[Wrocław] BNY Mellon zdobył Złoty Certyfikat LEED dla swojego nowego biura we Wrocławiu

Kajtman

Firma jako pierwsza we Wrocławiu, oraz jedna z pierwszych w Polsce, zdobyła certyfikat LEED w kategorii wnętrz komercyjnych.

 

BNY Mellon, światowy lider w dziedzinie zarządzania inwestycjami i usługami inwestycyjnymi, otrzymał złoty certyfikat systemu LEED (Leadership in Energy and Enviromental Design) w kategorii wnętrz komercyjnych (LEED CI) dla swojego nowego Globalnego Centrum Usług (GDC) we Wrocławiu. System LEED stanowi kamień węgielny w dziedzinie standardów budownictwa, który promuje projektowanie, wykonanie i eksploatację budynków w sposób przyjazny środowisku i zdrowiu ludzi. Projekty w ramach LEED CI promują odpowiedzialne korzystanie z materiałów i energii oraz jakość sprzyjającą środowisku. 

 

BNY Mellon przywiązuje ogromną wagę do biznesowych praktyk zrównoważonego rozwoju, a w szczególności do praktyki systematycznego analizowania wysokości emisji dwutlenku węgla wytwarzanego przez BNY Mellon (carbon tracking), długoterminowego planowania kapitałowego, budowania najlepszych rozwiązań w dziedzinie działania i obsługi, „zielonych” zasad projektowania oraz promowania zrównoważonych metod pracy. W listopadzie 2013 roku firma przeniosła swoją wrocławską siedzibę do nowego biurowca – Aquarius Business House – wykorzystując tą okazję do inwestycji w wyjątkowe inicjatywy sprzyjające środowisku oraz zrównoważonemu rozwojowi. Do najważniejszych z nich należą:

 


  • Innowacyjne oświetlenie – biuro jest w całości oświetlone przy pomocy technologii LED, która – wraz z praktyką zbierania energii – zmniejsza użytkowanie światła. Taki typ oświetlenia gwarantuje zużycie o 75% mniej energii w porównaniu z tradycyjnymi żarówkami.

 


  • Najnowocześniejsza technologia – pracownicy firmy BNY Mellon używają najnowszych monitorów NEC, które wyłączają się automatycznie kiedy nikt się przy nich nie znajduje, tak aby zaoszczędzić jak najwięcej energii.

 


  • Surowce wtórne – wykładziny znajdujące się w biurze pochodzą w 82% z recyklingu, podobnie jak większość materiałów, z których wyprodukowano meble  dla nowej siedziby firmy BNY Mellon.

 


  • Recykling – biuro nie posiadazwykłych, tradycyjnych koszy na śmieci,  a jedynie pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów, dzięki czemu wszystkie odpady od razu podlegają segregacji

 


  • Zarządzanie zasobami wodnymi – jedna z obietnic zrównoważonego rozwoju firmy BNY Mellon polega na stałym monitorowaniu, pomiarze oraz poszukiwaniu sposobów na zmniejszenie zużycia wody poprzez poprawę wydajności gospodarowania zasobami wodnymi w firmie. We Wrocławiu, instalacja wodociągowa w biurze BNY Mellon została zaprojektowana tak, aby spełniała wymogi LEED i zmniejszała zwykłe zużycie wody o 30% rocznie.

 

– "Nasze zaangażowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju środowiska obejmuje wszystko, co robimy – począwszy od tego, jak budujemy i zarządzamy naszymi obiektami, a kończąc na tym jak korzystamy z energii, wody, czy papieru” – powiedział Martin Ring, Dyrektor Zarządzający w Globalnym Centrum Usług BNY Mellon we Wrocławiu. – "Staramy się również stworzyć zdrowe środowisko pracy dla naszych pracowników, tak aby  każdego dnia przychodzili do pracy z przyjemnością, wiedząc, że to miejsce sprzyja procesowi kreatywnego myślenia oraz współpracy. System LEED jest dobry dla biznesu, środowiska, a także dla naszych pracowników.”

 

Colliers International, globalna firma działająca na rynku nieruchomości komercyjnych, doradzała BNY Mellon w wyborze metod optymalizacji wydajności energetycznej i wodnej, a także jakości środowiska  wewnątrz biura. Firma Colliers wsparła również BNY Mellon w procesie wyboru strategii zarządzania budową oraz doboru materiałów budowlanych sprzyjających zrównoważonemu rozwojowi, jak również w kwestii procedur oczyszczania terenu budowy, aby zapewnić najwyższą jakość przestrzeni dla jego przyszłych użytkowników. W procesie doradczym w zakresie certyfikacji powierzchni biurowej BNY Mellon uczestniczył również Aukett + Heese z Frankfurtu.