Inwestycja ma pochłonąć niespełna 65 milionów złotych. Tymczasem wykonawcy oczekują od 11 do 30 milionów więcej. Prace obejmujące oprócz remontu ulicy także utworzenie chodników i ścieżek rowerowych zakończą się planowo w 2021 roku.
Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o. przedstawiły 28 marca listę ofert w przetargu na przebudowę ulic w ciągu drogi wojewódzkiej nr 342 we Wrocławiu. Zgłosiło się trzech chętnych. Skanska S.A. (75 mln 939 tys. zł brutto, w tym 68 mln 983 tys. zł w zakresie gminy i 6 mln 956 tys. zł zabezpieczone przez MPWiK) oraz Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. (87 mln 84 tys. zł – odpowiednio 76 mln 431 tys. zł i 10 mln 652 tys. zł) zapewniły 10 lat gwarancji i 7 lat rękojmi, a Budimex S.A. (94 mln 405 tys. zł – 85 mln 892 tys. zł i 8 mln 512 tys. zł) proponuje skrócony okres do 5 i 2 lat. Miasto zamierza przeznaczyć na ten cel 64 mln 920 tys. zł (58 mln 155 tys. zł gmina i 6 mln 765 tys. zł MPWiK). Na razie analizuje złożone oferty.
Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o. przedstawiły 28 marca listę ofert w przetargu na przebudowę ulic w ciągu drogi wojewódzkiej nr 342 we Wrocławiu. Zgłosiło się trzech chętnych. Skanska S.A. (75 mln 939 tys. zł brutto, w tym 68 mln 983 tys. zł w zakresie gminy i 6 mln 956 tys. zł zabezpieczone przez MPWiK) oraz Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. (87 mln 84 tys. zł – odpowiednio 76 mln 431 tys. zł i 10 mln 652 tys. zł) zapewniły 10 lat gwarancji i 7 lat rękojmi, a Budimex S.A. (94 mln 405 tys. zł – 85 mln 892 tys. zł i 8 mln 512 tys. zł) proponuje skrócony okres do 5 i 2 lat. Miasto zamierza przeznaczyć na ten cel 64 mln 920 tys. zł (58 mln 155 tys. zł gmina i 6 mln 765 tys. zł MPWiK). Na razie analizuje złożone oferty.
O wyborze wykonawcy w 60% zadecyduje cena, w 20% doświadczenie kierownika budowy, a po 10% termin gwarancji i wydłużenie okresu rękojmi. Prace budowlane mają trwać 24 miesiące od dnia podpisania umowy. Dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego ma wynieść 18 mln 791 tys. zł.
Nowe chodniki, ścieżki rowerowe i oświetlenie
Inwestycja dotyczy czterech ulic. Wykonawca rozbuduje ul. Obornicką na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami z Bałtycką i Bezpieczną. Ponadto m.in. przebuduje przystanki, zatoki autobusowe i skrzyżowania z ul. Parnickiego i Bezpieczną. Utworzy chodniki, ścieżki rowerowe oraz oświetlenie.
Prace na ul. Pełczyńskiej obejmą fragment od Kominiarskiej (wraz ze skrzyżowaniem) do J. Nowaka Jeziorańskiego (rondo W. Kielara – bez skrzyżowania). Przebudowa czeka skrzyżowania z ul. Kominiarską, Kaczeńcową, Podbiałową, Ostową oraz Ćwiczebną, a także zjazdy prywatne i publiczne. Zwycięska firmy utworzy nowy wlot ul. Melioranckiej w Pełczyńską (reszta prac zostanie zrealizowana w ramach odrębnej inwestycji, budowy drogi łączącej Miętową z Pełczyńską). Pojawią się nowe ciągi piesze, rowerowe oraz pieszo-rowerowe.
Kolejną z rozbudowanych ulic będzie ul. Zajączkowska – od Kminkowej (Pełczyńska 153), do Pęgowskiej (Zajączkowska 53). Wykonawca wyremontuje skrzyżowania z ul. Zapotocze, Załęże i Pęgowską. Piesi i rowerzyści będą mogli korzystać z nowych ścieżek.
Miasto rozbuduje też ul. Pęgowską, na odcinku od Zajączkowskiej do Zarzecze. Wyłoniona w przetargu firma wykona na niej podobne prace co na poprzednich fragmentach dotyczących oświetlenia, ścieżek i przebudowy infrastruktury. Prace obejmą skrzyżowania z ul. Zalipie, Zabłocie, Dalimira, Mikory/Zaziębie, Zarzecze i Mikory.
Za projekt odpowiada Firma Projektowa Wanecki Sp. z o.o.
UM Wrocławia
Remont Osobowickiej też okaże się droższy?
Jak donosiliśmy w tym tygodniu, miasto może być zmuszone do dołożenia pieniędzy również na rozbudowę ul. Osobowickiej. Do najtańszej propozycji brakuje ponad 11, a do najdroższej – przeszło 15 mln zł brutto.
Jak donosiliśmy w tym tygodniu, miasto może być zmuszone do dołożenia pieniędzy również na rozbudowę ul. Osobowickiej. Do najtańszej propozycji brakuje ponad 11, a do najdroższej – przeszło 15 mln zł brutto.