Butik Anny Orskiej oraz luksusowa Perfumeria Quality uzupełnią swoimi oryginalnymi i ekskluzywnymi produktami projekt rewitalizacji dawnej Fabryki Norblina. Obie firmy zdecydowały się na otwarcie swoich salonów w wielofunkcyjnym projekcie Grupy Capital Park w ramach strefy Slow Retail. Za komercjalizację powierzchni handlowej inwestycji odpowiada zespół złożony z przedstawicieli inwestora oraz agencji BOIG i Mediadem.
Dawna Fabryka Norblina to wyjątkowe miejsce na mapie stolicy. Postindustrialna przestrzeń, położona w centrum miasta przy ul. Żelaznej 51/53, jest unikalna nie tylko ze względu na swoją historyczną przeszłość, ale również na miejsce, które zajmuje w sercach mieszkańców Warszawy. Istotą tożsamości projektu rewitalizacji dawnej Fabryki Norblina ArtN jest jej swoisty dualizm. Połączenie rewitalizowanych budynków z nowoczesną architekturą w świadomym kontraście, funkcja biurowa zestawiona z handlową, kulturalną i społeczną oraz wyjątkowy konsument określany mianem retronowoczesnego. Zakupy nie są dla niego już tylko pozyskiwaniem produktów, ale inspiracją, doświadczeniem i swoistym stylem życia. Te wszystkie czynniki zadecydowały o przyszłym kształcie tego miejsca.
Ambasadorzy strefy Slow Retail
W procesie komercjalizacji strefy Slow Retail umowy najmu z Grupą Capital Park podpisały marki, które tu otworzą swoje flagowe salony. Anna Orska, właścicielka butików Orska i najbardziej rozpoznawalna projektantka biżuterii w Polsce, zajmie lokal o powierzchni ponad 30 mkw. Z kolei Perfumeria Quality prowadzona przez pasjonatów tworzenia zapachów – rodzinę Missala, będzie oferować klientom swoje ekskluzywne zapachy na powierzchni blisko 65 mkw. Obie firmy stały się tym samym ambasadorami „Kolekcji Norblina”.
– Projekt rewitalizacji budynków dawnej Fabryki Norblina doskonale współgra z ideami upcyclingu i czerpania z przeszłości, które stały u podstaw moich pierwszych kolekcji w ramach marki Orska. Historia tego miejsca pokazuje osiągnięcia i polską tradycję obróbki metali, form oferowanych klientom na przestrzeni lat. Wierzę, że możemy uzyskać niepowtarzalny styl uwspółcześniając te wyjątkowe wzory również w biżuterii, a sam kompleks budynków ArtN w Warszawie będzie doskonałym przykładem harmonii pomiędzy docenianiem przeszłości i prezentowaniem nowoczesnego, polskiego designu – mówi Anna Orska.
– W Perfumerii Quality cenimy jakość rozumianą jako umiejętne łączenie tradycji i nowoczesności. Jesteśmy głęboko przekonani, że nie byłoby najpiękniejszych perfum i najskuteczniejszej pielęgnacji bez synergii naturalnych składników i tradycyjnych receptur z najnowocześniejszymi narzędziami i technologiami. Cenimy je wszystkie, dlatego również wybierając lokalizacje salonów Quality szukamy takich, które odpowiadają naszej wizji tradycyjnej perfumerii z nowoczesną ofertą. ArtN powstający na terenie dawnej Fabryki Norblina idealnie odpowiada naszym potrzebom. Wierzymy, że miejsce to stanowić będzie harmonijne połączenie ducha nieistniejącej już, lecz niezapomnianej, renomowanej warszawskiej firmy ze współczesnością, reprezentowaną przez młodą duchem Warszawę, miasto nowoczesne i na wskroś europejskie. Pragniemy być częścią tej fascynującej historii – dodaje Stanisława Missala, właściciel salonów perfumerii Quality.
Zarówno marka Orska, jak i Quality, doskonale wpisują się w koncepcję stworzenia unikalnego zestawu najemców wyróżniającego projekt Grupy Capital Park na rynku.
– Jesteśmy dumni, że nasz projekt wybierają marki wyprzedzające trendy, posiadające unikalne koncepty i bardzo cenione przez samych klientów. Butik Orska z pewnością zadowoli gusta najbardziej wymagających klientów, szukających unikalnych wzorów biżuterii, często tworzonej w ściśle limitowanej liczbie egzemplarzy. Natomiast Perfumeria Quality z pewnością stanie się obowiązkowym punktem zakupów dla wielbicieli niepowtarzalnych zapachów, tworzonych przez wybitnych i uznanych na całym świecie kreatorów perfum – mówi Wojciech Nowakowski, Investment Manager w Grupie Capital Park.
– Niezwykle istotny jest także fakt, że właśnie w tym projekcie wiele firm zdecydowało się w przyszłości otworzyć swoje flagowe salony, w których klient będzie mógł doznać zupełnie nowych doświadczeń zakupowych i poczuć się wyjątkowo. Warto podkreślić, że marka Quality otworzy na terenie dawnej Fabryki Norblina perfumerię w całkowicie nowym koncepcie – dodaje Kinga Nowakowska, dyrektor projektu rewitalizacji dawnej Fabryki Norblina, dyrektor operacyjna Grupy Capital Park.
Rewitalizacja dawnej Fabryki Norblina
Koncepcja rewitalizacji obiektu zakłada zachowanie 10 budynków oraz 44 kompleksów maszyn i urządzeń wpisanych do rejestru zabytków. Elementy te po renowacji będą wkomponowane w projekt. Nowa zabudowa od strony ulicy Prostej powstanie nad zabytkowymi budynkami, tworząc tym samym otwartą przestrzeń, skupioną wokół brukowanej, głównej uliczki, przy której znajdą się zabytkowe budynki, pasaże, kawiarenki i butiki wraz z odnowionymi maszynami.
Projekt Grupy Capital Park wyznacza zupełnie nową jakość na warszawskim rynku. Po rewitalizacji dawna Fabryka Norblina będzie miejscem żyjącym 24 godziny na dobę. To tu będzie można, poza zakupami w wyjątkowych konceptach i flagowych salonach, obejrzeć wystawę w galerii sztuki, spotkać się ze znajomymi, zjeść lunch czy kolację w najlepszych restauracjach. Z kolei koncepcja Otwartego Muzeum Dawnej Fabryki Norblina jest propozycją odejścia od klasycznie ujętego muzeum jako zespołu sal ekspozycyjnych, których ściśle określony układ odpowiada najczęściej podziałom chronologicznym. Otwarte Muzeum Dawnej Fabryki Norblina będzie swoistym „destination point” jako atrakcja turystyczna, dodatkowo interesująca ze względu na bliskie sąsiedztwo drugiej linii metra. W projekcie nie zabraknie też miejsca dla – cenionego już teraz przez rzesze warszawiaków i nie tylko – BioBazaru, który zlokalizowany w jednej z pofabrycznych hal swoim klimatem będzie nawiązywał do najlepszych tradycji śródziemnomorskich hal targowych.