W ramach powstających przy ulicy Księcia Witolda Bulwarów Książęcych, oprócz mieszkań, pojawi się też część usługowa. Stworzy ją pieszy pasaż handlowy, realizowany według nowej koncepcji convenience street mall. Przedstawiciele inwestora zapewniają, że Bulwary Książęce reprezentują nowatorskie podejście do tworzenia w miastach stref handlowo-usługowych budowanych w harmonii z otoczeniem, uwzględniając zarówno budynki mieszkalne jak i przestrzeń publiczną.
– Convenience street mall stanowią przeciwwagę dla zamkniętych, monolitycznych brył galerii handlowych. To miejsca zaprojektowane z myślą nie tylko o codziennych zakupach, ale także sprzyjające spotkaniom towarzyskim w otwartej przestrzeni publicznej – mówi Maciej Golis, dyrektor projektu w BPi Polska.
Pieszy pasaż, zwany również ulicą handlową, który powstanie w ramach inwestycji Bulwary Książęce, został zainspirowany francuskimi obiektami typu mixed-use, w tym pasażem Les Passage de l'Hôtel de Ville w miejscowości Boulogne Billancourt należącej do aglomeracji paryskiej.
Wszystkie lokale usługowe będą miały łącznie około 4,5 tysiąca metrów kwadratowych najmu.
– Znajdzie się tam miejsce na sklep spożywczy, placówki usługowe, kwiaciarnię, butiki, kawiarnie i restauracje, o których atrakcyjności zadecyduje niezwykle malownicze położenie pomiędzy dwoma ramionami Odry, prestiżowe sąsiedztwo Starego Miasta i bardzo mocna strefa oddziaływania o zasięgu blisko 200 tysięcy osób – wylicza Maciej Golis.
Projekt zagospodarowania pasażu uwzględnia zieleń, szerokie aleje wewnętrzne sprzyjające stawianiu letnich ogródków przy lokalach gastronomicznych oraz powstanie nowego placu miejskiego od strony mostu Pomorskiego. BPI Polska prowadzi również rozmowy z miastem w sprawie rozbudowy infrastruktury komunikacyjnej wokół inwestycji.
Przewidziano także profesjonalne zaplecze do obsługi ulicy handlowej, w tym podziemny parking (niezależny od parkingu w części mieszkaniowej), strefę dostaw, biura dla ochrony i zarządcy, a nawet specjalny lokal na odpady organiczne dla restauracji.
Przewidziano także profesjonalne zaplecze do obsługi ulicy handlowej, w tym podziemny parking (niezależny od parkingu w części mieszkaniowej), strefę dostaw, biura dla ochrony i zarządcy, a nawet specjalny lokal na odpady organiczne dla restauracji.
Za komercjalizację ulicy handlowej odpowiada międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield. W części mieszkalnej powstanie w sumie około 370 lokali, w tym mieszkania o podwyższonym standardzie i apartamenty.
Budowa kompleksu ruszyła pod koniec sierpnia i będzie realizowana w II etapach. Termin zakończenia I etapu planowany jest na czerwiec 2018 roku.