Od czwartku, 4 lipca mieszkańcy Warszawy bezpieczniej docierają do Rezerwatu Przyrody Olszynka Grochowska. PKP PLK S.A. udostępniły dwa przejścia w poziomie szyn, które połączyły dzielnice Praga Południe z Rembertowem. Na tej samej trasie między Warszawą Wschodnią a Otwockiem otworzono dwa przejścia pod torami, a na czterech kolejnych prowadzone są prace wykończeniowe. Projekt współfinansowany jest ze środków unijnych POIiŚ.
W odpowiedzi na apele mieszkańców warszawskich dzielnic Pragi Południe i Rembertowa, PKP PLK S.A. zbudowały bezpieczne przejścia przez tory, które prowadzą do pieszego szlaku w Rezerwacie Przyrody Olszynka Grochowska. Przejścia zostały zabezpieczone rogatkami i sygnalizacją świetlno-dźwiękową. Zamontowano oświetlenie i zbudowano chodniki.
Przejścia powstały na linii kolejowych nr 7 (Warszawa – Lublin) na wysokości ul. Podolskiej na warszawskim Grochowie oraz 506 na wysokości ul. Podhalańskiej na os. Kawęczy-Wygoda.
To nie koniec naszych prac związanych z bezpieczeństwem na modernizowanej za ponad 422 mln zł netto linii między Warszawą Wschodnią a Warszawą Wawer.
9 czerwca PKP PLK S.A. udostępniły podróżnym dwa przejścia podziemne przy przystanku Warszawa Gocławek. Jedno z nich znajduje się na ul. Korkowej i prowadzi do pobliskich osiedli mieszkaniowych, drugie jest bezpośrednio połączone z peronem na wysokości ul. Goździków. Oba tunele wyposażyliśmy w schody i pochylnie.
W ramach prac na linii kolejowej w tej części stolicy powstały jeszcze cztery takie bezpieczne przejścia (w tym jedno przebudowane). Obecnie trwają prace wykończeniowe w obiektach przy ul. Tomasza Edisona, ul. Jana Skrzyneckiego (pod wiaduktem na ul. Płowieckiej), na stacji Warszawa Wawer oraz pomiędzy ulicami IV Poprzeczna a V Poprzeczna.
Przy przystanku Warszawa Olszynka Grochowska na ul. Chłopickiego budowana jest nowa kładka nad torami, która będzie wyposażona w schody i windy. Na wszystkich peronach prowadzone prace związane z uruchomieniem systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. Zakończenie prac planowane jest w III kw. 2024 r.
W ramach tej samej inwestycji od grudnia 2023 r. pasażerowie korzystają z nowych i zmodernizowanych przystanków: Warszawa Grochów, tuż za szpitalem na ul. Szaserów, Warszawa Olszynka Grochowska, Warszawa Gocławek oraz na stacji Warszawa Wawer.
Między Warszawą Wschodnią a Warszawą Wawer rozdzielony został ruch aglomeracyjny od dalekobieżnego dzięki dobudowie dwóch dodatkowych torów na odcinku Warszawa Gocławek do Warszawa Wawer.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Źródło: PKP PLK S.A.


![W Warszawie powstaje 150-metrowy AFI Tower [ZDJĘCIA+WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/image/251/123/77563_100x70.jpg)

![Nowa hala już działa. Postępy przy rozbudowie kompleksu AMBEREXPO w Gdańsku [FILM+ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/gallery/44/44/686636_100x70.jpg)







![Warszawa: Kamienica Grochowska – Konstans inwestuje na Pradze-Południe [WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/image/54/54/48182_100x70.jpeg)

![[Warszawa] Praga Południe uwalnia swój potencjał](https://investmap.pl/_i/image/164/36/27556_100x70.jpg)
![[Warszawa] Praga Południe – mocny punkt na mapie warszawskiego rynku pierwotnego](https://investmap.pl/_i/image/6/6/11270_100x70.jpg)
![[Warszawa] Przebudowa estakad Trasy Łazienkowskiej coraz bliżej](https://investmap.pl/_i/image/44/44/7980_100x70.jpg)
![Warszawa: Rozstrzygnięto przetarg na nowe Rondo Dmowskiego [WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/image/160/32/51872_100x70.jpg)
![[Warszawa] Trzy inwestycje na warszawskiej Pradze-Północ wprowadzone do sprzedaży](https://investmap.pl/_i/image/139/11/44683_100x70.jpg)
![[Warszawa] Saskie Zacisze – wille miejskie w zielonym sercu miasta](https://investmap.pl/_i/image/59/59/4411_100x70.jpg)
![[dolnośląskie] Przetargi na kilkadziesiąt kilometrów drogi S3](https://investmap.pl/_i/image/18/18/5394_100x70.jpg)
