Do końca czerwca tego roku firmy zainteresowane budową tunelu pod linią kolejową w Wawrze mogą składać swoje oferty. Do wykonania pozostanie też rozbudowa ulicy Zwoleńskiej i Żegańskiej od Pożaryskiego do Mrówczej.
W ramach inwestycji planuje się też powstanie podziemnym przejść dla pieszych. Jedno znajdzie się pod torami kolejowymi i obiema jezdniami ulicy Patriotów, a drugie w rejonie Urzędu Dzielnicy Wawer.
Nowy przebieg ulicy Zwoleńskiej i Żegańskiej od Mrówczej do Dworcowej oznacza, że jezdnia zostanie poprowadzona szerokim łukiem po północnej stronie istniejącego przejazdu kolejowego. Na dalszym odcinku do ulicy Pożaryskiego jezdnia przebiegnie w tym samym miejscu, co dotychczas.
Na skrzyżowaniach z ulicą Mrówczą i Dworcową wybudowane zostaną ronda, a to, które obecnie znajduje się na skrzyżowaniu z ulicą Pożaryskiego będzie przebudowane. Odcinki ulicy Zwoleńskiej i Mrówczej do Patriotów i Żegańskiej od Szpotańskiego do Dworcowej umożliwią dojazd do posesji oraz ulic zlokalizowanych w rejonie linii kolejowej.
Jak informuje Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych w Warszawie, budowa potrwa 24 miesiące od dnia podpisania umowy z wybranym w przetargu wykonawcą.