We Wrocławiu powstanie kolejne wielkie osiedle mieszkaniowe? Zakorkuje okolicę?Adobe Stock

We Wrocławiu powstanie kolejne wielkie osiedle mieszkaniowe? Zakorkuje okolicę?

Orzech
Orzech
REKLAMA

W stolicy Dolnego Śląska powstanie kolejne duże osiedle mieszkaniowe nad rzeką Odrą? Dwóch dużych polskich deweloperów planuje realizację wspólnego przedsięwzięcia między torami linii kolejowej nr 143, łączącej Wrocław z Oleśnicą i Kluczborkiem, a nabrzeżem Odry.

Jeden z największych deweloperów w Polsce, wrocławski Archicom S.A., wchodzący w skład Grupy Echo investment S.A. i ogólnopolska spółka deweloperska Rank Progress S.A. z Legnicy chcą założyć spółkę SPV, której celem będzie realizacja dużej inwestycji mieszkaniowo-usługowej we Wrocławiu – poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Projekt zakłada założenie przez Archicom spółki SPV, a następnie dokonanie transakcji, na podstawie której Rank Progress nabędzie od Archicom część udziałów w kapitale zakładowym SPV tak, aby docelowa struktura udziałowa przedstawiała się następująco: Archicom: 55 proc. udziałów w kapitale zakładowym SPV, Rank Progress: 45 proc. udziałów.

Rank Progress planuje sprzedać na rzecz SPV prawo użytkowania wieczystego nieruchomości położonych we Wrocławiu, przy ul. Browarnej, na osiedlu Kleczków, na których realizowana ma być inwestycja.

Inwestycja przewidziana jest do realizacji tuż obok wielkiego kompleksu mieszkalno-biurowo-usługowego Browary Wrocławskie, projektu realizowanego od kilku lat przy ul. Jedności Narodowej, obok mostów Warszawskich, na terenie dawnego Browaru Piastowskiego.

Inwestycja powstanie za torami kolejowymi, przy nabrzeżu Odry. Obie spółki nie podają szczegółów planowanej inwestycji ale można się spodziewać kolejnego, dużego projektu mieszkaniowo-usługowego. Pytanie, czy kolejna duża inwestycja w tej części Wrocławia nie zakorkuje tamtej okolicy całkowicie?

REKLAMA

Wielkie osiedle Promenady Wrocławskie i kolejne, powstające w tej części wrocławskiego Kleczkowa inwestycje, przy układzie drogowym ograniczonym wąskimi gardłami w postaci wiaduktu kolejowego z jednej strony i skrzyżowania ulicy Zakładowej z Trzebnicką (przy mostach Trzebnickich) i nowej drogi z ul. Trzebnicką (na wysokości szkoły, bliżej dworca Wrocław Nadodrze) wystarczą? Na terenie po dawnych Zakładach Naprawy Taboru Kolejowego i mniejszych fabryk i fabryczek, w ciągu kilkunastu ostatnich lat powstało powstało wiele mieszkań, a co zatem idzie przybyło kilka tysięcy mieszkańców i...setki nowych samochodów.

Tak wygląda projekt MPZP (Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego) dla terenów przy ul. Browarnej (i okolicy):

UM Wrocław
UM Wrocław

Będziemy uważnie się przyglądali tak tej, jak i innym, nowym, planowanym w tej części Wrocławia inwestycjom.

Zdjęcie główne w artykule: zdjęcie ilustracyjne

Komentarze (14)

