Do najtańszej propozycji brakuje ponad 11, a do najdroższej – przeszło 15 milionów złotych. Prace mają się skończyć w 2021 roku. Inwestycja zakłada oprócz przebudowy drogi także m.in. utworzenie parkingu typu Park&Ride.
Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o. opublikowały dzisiaj, 26 marca, listę ofert w przetargu na rozbudowę ulicy Osobowickiej na odcinku od obwodnicy śródmiejskiej do ul. Lipskiej. Przetarg ogłosiły 30 stycznia.
Zgłosiło się sześciu uczestników. Wszyscy zapewniają 9 lat gwarancji i rękojmi. Budimex S.A. oczekuje 35 mln 729 tys. zł brutto, Skanska S.A. 36 mln 240 tys. zł (25 mln 126 tys. zł w zakresie gminy, a 11 mln 114 tys. zł MPWiK), Eurovia Polska S.A. 36 mln 523 tys. zł (odpowiednio 24 mln 645 tys. zł i 11 mln 878 tys. zł), Berger Bau Polska Sp. z o.o. 36 mln 836 tys. zł (24 mln 856 tys. zł i 11 mln 979 tys. zł), Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. 38 mln 304 tys. zł (24 mln 736 tys. zł i 13 mln 568 tys. zł), a konsorcjum spółek Bickhardt Bau Polska Sp. z o.o. i Tom-Instal Sp. z o.o. 39 mln 330 tys. zł (21 mln 980 tys. zł i 17 mln 349 tys. zł).
Miasto planuje wydać 24 mln 109 tys. zł (18 mln 932 tys. zł w zakresie gminy i 5 mln 177 tys. MPWiK). O wyborze wykonawcy zadecyduje w 60% cena, a po 20% termin gwarancji oraz wydłużenie rękojmi. Na realizację zadania będzie miał 15 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Uszkodzona jezdnia, chodnik częściowy i brak miejsc postojowych
Od skrzyżowania z ul. Krotoszyńską, w kierunku Lipskiej, ciąg pieszy znajduje się po stronie północnej, a od posesji nr 112 a po południowej. Rowerzyści poruszają się po jezdni lub chodniku. W granicach pasa drogowego nie ma dostępnych miejsc parkingowych.
– W stanie istniejącym ulica Osobowicka posiada nawierzchnię bitumiczną i częściowo z kostki kamiennej w złym stanie technicznym. Na całej długości występują bądź spękania z uszkodzeniami warstw bitumicznych konstrukcji nawierzchni, bądź nierówności na kostce kamiennej – wyliczają urzędnicy.
Kompleksowa rozbudowa z nowym parkingiem
Projekt przygotowała w ubiegłym roku firma Biprogeo-Projekt Sp. z o.o. Zgodnie z nim wykonawca rozbuduje jezdnię ul. Osobowickiej na długości 1323 m wraz z pracami na skrzyżowaniach (razem z wlotami) – ul. Lipskiej, Żywopłotowej, Ostrowskiej, Ostrzeszowskiej, Krotoszyńskiej, Edmonda Micheleta oraz placu Wyzwolenia. Ponadto zajmie się m.in. przebudową układu torowego i trakcji tramwajowej, przystanków oraz pętli, a także oświetlenia i sieci wodociągowej oraz sanitarnej.
Wykonawca zbuduje wzdłuż ul. Osobowickiej obustronne chodniki o szerokości 2 m (miejscowo zwężone do 1,5 m), a po północnej stronie dwukierunkową drogę rowerową o takiej samej szerokości. Utworzy w obszarze inwestycji 82 miejsca parkingowe (31 w ramach parkingu Park&Ride, 17 przy pętli tramwajowej, 25 przy wale, po 4 przy pl. Wyzwolenia i przy ul. Osobowickiej 132 oraz 1 przy Krotoszyńskiej). W zakresie zieleni dojdzie do wycinki 37 drzew i 48 nasadzeń (pozostałe zostaną wykonane w miejscu wskazanym przez Zarząd Zieleni Miejskiej).
– W ramach inwestycji przewiduje się nasadzenia drzew i krzewów w pasie drogowym, głównie z wykorzystaniem lipy drobnolistnej "Greenspire"– czytamy w dokumentacji projektowej. – W trójkątach widoczności, na wysepkach zieleni przy skrzyżowaniach oraz pomiędzy jezdnią a ścieżką rowerową zaprojektowana została zieleń nie przekraczająca 1,0 m, tj. nasadzenia niskiej roślinności okrywowej, rabaty z niskiej zieleni okrywowej (tawuły japońskie i róża okrywowa).