Niespełna 35 mln złotych ma pochłonąć budowa nowej trasy tramwajowej wzdłuż ulicy Hubskiej. Jedna z firm uczestniczących w przetargu złożyła jednak odwołanie.
Przypomnijmy, w połowie lutego spółka Wrocławskie Inwestycje rozstrzygnęła przetarg na budowę nowej trasy tramwajowej wzdłuż ulicy Hubskiej, od ulicy Glinianej do Dyrekcyjnej.
Najkorzystniejsza okazała się oferta złożona przez polsko-hiszpańskie konsorcjum Balzola, opiewająca na 34 274 545 złotych. Odwołanie od wyników przetargu złożyła jednak Skanska, która zaproponowała cenę 35 664 638 złotych (jej oferta zdobyła 97,66 punktów, a oferta Balzoli – punktów).
Jak tłumaczy nam Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji, nie ma na razie wyznaczonego terminu, w którym odwołanie zostanie rozpatrzone.
Urzędnicy wybrali też wykonawcę drugiej części całego zamówienia, czyli docelowej organizacji ruchu. Wykonaniem oznakowania poziomego i pionowego zajmie się konsorcjum firm Elektrotim, Rotomat i Zaberd, które zaproponowało cenę 368 692 złotych.
W grudniu urzędnicy unieważnili przetarg na trzecią część tego zadania, czyli przebudowę ulicy Dyrekcyjnej. Trwa nowe postępowanie na wykonawcę tego przedsięwzięcia.
Kiedy pojedzie tramwaj?
Wybrany wykonawca będzie musiał m.in. wykonać roboty związane z budową trasy tramwajowej oraz przebudową układu drogowego na ulicy Hubskiej wraz z budową infrastruktury podziemnej i nadziemnej.
Trasa tramwajowa na ulicy Hubskiej ma powstać nie później niż do 15 lutego 2018 roku. Urzędnicy wskazali też terminy pośrednie. Realizacja robót na skrzyżowaniu ulicy Hubskiej z ulicą Dyrekcyjną i Pułaskiego wraz z odcinkiem pod wiaduktem kolejowym ma zostać przeprowadzona w terminie od 1 czerwca do 30 sierpnia 2017 roku, a na skrzyżowaniu ulicy Hubskiej i Glinianej – od 28 czerwca do 30 sierpnia 2017 roku.
Inwestycje tramwajowe na najbliższe lata
Nowa trasa na ulicy Hubskiej to jedna z kilku inwestycji tramwajowych, które mają zostać przeprowadzone w najbliższych latach. Jako jedno z flagowych przedsięwzięć znalazła się w zaktualizowanej wersji planu transportowego.
Wśród priorytetowych zadań jest także budowa linii tramwajowej, która połączy Nowy Dwór z centrum miasta, a także nowa trasa tramwajowa na Popowice.
Ponadto, zgodnie z Wrocławskim Programem Tramwajowym, do 2022 roku powinny być gotowe także trzy zupełnie nowe przedsięwzięcia: przedłużenie linii na Nowy Dwór wzdłuż ulicy Rogowskiej aż do pętli przy stacji kolejowej, linia na Swojczyce od Sępolna oraz linia na Ołtaszyn od parku Południowego.
Z kolei po 2022 roku wśród najpilniejszych inwestycji miasto wymienia trasy tramwajowe na Psie Pole, wzdłuż ulicy Borowskiej, na Jagodno, Muchobór Wielki, Maślice i Bartoszowice.