Napisz komentarz
Kleczkowianin(gość)
@
Hub
(gość)
Pod linią kolejową jest planowane przebicie dla autobusu. Przebicie ma zostać wybudowane przez inwestorów.
Kilka lat temu zmieniono plan zagospodarowania przestrzennego i zamiast przejazdu samochodowego pod torami uwzględniono już jedynie tunel pieszo-rowerowy. To przejście i tak pewnie nigdy nie powstanie, a za jakiś czas, przy kolejnej aktualizacji planu, tunel zostanie ostatecznie wymazany.
dżem(gość)
@
Xyz
(gość)
Nie znasz tematu dokładnie a się wypowiadasz. Proponuję, aby mieszkańcy Promenad zameldował się w miejscu swojego zamieszkania i problem przy głosowaniu będzie rozwiązany i w wielu innych aspektach uregulowanych prawnie m. Wrocław będzie mogło szybciej i sprawniej działać.
ale że że słoiki mają sie wyprowadzić?
Jarek(gość)
@
Zdzisław dyrman, zasadniczo
(gość)
Tak. Masz częściową rację. Jeśli tam mieszkają single i pary bez dzieci to tak. Będą pary jednopłciowe to dziecko tylko z probówki. Ale chcą jeździć komunikacja to dzieci nie. I koło się zamyka
Ty jesteś dziecko pękniętej gumy
były klient archicomu(gość)
Współczuje ludziom którzy zdecyduja się na zakup mieszkania od Archicomu. Kiepska jakość materiałów plus złe wykonanie i klienci są zrobieni w konia na lata. Uważajcie co podpisujejecie w aktach notarialnych ponieważ przed ich podpisaniem Archicom nie będzie mówił wszystkiego.  Tak jak zrobił to na Słonecznych Stabłowicach i teraz koszty utrzymania nieruchomości są kolosalne.
Hub(gość)
@
Roko
(gość)
Jedynym rozwiązaniem problemu komunikacyjnego "nowego osiedla" jest wybudowanie wiaduktu z ulicą przy wiadukcie kolejowym - łącząc się z ul. Antoniego Słonimskiego i wyjazd na Trzebnicką, Zakładową. Ale to jest decyzja i rola urbanisty, żeby każda inwestycja mieszkaniowa developerów partycypowała w rozwoju układów komunikacyjnych. Obecny stan przy Zakładowej to jest "zawał krwiobiegu". Lepiej by było zrobić tam park, bo dla  mieszkańców bedzie horror - hałas od kolei. Tak samo maja na osiedlu PIAST.
Pod linią kolejową jest planowane przebicie dla autobusu. Przebicie ma zostać wybudowane przez inwestorów.
Gregor(gość)
@
Aaach
(gość)
Nie ma czasu na rozbudowę mostów i tworzenie innowacyjnych rozwiązań komunikacyjnych! Trzeba kasę zarabiać
Buduje się tysiące nowych mieszkań bez budowy nowych układów komunikacyjnych - Wrocław coraz bardziej się zakorkowuje  - utrudniając komunikację MPK. Brak odrębnych pasów dla MPK. Jak mają dotrzeć do pracy, szkoły?
Xyz(gość)
@
Semla
(gość)
Taka ciekawostka - 15 października całe nowe osiedle Promenady Wrocławskie (9000 osób + głosujący na zaświadczenie)  zostały przypisane do jednej z komisji wyborczej na "starym" Kleczkowie (lokal wyborczy w SP nr74 na ul. Kleczkowskiej). Skutkiem była ponadgodzinna kolejka przed szkołą i niemiłosierny ścisk na wąskim szkolnym korytarzu (wiele starszych osób zrezygnowało). Tak, że obecnie nie mam złudzeń co do tego czy władze miejskie przewidziały skutki rozbudowy tego osiedla.
Nie znasz tematu dokładnie a się wypowiadasz. Proponuję, aby mieszkańcy Promenad zameldował się w miejscu swojego zamieszkania i problem przy głosowaniu będzie rozwiązany i w wielu innych aspektach uregulowanych prawnie m. Wrocław będzie mogło szybciej i sprawniej działać.
Gość(gość)
Czy kolejna duża inwestycja w tej części Wrocławia nie zakorkuje tamtej okolicy całkowicie? Kolejne setki samochodów to już dodatkowo duży problem dla wyjazdu z Rychtalskiej do Jedności i z Zakładowej do Trzebnickiej. Wąskie uliczki uniemozliwiają prowadzenie akcji ratowniczej.
Zdzisław dyrman, zasadniczo(gość)
@
Use brain
(gość)
A może tak w końcu kupujący mieszkania kierowali się rozsądkiem tak jak mieszkańcy Londynu czy Amsterdamu wiedząc że mieszkając nad rzeką a w pobliżu linii kolejowej/s-bahnu albo tramwaju NIE trzeba posiadać auta do życia w centrum dużego miasta? Done that, been there!
Tak. Masz częściową rację. Jeśli tam mieszkają single i pary bez dzieci to tak. Będą pary jednopłciowe to dziecko tylko z probówki. Ale chcą jeździć komunikacja to dzieci nie. I koło się zamyka
Roko(gość)
Jedynym rozwiązaniem problemu komunikacyjnego "nowego osiedla" jest wybudowanie wiaduktu z ulicą przy wiadukcie kolejowym - łącząc się z ul. Antoniego Słonimskiego i wyjazd na Trzebnicką, Zakładową. Ale to jest decyzja i rola urbanisty, żeby każda inwestycja mieszkaniowa developerów partycypowała w rozwoju układów komunikacyjnych. Obecny stan przy Zakładowej to jest "zawał krwiobiegu". Lepiej by było zrobić tam park, bo dla  mieszkańców bedzie horror - hałas od kolei. Tak samo maja na osiedlu PIAST.
Aaach(gość)
Nie ma czasu na rozbudowę mostów i tworzenie innowacyjnych rozwiązań komunikacyjnych! Trzeba kasę zarabiać
Kleczkowianin(gość)
Autobusy MPK stoją w tym samym korku na ulicy Zakładowej co samochody. Osiedle jest wciśnięte pomiedzy linię kolejową i rzekę. Jedynie budowa nowych mostów przez Odrę lub tuneli pod torami udrożni ruch, a wiadomo jak szybko realizowane są takie inwestycje. Miasto niestety powiela podobne błędy z organizacją urbanistyczną, co na ul. Zwycięskiej czy Sołtysowickiej. Najpierw buduje się infrastrukturę, potem mieszkania. Ale cóż skoro to deweloper urządza nam miasto.
Use brain(gość)
A może tak w końcu kupujący mieszkania kierowali się rozsądkiem tak jak mieszkańcy Londynu czy Amsterdamu wiedząc że mieszkając nad rzeką a w pobliżu linii kolejowej/s-bahnu albo tramwaju NIE trzeba posiadać auta do życia w centrum dużego miasta? Done that, been there!
Semla(gość)
Taka ciekawostka - 15 października całe nowe osiedle Promenady Wrocławskie (9000 osób + głosujący na zaświadczenie)  zostały przypisane do jednej z komisji wyborczej na "starym" Kleczkowie (lokal wyborczy w SP nr74 na ul. Kleczkowskiej). Skutkiem była ponadgodzinna kolejka przed szkołą i niemiłosierny ścisk na wąskim szkolnym korytarzu (wiele starszych osób zrezygnowało). Tak, że obecnie nie mam złudzeń co do tego czy władze miejskie przewidziały skutki rozbudowy tego osiedla.
REKLAMA