Wśród planów firmy na najbliższe miesiące jest m.in. potężna rozbudowa stołecznej Arkadii oraz wprowadzenie nowego konceptu „The Designer Gallery” w Galerii Mokotów. Oba projekty oparte są na koncepcji „Destinations”, czyli wyjątkowych miejsc spotkań.
Miło spędzić czas
– Klienci coraz częściej odwiedzają centra handlowe, by spotkać się ze znajomymi, zjeść, pójść do kina – miło spędzić czas, a nie robić zakupy w pośpiechu – mówi Jakub Skwarło, Director of Operations na Europę Centralną. – Unibail-Rodamco tworzy takie udogodnienia dla swoich gości, które uczynią wizyty w obiektach przyjemniejszymi, lub nawet staną się celami samymi w sobie. Przykładami nowatorskich rozwiązań mogę być opracowane przez grupę koncepcje takie jak: The Designer Gallery, Dining Plaza, Fresh!, The Family Experience, Click&Services czy Shopping Breaks – dodaje Jakub Skwarło.
Arkadia się powiększy
Największe zmiany w ciągu najbliższego roku czekają warszawską Arkadię – wartość inwestycji to ok. 60 mln złotych. Przebudowa zacznie się w czerwcu 2016 roku, a jej zakończenie zaplanowano na czerwiec 2017. W wyniku prac obiekt zyska 2 tys. mkw., a rozbudowa obejmie łącznie aż 9 tys. mkw. Nastąpi m.in. wysunięcie głównej fasady do przodu, w stronę Ronda Radosława, usprawnienie pionowych ciągów komunikacyjnych (wind i schodów), a przede wszystkim – pojawi się nowa przestrzeń dla sklepów i restauracji.
Dining Plaza
W 2014 roku strefa food court w Arkadii została wyremontowana i odnowiona, by zapewnić jeszcze większą wygodę klientów. Teraz w centrum powstanie dodatkowa przestrzeń gastronomiczna z indywidualnymi lokalami restauracyjnymi, tzw. Dining Plaza.
– Dining Plaza to niezwykła aranżacyjnie, różnorodna i bogata pod względem oferty przestrzeń restauracyjna, wydzielona od reszty centrum handlowego – wyjaśnia Jakub Skwarło. – Strefy Dining Plaza są zaprojektowane w taki sposób, by klienci znaleźli w nich zarówno miejsca, gdzie można zjeść posiłek z rodziną, jak i takie, które będą idealne na spotkanie biznesowe czy towarzyskie. W architekturze stawiamy na przestronność, dużą ilość zieleni i elegancję, projektujemy w tych miejscach także przestrzenie dla dzieci oraz miejsca do przeprowadzania kulinarnych eventów, pokazów itp. – dodaje.
Dzięki tej zmianie pełna oferta restauracji zostanie zlokalizowana na I piętrze centrum, wydzielona i odizolowana aranżacyjnie od reszty obiektu. Na parterze pozostaną jedynie lokale Bierhalle i Street, zlokalizowane w drugim skrzydle budynku. W nowej strefie pojawi się osiem restauracji, z czego największa będzie liczyła do 1 200 mkw. – zostanie wyposażona w szklaną fasadę, taras oraz przeszklenia od góry do dołu.
Ponadto przebudowane zostaną wejścia z parkingu oraz świetlik (nad Dining Plaza powstaną dodatkowo dwa nowe świetliki), przy nowej strefie restauracyjnej pojawi się piąty kompleks toalet, a w pobliżu salonu C&A – nowe wejście do fitness clubu Calypso.
Teren zewnętrzny
Na terenie zewnętrznym powstaną m.in. bezpłatny, oryginalny plac zabaw dla dzieci, wymieniona zostanie fontanna na dziedzińcu, a liczba miejsc rowerowych będzie maksymalnie powiększona. Cyklistów ucieszy też zapewne fakt, że miejsca parkingowe dla jednośladów będą zadaszone i wyposażone w monitoring. Dodatkowo przed Arkadią powstaną liczne strefy zieleni, z miejscami wypoczynku, a dostęp do centrum z przystanków czy postojów taksówek znacząco się ułatwi.
