Gotowa jest bryła żelbetowa parkingu podziemnego, a także wjazd na parking podziemny od strony ulicy Peronowej. Budowlańcy pracują jeszcze przy wjeździe na parking od strony ulicy Piłsudskiego. W parkingu podziemnym trwają intensywne prace instalacyjne w pomieszczeniach technicznych, a także w głównej hali parkingu. Natomiast na powierzchni w trakcie jest układanie nawierzchni.
Renowacja elewacji budynku głównego dworca jest bardzo zaawansowana. W 20 proc. elewacja została pomalowana na docelowy kolor, reszta prac malarskich zostanie dokończona wiosną. Zakończyły się prace związane z zadaszeniem budynku. W budynku wymieniono lub odrestaurowano niemal wszystkie okna.
- Wewnątrz budynku głównego w wielu pomieszczeniach prowadzone są intensywne prace konserwatorskie, których zachwycające efekty można zaobserwować w historycznych poczekalniach w łączniku wschodnim - opowiada Bartłomiej Sarna, rzecznik PKP we Wrocławiu.
W ryzalicie centralnym w poziomie parteru od wejścia głównego w kierunku holu kasowego budowlańcy są w trakcie układania granitowej posadzki. W trzech nowych klatkach schodowych zamontowane są windy.
Tymczasem w hali holu kasowego przygotowano podłoże pod układanie posadzki. Budowlańcy zakończyli szklenie fasady południowej i północnej hali holu kasowego. Do przeszklenia zostały już jedynie fasada wschodnia i zachodnia. Pod dachem hali holu kasowego trwają intensywne prace, które już niebawem umożliwią budowlańcom montaż podsufitki. Pomiędzy budynkiem głównym a halą holu kasowego prowadzone są prace przy pasażu, którym będzie można dostać się do sklepów na I piętrze budynku głównego. Pasaż na całej długości został już przeszklony.
Budowlańcy pracują także na peronach. Do tej pory zmodernizowano 3 z 5 peronów: 1 (udostępniony po modernizacji w grudniu 2011), 4 (udostępniony po modernizacji w czerwcu 2011) i 5 (udostępniony po modernizacji w marcu 2011). Prace budowlane trwają jeszcze na peronie drugim i trzecim. Zakończą się one wiosną, jeszcze przed Euro 2012.
Na peronie 2 prace są w zaawansowanym stadium. Odrestaurowano już stalowe konstrukcje historycznych hal peronowych oraz wykonano ich zadaszenie. Zakończony jest montaż świetlika historycznych hal peronowych, wykonano już również prawie ponad 50 procent podsufitki. Zbudowano nowy fragment hali znajdujący się pomiędzy dwoma historycznymi i zamontowano zadaszenie w formie membrany. W trakcie jest układanie nawierzchni peronu. Nad peronem zamontowano jedną z linii świetlnych. Na dwójce pojawiły się też pierwsze kompletna schody ruchome o długości 11 metrów. Częściowo zmontowano ich mechanizmy na peronie 1 i 5.
Na peronie 3 wyburzono stary peron i zakończono budowę ścianek peronowych nowego. Zakończono renowację stalowych elementów konstrukcji historycznych hal peronowych. Przy historycznych halach peronowych kończy się montaż drewnianych elementów zadaszenia. Zaawansowane jest krycie dachu hal blachą. Przy peronie 3 wykonano już nowy fragment hali peronowej znajdujący się pomiędzy dwoma historycznymi. Obecnie budowlańcy montują przy nim zadaszenia w formie membrany. Rozpoczęto również prace związane z montażem świetlika.
- Efekty prac są widoczne w tunelu centralnym, którym podróżni wchodzą na perony. W tej chwili na zamkniętej części tunelu trwa układanie posadzek. W tunelu wschodnim praktycznie wykonane jest podłoże pod posadzkę, w dużej mierze wyczyszczono już również historyczne kafle znajdujące się na ścianach - opisuje Bartłomiej Sarna.
Budowlańcy finalizują również prace przy Pawilonie Południowym. Tutaj pozostały im do wykonania drobne prace wykończeniowe tj. na przykład montaż drewnianego sufitu (parter budynku).
Autor: jg