Inwestor, miejska spółka Wrocławskie Inwestycje na podstawie wyroku Krajowej Izby Odwoławczej po raz kolejny rozstrzygnęła przetarg na budowę Alei Stabłowickiej. Czy w końcu tym razem uda się ostatecznie zamknąć sprawę przetargu i budowa tej ważnej drogi w końcu ruszy?
Przypomnijmy, pod koniec grudnia 2020 roku Wrocławskie Inwestycje rozstrzygnęły kolejne postępowanie na realizację Alei Stabłowickiej w ramach budowy Osi Zachodniej w ciągu drogi krajowej nr 94. Budżet przeznaczony przez miasto Wrocław na inwestycję wynosił 201,91 mln zł.
Inwestycją zainteresowanych było ośmiu wykonawców. Ostatecznie zdecydowano się na ofertę spółki Pro-Tra Building z Wrocławia z ceną 184 129 374,19 zł brutto (w tym za zakres Gminy Wrocław: 170 191 314,64 zł brutto oraz za zakres MPWiK S.A.: 13 938 059,55 zł brutto).
Kiedy wydawało się, że jest to ostateczne rozstrzygnięcie i w końcu po wielu latach i perturbacjach ruszy w końcu budowa, 18 lutego Wrocławskie Inwestycje poinformowały o unieważnieniu wyboru najkorzystniejszej oferty, ponownej ocenie oraz ponownym wyborze oferty najkorzystniejszej dla tego przedsięwzięcia.
Jest to efekt wyroku Krajowej Izby Odwoławczej, która uwzględniła odwołanie od wyników tego postępowania. Po dokonaniu ponownej oceny wszystkich złożonych wcześniej ofert, jako najkorzystniejsza wybrana została oferta konsorcjum w składzie Bickhardt Bau Polska, Bickhardt Bau AG, Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych KBI, Zakład Sieci i Zasilania oraz Instal Lech. Łączna cena oferty tego konsorcjum za wykonanie wszystkich prac wynosi dokładnie 181 486 361,56 zł brutto, w tym za zakres Gminy Wrocław – 167 125 945,72 zł brutto oraz za zakres MPWiK S.A. – 14 360 415,84 zł brutto.
REKLAMA
Wychodzi więc na to, że miasto Wrocław zaoszczędzi na tej inwestycji kolejne ponad 2,6 mln zł, a łącznie w stosunku do zakładanego na realizację tego przedsięwzięcia budżetu w kwocie 201,91 mln zł, sumę aż ponad 20 mln zł!
Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o.
Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o.
Ponad cztery kilometry nowych dróg
Zamówienie jest podzielone na trzy części. Pierwsza obejmuje utworzenie jednojezdniowej Alei Stabłowickiej łączącej węzeł na skrzyżowaniu al. Prezydenta Ryszarda Kaczorowskiego i ul. Zbigniewa Brzezińskiego z Kosmonautów. Wykonawca zajmie się m.in. stworzeniem ronda w rejonie ul. Halickiej, 143-metrowego wiaduktu drogowego nad torami kolejowymi, zatok autobusowych, przystanków oraz ścieżek dla pieszych i rowerzystów.
Drugim zadaniem będzie rozbudowa części ul. Kosmonautów do układu dwujezdniowego w zakresie m.in. przebudowy skrzyżowań (z ul. Lewą, Grabową, Trójkątną i Fieldorfa), torowiska, a także ścieżek, zatok i przystanków. Ponadto zwycięzca przetargu utworzy nową ulicę (na terenie przewidzianym pod budowę szpitala) wraz z pętlą autobusową, przystankami i oświetleniem.
Ulica Kosmonautów ma mieć dwa pasy w obu kierunkach na odcinku od kąpieliska Glinianki do ul. Fieldorfa. Wzdłuż drogi powstanie 2,2 km zielonego torowiska. Inwestycja zakłada, zgodnie z decyzją środowiskową, postawienie ekranów akustycznych.
– Skorzystają nie tylko kierowcy, ale także piesi, rowerzyści i pasażerowie MPK – zapewniał Jacek Sutryk, prezydent miasta. – W sumie wybudujemy 4,2 kilometra nowych dróg, 5675 m ścieżek rowerowych, 5875 m chodników, 1050 m ciągów pieszo-rowerowych.