Urzędnicy właśnie ogłosili powtórny przetarg na budowę trasy tramwajowej wzdłuż ulicy Hubskiej. Będzie ona gotowa najprawdopodobniej dopiero w drugiej połowie przyszłego roku.
Przypomnijmy, poprzedni przetarg na budowę trasy tramwajowej wzdłuż ulicy Hubskiej - od Glinianej do Dyrekcyjnej - urzędnicy unieważnili na początku kwietnia.
Przypomnijmy, poprzedni przetarg na budowę trasy tramwajowej wzdłuż ulicy Hubskiej - od Glinianej do Dyrekcyjnej - urzędnicy unieważnili na początku kwietnia.
Już wówczas przedstawiciele spółki Wrocławskie Inwestycje zapowiadali, że wkrótce ogłoszone zostanie ponowne postępowanie.
– Niestety termin realizacji inwestycji przesunie się. Prawdopodobnie prace ruszą w drugiej połowie lata, a skończą się latem przyszłego roku – mówił nam Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.
W ogłoszonym właśnie przetargu, jako termin zakończenia zamówienia podana jest data 15 października 2018 roku.
Najpierw przebudują Dyrekcyjną
Szybciej rozpocznie się i skończy przebudowa ulicy Dyrekcyjnej, ściśle powiązana z budową torowiska wzdłuż Hubskiej. Urzędnicy niedawno rozstrzygnęli przetarg na to zadanie – wygrała oferta Skanskiej, opiewająca na niespełna 3 mln 416 tys. złotych.
– Z tą inwestycją startujemy jak najszybciej się da – zapowiadał Marek Szempliński.
UM Wrocławia
Inwestycje tramwajowe na najbliższe lata
Nowa trasa na ulicy Hubskiej to jedna z kilku inwestycji tramwajowych, które mają zostać przeprowadzone w najbliższych latach. Jako jedno z flagowych przedsięwzięć znalazła się w zaktualizowanej wersji planu transportowego.
Wśród priorytetowych zadań jest także budowa linii tramwajowej, która połączy Nowy Dwór z centrum miasta, a także nowa trasa tramwajowa na Popowice.
Ponadto, zgodnie z Wrocławskim Programem Tramwajowym, do 2022 roku powinny być gotowe także trzy zupełnie nowe przedsięwzięcia: przedłużenie linii na Nowy Dwór wzdłuż ulicy Rogowskiej aż do pętli przy stacji kolejowej, linia na Swojczyce od Sępolna oraz linia na Ołtaszyn od parku Południowego.
Z kolei po 2022 roku wśród najpilniejszych inwestycji miasto wymienia trasy tramwajowe na Psie Pole, wzdłuż ulicy Borowskiej, na Jagodno, Muchobór Wielki, Maślice i Bartoszowice.