Przetarg na budowę przeprawy w okolicach ujścia rzeki Widawy do Odry spotkał się z dużym zainteresowaniem. Do konkursu przystąpiło dziesięciu wykonawców, a planowana kładka będzie miała ponad 40 metrów długości. Prace mają być zakończone w 2025 roku.
Nowa kładka nad rzeką Widawą stanowić będzie kontynuację planowanej Odrzańskiej Trasy Rowerowej – Via Regia. Połączy ona Wrocław z wsią Paniowice w gminie Oborniki Śląskie, ułatwiając mieszkańcom dostęp do popularnego kąpieliska Kopalnia.

– Kładka będzie dostępna dla pieszych i rowerzystów, przyczyniając się do rozwoju turystycznego tego obszaru. Jej szerokość wyniesie 3 metry, a długość ponad 40 metrów. Wybrany wykonawca będzie odpowiedzialny za opracowanie projektów wykonawczych oraz budowę kładki i dojazdów o łącznej długości około 100 metrów – poinformował Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Projekt jest współfinansowany z Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska (2021-2027).
Mieszkańcy Wrocławia chcą także połączenia Wzgórza Partyzantów z Podwalem poprzez budowę kładki nad miejską fosą. Miałaby ona stanowić wygodne połączenie dla pieszych i rowerzystów, skracając drogę między osiedlami a popularnym miejscem rekreacji.
Biuro projektowe Asecon zostało wybrane do przygotowania koncepcji kładki prowadzącej na Wzgórze Partyzantów. Ich zadaniem jest stworzenie dwóch wariantów koncepcji, różniących się m.in. formą architektoniczną i materiałami konstrukcyjnymi. Projekt będzie musiał zostać zatwierdzony przez wojewódzkiego konserwatora zabytków i ma być gotowy w ciągu pięciu miesięcy od podpisania umowy.
Budowa kładki nad fosą jest częścią miejskiej strategii rowerowej, realizowanej do 2030 roku. Dodatkowo władze miasta starają się o dofinansowanie projektu z regionalnego programu Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska na lata 2021-2027.

Warto również wspomnieć o rewitalizacji Bastionu Sakwowego, który odzyskuje swój dawny blask.
Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu zakończył odbudowę kładki nad fosą przy ulicy Św. Antoniego. Drewniany mostek, będący zabytkiem, ponownie połączył Promenadę Staromiejską z ulicą Podwale. Przeprawa była zamknięta od czerwca 2022 roku z powodu uszkodzenia przez konar. Miasto planuje również budowę kolejnych kładek nad fosą w przyszłości.
Odbudowana kładka jest wierną repliką poprzedniej, wykonaną z litego drewna liściastego. Pierwszy raz została odbudowana po wojennych zniszczeniach w 1948 roku. Cały proces kosztował ponad 2,5 miliona złotych. Obecnie we Wrocławiu działa 41 kładek pieszo-rowerowych i 113 mostów, a planowana jest budowa kolejnych nad fosą w okolicy Wzgórza Partyzantów i Mostu Sikorskiego.
– Odbudowa kładki wymagała od nas kompleksowego przygotowania i zaawansowanych prac specjalistycznych, począwszy od obniżenia poziomu wody w fosie poprzez wybudowanie tymczasowej grobli, na której postawiono potężny dźwig. W ramach tych prac wykonano nowe, solidne fundamenty, gwarantujące trwałość konstrukcji przez wiele lat. Drewniana konstrukcja została starannie odtworzona – podkreśla Tomasz Staruchowicz, dyrektor Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu.
– Promenada to popularna trasa spacerowa dla mieszkańców i turystów, dlatego już teraz przygotowujemy koncepcję kolejnej kładki nad fosą, która połączy Podwale ze Wzgórzem Partyzantów, gdzie znajduje się Bastion Sakwowy. W przyszłości planujemy także budowę kładki w okolicach Mostu Sikorskiego, łączącej ulice Sikorskiego i Cieszyńskiego, stanowiącej przedłużenie projektowanej Zielonej Osi Zachodniej – dodaje Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Nowa kładka umożliwi rowerzystom z zachodu i północnego zachodu dotarcie do centrum miasta trasą liczącą 6 kilometrów. Obszar ten zamieszkuje aż 165 tysięcy mieszkańców, zatem potencjalna liczba korzystających z kładki podczas podróży do centrum jest bardzo duża. Połączy ona ulice Sikorskiego i Cieszyńskiego, mijając Kępę Mieszczańską. Rowerzyści będą mogli podróżować z dala od ruchu samochodowego, wśród zieleni, z minimalną liczbą zatrzymań i skrzyżowań z sygnalizacją świetlną. Stanowi to alternatywę dla ulicy Legnickiej, zapewniając nowy przejazd rowerowo-pieszy w pobliżu Krzesła Kantora, prowadzący do centrum miasta.


![Ruszyła budowa 150-metrowego wieżowca AFI Tower w Warszawie [ZDJĘCIA+WIZUALIZACJE+FILM]](https://investmap.pl/_i/image/24/24/77336_100x70.jpg)
![Co się buduje w Katowice Airport? [FILM]](https://investmap.pl/_i/gallery/196/68/660932_100x70.jpg)



![Komfortowe podróże koleją z Chorzowa przez Bytom do Nakła i Tarnowskich Gór [ZDJĘCIA+FILMY]](https://investmap.pl/_i/gallery/226/98/685794_100x70.jpg)

![Grupa BMW Bońkowscy rozpoczyna budowę dwóch nowych salonów w Koszalinie i Wrocławiu [WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/image/12/12/77324_100x70.jpg)
![Budowa wielkiego parku handlowego w Dzierżoniowie nabiera tempa [WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/gallery/123/123/679291_100x70.jpg)
![W Szczecinie powstaje I etapu dużego, wielofunkcyjnego kompleksu Silver Garden [FILM+WIZUALZIACJE]](https://investmap.pl/_i/gallery/107/107/672875_100x70.png)
![[Wrocław] Wrocławska firma otworzy biuro w OVO. Powstanie tam ponad 100 miejsc pracy [WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/image/41/41/30249_100x70.jpg)
![[Polska] Ranking: Miasta najmniej i najbardziej atrakcyjne dla specjalistów i menedżerów](https://investmap.pl/_i/image/204/76/29132_100x70.png)

![[śląskie] Śląskie liderem atrakcyjności inwestycyjnej](https://investmap.pl/_i/image/237/109/749_100x70.jpg)

![[dolnośląskie] DSS wychodzi na prostą](https://investmap.pl/_i/image/92/92/7772_100x70.jpg)
![[śląskie] Mniej barier dla niepełnosprawnych](https://investmap.pl/_i/image/55/55/13111_100x70.jpg)

![[Wrocław] Sztuka budowania i mieszkania, czyli jak wybrać właściwe lokum?](https://investmap.pl/_i/image/174/46/1198_100x70.jpg)
![[Wrocław] LC Corp nadal chce inwestować we Wrocławiu](https://investmap.pl/_i/image/221/93/38109_100x70.png)