9 stycznia Urząd Miejski we Wrocławiu ogłosił przetarg na sześcioletnią obsługę linii autobusowych kursujących między dzielnicą Leśnica a miejscowościami w gminie Miękinia.
W postępowaniu pojawiło się kilka nowości. Najważniejszą z nich jest to, że miasto nie chce już widzieć autobusów niskowejściowych, wymagając wyłącznie autobusów w pełni niskopodłogowych (z wyjątkiem jednego egzemplarza, najmniejszego autobusu).
Ogłoszony przetarg dotyczy łącznie 11 linii autobusowych. Są to połączenia oznaczone numerami: 117, 123, 137, 138, 917, 923, 937, 938, 940, 948 i 958. Pierwsze cztery to linie miejskie, pozostałe zapewniają komunikację pomiędzy Wrocławiem a miejscowościami w gminie Miękinia. Wszystkie te linie rozpoczynają swoje kursy na węźle komunikacyjnym przy pętli tramwajowej w dzielnicy Leśnica.
W postępowaniu pojawiło się kilka nowości. Najważniejszą z nich jest to, że miasto nie chce już widzieć autobusów niskowejściowych, wymagając wyłącznie autobusów w pełni niskopodłogowych (z wyjątkiem jednego egzemplarza, najmniejszego autobusu).
Ogłoszony przetarg dotyczy łącznie 11 linii autobusowych. Są to połączenia oznaczone numerami: 117, 123, 137, 138, 917, 923, 937, 938, 940, 948 i 958. Pierwsze cztery to linie miejskie, pozostałe zapewniają komunikację pomiędzy Wrocławiem a miejscowościami w gminie Miękinia. Wszystkie te linie rozpoczynają swoje kursy na węźle komunikacyjnym przy pętli tramwajowej w dzielnicy Leśnica.
Zwycięzca przetargu będzie miał zagwarantowaną 6-letnią obsługę wszystkich 11 linii. Start przewozów zaplanowano nie wcześniej niż w lipcu, jednak termin ten może ulec opóźnieniu, jeżeli przedłuży się procedura przetargowa.
Do obsługi linii potrzebnych będzie łącznie 20 autobusów: 16 podstawowych, fabrycznie nowych, które mają się pojawić w ruchu w ciągu 270 dni od podpisania umowy oraz 4 dodatkowych. Te ostatnie muszą spełniać min. normę Euro 5 i mieć nie więcej niż 10 lat w każdym roku obowiązywania umowy.
REKLAMA
Podstawowe wymagania dotyczące wyposażenia autobusów to:
- 1 autobus typu A – długość od 7,90 do 9,19 m, minimum 50 miejsc ogółem w tym minimum 14 siedzących i 30 stojących, minimum 2 pary drzwi sterowanych automatycznie z miejsca pracy kierowcy, pierwsze jedno- lub dwuskrzydłowe o szerokości min. 600 mm umieszczone przed pierwszą osią, drugie dwuskrzydłowe o szerokości min. 1200 mm, minimum 1 klapa dachowa, przesuwne szyby boczne w co najmniej dwóch oknach (minimum po jednej na każdej bocznej ścianie pojazdu)
- 12 autobusów typu B – długość od 9,20 do 10,65 m, minimum 65 miejsc ogółem w tym minimum 18 siedzących (z czego minimum 4 dostępne bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi) i 40 stojących, minimum 2 drzwi sterowanych automatycznie z miejsca pracy kierowcy, pierwsze jedno- lub dwuskrzydłowe o szerokości min. 600 mm umieszczone przed pierwszą osią, drugie dwuskrzydłowe o szerokości min. 1200 mm, minimum 2 klapy dachowe, przesuwne szyby boczne w co najmniej czterech oknach (minimum po dwa na każdej bocznej ścianie pojazdu)
- 3 autobusy typu C – długość od 10,65 do 12,20 m, minimum 80 miejsc ogółem w tym minimum 20 siedzących (z czego minimum 6 dostępne bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi) i 50 stojących, minimum 3 drzwi sterowanych automatycznie z miejsca pracy kierowcy, pierwsze jedno- lub dwuskrzydłowe o szerokości min. 600 mm umieszczone przed pierwszą osią, drugie i trzecie dwuskrzydłowe o szerokości min. 1200 mm, minimum 2 klapy dachowe, przesuwne szyby boczne w co najmniej czterech oknach (minimum po dwa na każdej bocznej ścianie pojazdu).
Najważniejszym kryterium przy wyborze oferty w tym przetargu będzie cena, która ma 60% wagi. Pozostałe 40% można zyskać dzięki:
- wprowadzeniu w okresie przejściowym autobusów, które spełniają min. normę Euro 5
- autobusom podstawowym typu B, które mają trzy wejścia na pokład
- autobusom podstawowym typu B, które mają 7 i więcej foteli dostępnych z niskiej podłogi
- wyposażenie przynajmniej trzech autobusów typu C w system rekuperacji.