Flagowy H&M i zmiany w infrastrukturze
Aż o 1 200 mkw. powiększy się w wyniku rozbudowy salon H&M, który stanie się flagowym sklepem marki – będzie liczył łącznie 3 900 mkw. na dwóch poziomach – i na pierwszym piętrze zyska 7-metrową fasadę. Dla wygody klientów lokal podczas przebudowy będzie czynny cały czas, a remont będzie odbywał się etapami.
Bogata oferta Arkadii
Arkadia od samego początku istnienia dba o bogatą, różnorodną i unikalną ofertę – stąd ogromny wybór marek zarówno polskich, jak i zagranicznych. Również wiele nowych marek, bardzo często ich flagowe salony, pojawiło się w obiekcie. Duża liczba lokali i stref przeszła remonty i renowacje. W ostatnim czasie pojawiły się w Arkadii flagowe salony marek takich jak: Zara, Massimo Dutti, ISpot czy Converse.
***
Galeria Mokotów z unikalnym konceptem
Galeria Mokotów od lat jest ważnym punktem na mapie zakupowej wszystkich tych, dla których najnowsze trendy w modzie stanowią ważny element decyzji zakupowych. Dotychczasowa oferta, w której tuż obok światowych konceptów, jak np.: Trussardi czy Michael Kors, swoje butiki mają m.in.: Robert Kupisz czy La Mania, dobrze sprawdza się w roli wyróżnika i magnesu, którym przyciąga do siebie Galeria Mokotów.
Od listopada tego roku powierzchnia 3145 mkw., zlokalizowana na poziomie I centrum handlowego, stanie się jedynym w Polsce miejscem, gdzie miłośnicy łączenia designu, mody i sztuki zyskają nową przestrzeń nie tylko zakupową – The Designer Gallery.
Prace nadające tej części zupełnie nowy wygląd obejmą powierzchnię 1800 mkw. i potrwają od czerwca do listopada br. Wartość inwestycji szacowana jest na 10 mln złotych.
Ten unikalny koncept handlowy Unibail-Rodamco jest swoistym połączeniem usług, najnowocześniejszego designu i unikalnych marek premium. Dostępny do tej pory jedynie w Nicei i Sztokholmie, zawita już jesienią tego roku do Warszawy, do Galerii Mokotów.
The Designer Gallery
Strefa The Designer Gallery zostanie utworzona na poziomie I Galerii Mokotów. Do oferty obecnych już marek premium, najpopularniejszych światowych brandów i butików najlepszych polskich projektantów, dołączą sklepy typu: pop-up store, concept store oraz nowe sklepy i marki modowe niedostępne dotąd w Polsce, które na swój debiut na naszym rynku wybrały właśnie Galerię Mokotów.
Strefę utworzą 33 sklepy oraz dodatkowa przestrzeń o powierzchni 50 mkw., w której odbywać się będą wydarzenia organizowane przez najemców i Galerię Mokotów, ściśle związane z modą i sztuką. To tu organizowane będą wystawy, warsztaty czy pokazy mody. Elastyczna przestrzeń będzie sercem The Designer Gallery, a wokół niego będą gromadzili się młodzi projektanci, twórcy i artyści. Ich prace i instalacje będą zmieniającą się częścią nowej architektury miejsca, opartej na nowoczesnych rozwiązaniach oraz najwyższej jakości materiałach wykończenia, podkreślających artystyczny i nowatorski koncept, który niewątpliwie stanie się kolejnym wyróżnikiem Galerii Mokotów na mapie centrów handlowych Polski.
Pop-up store
W ramach nowego konceptu pojawią się wolnostojące konstrukcje – specjalnie zaprojektowanie miejsca sprzedaży, w których swoje kolekcje będą cyklicznie oferować projektanci i artyści. Przez ściśle określony czas zaproszeni do współpracy twórcy mody, biżuterii czy sztuki będą mieli szansę na zapoznanie klientów Galerii Mokotów ze swoimi propozycjami. Cykliczność i zmienność założona przy współpracy z projektantami gwarantuje atrakcyjność oferty dla klientów i dobrze wpisuje się w koncept prezentacji tego, co najnowsze i godne uwagi w świecie mody, sztuki czy designu.
