Arkadia zyskała nową restauracyjną przestrzeń, usytuowaną na pierwszym piętrze. Do tej pory na jej terenie otworzyło się jedenaście lokali, dwunasty ruszy niebawem. Cała strefa wypełniła się światłem, ciepłymi barwami drewna i miedzi, a przede wszystkim pysznym jedzeniem z różnych stron świata.
Strefa Grand Kitchen, otwarta właśnie w Arkadii, zachęca do odpoczynku i spotkań w gronie najbliższych. W sercu nowej strefy powstała część rodzinna, łącząca Grand Kitchen ze strefą rozrywkową Arkadii – kinem Cinema City oraz salą zabaw dla dzieci "Fikołki", usytuowaną na ponad 1300 mkw.
– Obecnie w obiektach handlowych coraz więcej przestrzeni zajmuje rekreacja, rozrywka, a przede wszystkim gastronomia. Nowoczesna i przyjazna aranżacja tych stref ożywia otoczenie i sprzyja spotkaniom – mówi Monika Lewczuk-Kuropaś, rzecznik prasowy Arkadii.
– Grand Kitchen to nowatorski pomysł, który opiera się na atrakcyjnie zaaranżowanej przestrzeni oraz różnorodnej ofercie gastronomicznej. Klienci mogą w niej posmakować kuchni z wielu stron świata – w tym azjatyckiej, hiszpańskiej, włoskiej czy libańskiej. Nowa przestrzeń jest utrzymana w ciepłych kolorach i pełna naturalnego światła – dodaje Monika Lewczuk-Kuropaś.
Największym najemcą strefy Grand Kitchen jest Azia Concept – dwupoziomowy lokal o powierzchni 1118 mkw., posiadający duży zewnętrzny taras. Klienci mają do dyspozycji restaurację japońską HANA SUSHI, chińskie potrawy DIM SUM, tajskie specjały NAI THAI, a także bar Hana Sushi Express, dla osób, które szukają szybkiej przekąski. Drugą co do wielkości restauracją w strefie jest pierwszy w Polsce koncept BLACK Burgers. Ten lokal o powierzchni 547 mkw. przyciąga gości swoją oryginalną aranżacją i klimatem baru na antresoli z widokiem na Warszawę, gdzie serwowane jest niesamowite jedzenie Black. W ofercie restauracji znajduje się 12 burgerów w różnych odsłonach, a także dania wegetariańskie oraz wegańskie i inne wysokiej jakości potrawy.
Klienci mogą też kosztować przysmaków kuchni libańskiej w restauracji Fenicja. Jej powierzchnia to 171 mkw. W Fenicji dostępne są shishe oraz szeroki wybór win, których tradycja tworzenia sięga korzeniami starożytnej Fenicji. Wielbiciele kuchni wegańskiej i wegetariańskiej będą zadowoleni z oferty restauracji Zielona, która specjalizuje się w posiłkach przygotowywanych ze świeżych, nieprzetworzonych i pełnowartościowych produktów. Jej powierzchnia sięga 131 mkw. W Grand Kitchen otwarty został również lokal Lalka z różnorodnymi naleśnikami, zarówno w tradycyjnych, jak i orientalnych smakach.
Kuchnię włoską reprezentuje Pizza Hut (286 mkw.), oferująca zupełnie nowy koncept, gdzie goście mają do dyspozycji specjalną ofertę pizz wypiekanych w kamiennych piecach, a także nowe rodzaje sałatek. W strefie pojawiła się również kawiarnia Starbucks. Poza bogatą ofertą pysznych napojów i przekąsek, podawanych w przestronnym 113-metrowym lokalu, dla klientów przygotowywane są regularnie prezentacje alternatywnych metod zaparzania kawy.
Oprócz restauracji w strefie znajdują się również cztery wyspy kulinarne. Café Vincent, kawiarnio-piekarnia w stylu francuskim, oferuje śniadania i lunche, a także szeroki wybór świeżego pieczywa i słodkich wypieków. Miłośnicy słodyczy i najwyższej jakości ciast, lodów, czekoladek oraz kawy mogą udać się do Consonni. Wśród nowo otwartych wysp restauracyjnych znalazła się również La Manga, serwująca hiszpańskie tapas i pinchos oraz Nadziane, gdzie klienci mają do dyspozycji bogatą ofertę pierogów w smakach z całego świata.
W strefie Grand Kitchen pojawi się również niebawem restauracja specjalizująca się w autentycznej kuchni południowych Indii. Będzie ona miała powierzchnię 137 mkw.
Ambasadorem Grand Kitchen jest znany polski kucharz Grzegorz Łapanowski. W obrębie strefy od października realizowane są cykliczne warsztaty kulinarne dla dzieci, organizowane wspólnie z fundacją "Szkoła na widelcu", mające na celu promowanie prozdrowotnych postaw wśród dzieci i młodzieży. Uczestnicy warsztatów mogą dowiedzieć się, jak przygotowywać zdrowe i pełnowartościowe posiłki, jednocześnie świetnie się bawiąc. Łącznie zaplanowanych jest 200 warsztatów przez 50 tygodni z rzędu.
***Centrum handlowe Arkadia mieści się przy al. Jana Pawła II 82 w Warszawie. Galerię funkcjonującą od 2004 roku rocznie odwiedza około 20 mln klientów. Na ponad 113 tysiącach metrów kwadratowych powierzchni handlowej znajduje się około 260 lokali, w tym flagowe salony najpopularniejszych marek, bogaty wybór usług oraz kawiarnie i restauracje wielu kuchni świata. Drugie piętro centrum przeznaczone jest na część rozrywkową i mieści się tu multipleks Cinema City z 15 ekranami oraz sala zabaw dla dzieci Fikołki. Wśród kluczowych najemców Arkadii znajdują się m.in.: Peek&Cloppenburg, Sephora, Douglas, Forever 21, Victoria’s Secret, Saturn, Reserved, Zara, H&M, Empik, Smyk.W kwietniu 2012 r. Arkadia na podstawie audytu międzynarodowej firmy SGS, światowego lidera w zakresie certyfikacji, uzyskała czterogwiazdkowy znak jakości oferty i usług. Czterogwiazdkowy wyróżnik ma podkreślić dbałość o najwyższą jakość na każdym etapie relacji pomiędzy centrum a klientem. Jego uzyskanie oznacza, że dane centrum rzeczywiście poświęca klientowi uwagę od początku do końca wizyty, oferując usługi takie, jak szatnie, aplikacje na telefon komórkowy, bezpłatny i nieograniczony dostęp do WiFi, Facebooka, a także usługi typu "premium".Właścicielem i zarządcą Arkadii jest firma Unibail-Rodamco.
Źródło: materiały prasowe