Wrocław i gmina Długołęka testują autobus hybrydowyMateriały prasowe

Wrocław i gmina Długołęka testują autobus hybrydowy

Orzech
Orzech
REKLAMA

Na trzech liniach obsługujących gminę Długołękę i Wrocław od środy 8 listopada będzie można korzystać z nowego hybrydowego autobusu Mercedes Citaro. Będzie kursował na liniach strefowych 911, 921 i 924.

– Będzie to 12-metrowa hybryda, która posiada znane pasażerom linii aglomeracyjnych systemy bezpieczeństwa, czyli między innymi asystenta skrętu w prawo oraz aktywnego asystenta hamowania, które istotnie zwiększają bezpieczeństwo najmniej chronionych użytkowników drogi, czyli pieszych – informuje Paulina Tyniec-Piszcz, dyrektor Wydziału Transportu.

W testowanym autobusie silnik spalinowy jest wspomagany przez silnik elektryczny zasilany między innymi z energii odzyskiwanej podczas hamowania autobusu. Oznacza to również, że praca silnika jest cichsza. Autobus również wspomaga kierowcę poprzez zautomatyzowane hamowanie w przypadku niebezpieczeństwa kolizji. System ostrzega o kolizjach z poruszającymi się pieszymi i rowerzystami oraz przed obiektami nieruchomymi i poruszającymi się. Dzięki współdziałaniu radaru przedniego, radaru bliskiego zasięgu i kamery przedniej, na bieżąco skanowany jest obszar do 250 metrów przed autobusem. Wsparcie jest gwarantowane do prędkości 60 km/h. W przypadku wykrycia ryzyka kolizji, autobus może zostać automatycznie zatrzymany

Hybrydowy Citaro, którego wersję konwencjonalną znają wrocławianie, bo to obecnie podstawowy model autobusu spotykanego we wrocławskim MPK, we Wrocławiu po raz pierwszy będzie wyposażony w system Mirror Cam zastępujący kamerami tradycyjne lusterka zewnętrzne. System zapewnia rozszerzone pole widzenia i zapewnia dodatkowe informacje dla kierowcy, zwiększając tym samym poziom bezpieczeństwa dla innych uczestników ruchu drogowego i pieszych.

REKLAMA
Materiały prasowe
Materiały prasowe

Inny system wspomagania bezpieczeństwa, to asystent skręcania i zmiany pasa ruchu. System pomaga w wykrywaniu przeszkód poruszających się w granicach zasięgu systemu. Dzięki temu systemowi zmniejsza się ryzyko kolizji z pojazdami znajdującymi się w martwym polu. System radarowy precyzyjnie rejestruje ruchy i ostrzega kierowcę o możliwych kolizjach.

Testy będą prowadzone od 8 do 19 listopada 2023 roku. Autobus będzie obsługiwał wybrane kursy linii 911, 921 i 924.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA