jest integralną częścią planu rozwojowego Glovo polegającego na budowie 300-osobowego zespołu inżynierów.
Startup Glovo założony został w 2015 roku w Barcelonie. Na innych rynkach współpracuje nie tylko z dużymi graczami takimi jak AmRest czy Carrefour (ma z tą siecią umowy na wyłączność w Hiszpanii i we Włoszech), ale także lokalnymi sklepami, np. kwiaciarniami czy aptekami. Misja firmy to umożliwienie kupowania, odbierania i wysyłania dowolnego produktu w tym samym mieście w czasie krótszym niż godzina. Glovo jest obecne w 26 krajach w Europie, Ameryce Łacińskiej i Afryce, ma ponad 1,8 mln aktywnych użytkowników miesięcznie i 27 tys. partnerów biznesowych. Strategia firmy to wchodzenie na rynki mniej nasycone i zdobywanie na nich szybko pozycji lidera lub wicelidera w obszarze dostaw żywności online.