Na północy Wrocławia ma powstać nowa kładka rowerowo-piesza nad rzeką Widawąfot. Orzech

Na północy Wrocławia ma powstać nowa kładka rowerowo-piesza nad rzeką Widawą

REKLAMA
Po wielu latach pojawiła się realna szansa na budowę nowej kładki rowerowo-pieszej nad Widawą, która miałaby powstać w pobliżu ujścia tej rzeki do Odry. Obiekt ten miałby bardzo duże znaczenie dla rozwoju turystyki rowerowej w północnej części Wrocławia i okolicznych miejscowości.
Inwestor - gmina Wrocław złożyła 12 października wniosek o pozwolenie na budowę. Inwestycja ma zostać zrealizowana na działkach nr AR_1.2/2, AR_1.3, obręb 026401_1.0060. Chodzi o teren na osiedlu Osobowice-Rędzin, w Lesie Rędzińskim w pobliżu ujścia rzeki Widawy do Odry, na granicy gminy Wrocław i gminy Oborniki Śląskie. Projekt budowlany kładki opracowała firma PBW Inżynieria sp. z o.o. z Wrocławia, która wygrała zorganizowany w 2018 r. miejski przetarg.
fot. Orzech
REKLAMA
Kładka w tym miejscu istniała jeszcze w latach 80-tych XX wieku. Aktualnie w tym miejscu znajdują się jedynie pozostałości po starej konstrukcji (ZDJĘCIA).
Nowa kładka będzie zdecydowanym ułatwieniem dla rowerzystów i pieszych chcących dostać się z północnej części Wrocławia, z Lasu Rędzińskiego wzdłuż Odry do Urazu czy w stronę Obornik Śląskich i tamtejszych lasów. Budowa kładki na rzece Widawie pozwoli na uniknięcie podróżowania wzdłuż ruchliwej i niebezpiecznej dla turystów pieszych i rowerowych drogi Wrocław - Oborniki Śląskie. Inwestycja ta otworzy też nowe możliwości dla utworzenia szlaków turystycznych w tym rejonie Wrocławia i ościennych miejscowości.
Projekt pod nazwą "Kładka rowerowo-piesza nad Widawą w miejscu starego mostku. Za Rędzinem i Leśnicą w kierunku Paniowic przez Las Rędziński i Widawę" został zgłoszony w ramach Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego (WBO) w roku 2016 i w 2017. W obu przypadkach był to projekt ogólnomiejski czyli możliwy był w tamtych latach do zdobycia milion złotych na realizację tej inwestycji. Dwukrotnie projekt ten nie przeszedł pozytywnie I etapów weryfikacji i nie został poddany pod głosowanie mieszkańców Wrocławia. Projekt został zweryfikowany negatywnie, ponieważ szacunkowy koszt inwestycji znacznie przekraczał budżet WBO na tego typu inwestycje. Szacunkowy koszt budowy kładki wynosił w 2016 i 2017 roku ok. 2-3 mln zł.

Komentarze (7)

Napisz komentarz
stan(gość)
no i kładka nie powstała, czemu nie kupić starego stalowego mostu, odnowić i postawić na betonowych fundamentach, cena kosmiczna a możnaby w tej cenie kilka takich mostów ogarnąć i byłby teren rekreacyjne
Drama(gość)
Pewnie panowie z kopalni uruchomili kontakty
Drama(gość)
Pewnie panowie z kopalni uruchomili kontakty
norbic(gość)
przypuszczalnie musza zrobic wysoką konstrukcje na wypadek powodzi co pewnie znacznie podnosi koszty
norbic(gość)
przypuszczalnie musza zrobic wysoką konstrukcje na wypadek powodzi co pewnie znacznie podnosi koszty
amh(gość)
Za Rędzinem i Lesicą
Misza(gość)
Ostatnia cena za tę kładkę to było coś 5 mln zł, trochę przegięcie - równowartość 6 km drogi asfaltowej dla rowerów.
REKLAMA