[Wrocław] Bridgestone wybiera Maraton

Kajtman
Firma Bridgestone dołączyła do grona najemców biurowca Maraton, realizowanego przez Skanska Property Poland przy ul. Królowej Jadwigi w Poznaniu. W nowym biurze największy międzynarodowy producent wyrobów gumowych i opon otworzy centrum usług wspólnych o powierzchni niemal 2 000 mkw.
W budynku Maraton, który zaoferuje najemcom łącznie 25 000 mkw. powierzchni najmu pracować będą specjaliści firmy Bridgestone EBS Sp. z o.o. z obszarów księgowości, retail, podatków, compliance oraz HRu operacyjnego i prawa.
– „Postanowiliśmy wybrać Maraton na nową siedzibę, gdyż pozwala nam ona działać zgodnie z naszymi założeniami. Lokalizacja w sercu miasta z widocznym logo wzmocni nasz wizerunek, elastyczność w zarządzaniu powierzchnią biurową wpłynie pozytywnie na zarządzanie finansami. Naszym stałym celem jest oferowanie atrakcyjnego miejsca pracy. Takie walory jak centralne położenie, zaaranżowanie przestrzeni wspierające wewnętrzną komunikację, jak i dodatkowa infrastruktura w postaci np. siłowni przybliżają nas do tego celu. Kierując się naszą polityką CSR wspieramy działania proekologiczne: centralne położenie biura umożliwi wygodne korzystanie z transportu publicznego. Sam budynek, bardzo atrakcyjny architektonicznie jest zaprojektowany tak, by otrzymać certyfikat LEED Gold. Sami będziemy wnioskować o przyznanie nam certyfikatu LEED for Commercial Interiors” – mówi Marta Gabruk, HR Business Partner w Bridgestone.
Podpisanie umowy przez Bridgestone oznacza, że biurowiec realizowany przez Skanska Property Poland znalazł kolejnego najemcę niemal na rok przed zakończeniem budowy projektu, które zaplanowano na IV kwartał bieżącego roku.
– „Projektując Maraton chcieliśmy stworzyć przestrzeń biurową, w której praca będzie przyjemnością. Nasze doświadczenie w realizacji inwestycji biurowych pozwoliło nam zaaranżować miejsce, które połączy komfortową przestrzeń pracy z doskonałą architekturą i wysokiej jakości przestrzenią publiczną, otwartą na miasto. Jesteśmy przekonani, że te walory docenią także pracownicy Bridgestone, a Maraton stanie się miejscem tętniącym życiem zarówno w godzinach pracy, jak i poza nimi – jako ważny punkt na architektonicznej mapie Wielkopolski, gdzie biznes przenika się z miejscem rekreacji, relaksu czy spotkań towarzyskich. Służyć temu będzie ogólnodostępne patio, z fontannami, zielenią i małą architekturą, w które wpisany zostanie zarys fortyfikacji historycznego Poznania, a także klimat samego miasta. Poznań łączy w sobie wielowiekową kulturę z nowoczesnością. To miasto otwarte na inwestycje, z ogromnym kapitałem w postaci kreatywnych mieszkańców, z których aż 130 000 stanowią studenci” – mówi Karol Klin, regionalny kierownik ds. wynajmu w Skanska Property Poland.
Maraton to nowoczesny budynek biurowy, który powstaje w centrum Poznania, w bezpośrednim sąsiedztwie najważniejszych obiektów biznesowych, handlowych i kulturalnych, takich jak Stare Miasto, czy galeria Stary Browar. Budowa projektu rozpoczęła się w styczniu 2015 r. Biurowiec składać się będzie z sześciu pięter nadziemnych oraz dwóch pod ziemią. Maraton będzie miejscem otwartym na miasto i mieszkańców Poznania – zgodnie z przygotowanym projektem przed wejściem głównym znajdzie się obszerne, dostępne dla wszystkich patio, które zaoferuje mieszkańcom przyjazną, zieloną przestrzeń w centrum miasta. Budynek wpisze się także w kontekst historyczny miejsca, w którym powstanie: na placu zostanie zaznaczony przebieg dawnych fortyfikacji Twierdzy Poznań, których granica przebiegała przez działkę, na której powstanie Maraton.
Bridgestone jest już drugą firma, która zdecydowała się na wynajęcie powierzchni w budynku. W listopadzie 2015 roku pierwszym najemcą inwestycji została firma Duni European Finance Function, specjalizująca się w świadczeniu usług z zakresu finansów i księgowości, która zajęła ponad 800 mkw.
Generalnym wykonawcą budynku jest firma Skanska S.A. Autorem projektu architektonicznego jest pracownia CDF Architekci. Za komercjalizację biurowca odpowiada Skanska Property Poland. W wyborze lokalizacji i negocjowaniu warunków umowy firmę Bridgestone wspierała międzynarodowa agencja doradcza Colliers International.