Sklep koncepcyjny
Nową propozycją będzie również obecny w strefie The Designer Gallery sklep koncepcyjny, oferujący wiele stylowych marek i nowoczesnych rozwiązań nie tylko z dziedziny mody. Obejmujący swoją ofertą także designerskie rozwiązania, np. elementy wyposażenia wnętrz, będzie doskonałym elementem łączącym różne dziedziny sztuki projektowania. Nawiązujący do tradycji największych stolic mody koncept uzupełni ofertę projektantów i marek obecnych już w Galerii Mokotów.
Współtwórcy Designer Gallery
Przy nowym projekcie Unibail-Rodamco zdecydowało się na współpracę z Katarzyną Sokołowską. Ceniona reżyserka pokazów mody i autorytet w tej branży pełni przy projekcie rolę zewnętrznego współpracownika, który jako Chief Editor razem z Unibail-Rodamco czuwać ma nad ostatecznym kształtem The Designer Gallery, rekomendując do współpracy ciekawych twórców i projektantów. To właśnie artyści są ważnym elementem konceptu The Designer Gallery, który zagwarantuje nową jakość odwiedzającym Galerię Mokotów i stanie się nowym wyróżnikiem tego miejsca.
– Tworzymy koncept, który doskonale wpisuje się w potrzeby naszych klientów. Są to osoby, które chętnie sięgają po nowości z dziedziny mody czy designu oraz interesują się sztuką i ofertą młodych artystów z bardzo rożnych dziedzin. Tworzymy przestrzeń, w której odpowiemy na te zainteresowania, będziemy zaskakiwać i inspirować. The Desinger Gallery doskonale uzupełni dotychczasową ofertę Galerii Mokotów i jeszcze mocniej zwiąże to miejsce z tym, co ważne dla naszych gości – najnowszymi trendami i najlepszymi markami oraz świeżym spojrzeniem na świat oczami najciekawszych twórców – mówi Jakub Skwarło Director of Operations Central Europe, Unibail-Rodamco.
Prace związane z rozbudową i rearanżacją centrów będą prowadzone tak, aby zgodnie z polityką czterech gwiazdek nie zakłócały normalnego ich funkcjonowania i w jak najmniejszym stopniu wpływały na komfort odwiedzających je klientów.
***
Filozofia Unibail-Rodamco
Założenia inwestycyjne U-R obejmują ścisłą współpracę z miastem oraz tworzenie obiektów jako integralnych części tkanki miejskiej. Firma stale inwestuje w swoje centra i buduje je z wizją długoterminową, stosując najwyższe standardy w branży w każdej dziedzinie: lokalizacji, koncepcji architektonicznej, tenant miksu, marketingu, komunikacji, usług. W swoich działaniach Unibail-Rodamco wykorzystuje benchmarki międzynarodowe, jednak bardzo ważna dla firmy jest znajomość rynków lokalnych.
***
Arkadia i Galeria Mokotów to dwa pierwsze w Polsce centra handlowe, które na podstawie audytu zewnętrznej firmy wiosną 2012 roku otrzymały cztery gwiazdki. Nadawanie gwiazdek centrom U-R odbywa się według określonych wymogów, opracowanych przez firmę SGS – światowego lidera w audycie i certyfikacji hoteli – oraz samego Unibail-Rodamco. SGS przeprowadza doroczny audyt, zapewniający utrzymanie czterogwiazdkowego standardu. Najważniejszym celem procesu certyfikacji jest zapewnienie jakości na każdym etapie relacji pomiędzy centrum i klientem. Stąd usługi takie, jak szatnie, aplikacje na telefon komórkowy, bezpłatny i nieograniczony dostęp do WIFI, Facebooka, a także usługi typu „premium” (zakupy ze stylistką, asystent zakupowy, przegląd szafy w domu klienta, możliwość korzystania z iPadów w przestrzeniach relaksacyjnych, bezpłatny dostęp do codziennej prasy, bezpłatne wypożyczanie parasoli, książeczek dla dzieci itp.). Czterogwiazdkowa strategia koncentruje się na wartości dodanej, jaką jest wyjątkowe doświadczenie zakupowe.