Miało być niespełna, a jest ponad dwa miliony złotych – tyle wyniesie koszt ułatwienia rowerzystom poruszania się po ulicy Piłsudskiego. Firmy Rotomat i Elektrotim wykonają zadanie w ciągu niespełna pół roku. Projekt jest realizowany w ramach Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu rozstrzygnął 7 marca przetarg na przebudowę ul. Piłsudskiego w celu wydzielenia trasy rowerowej na odcinku od Świdnickiej do Dworcowej. Przystąpił do niego, mimo dwukrotnego przedłużania terminu składania ofert, tylko jeden uczestnik. Konsorcjum spółek Rotomat Sp. z o.o. i Elektrotim S.A. oczekiwało 2 mln 168 tys. zł brutto przy udzieleniu trzyletniej gwarancji. Miasto planowało wydać 1 mln 861 tys. zł, ale postanowiło dołożyć brakującą kwotę.
Projekt przygotowany przez Biuro Projektowe Fried-Pol Paweł Fried przewiduje wyznaczenie na jezdni jednokierunkowych pasów ruchu o szerokości 1,5 m, a także utworzenie jednokierunkowych dróg o nawierzchni bitumicznej (szerokość taka sama).
Projekt z inicjatywy mieszkańców
Inwestycja jest realizowana w ramach m.in. projektu nr 52 w WBO 2016. To kontynuacja dwóch zwycięskich pomysłów z poprzednich edycji zakładających podobną trasę od ulicy Świdnickiej do placu Orląt Lwowskich.
– Realizacja projektu zapewni skomunikowanie dworca Wrocław Główny, stanowiącego najważniejszy węzeł przesiadkowy w regionie, z siecią wrocławskich dróg rowerowych – wyjaśnia lider. – Ponadto, poprzez utworzenie dróg i pasów rowerowych na Stawowej i Peronowej, pozwoli on również połączyć w całość jedną z najważniejszych tras rowerowych na osi północ-południe, czyli ciąg Kołłątaja – Borowska/Ślężna.
Na inwestycji mają skorzystać przede wszystkim osoby dojeżdżające na pociąg rowerem, rowerzyści przejeżdżający przez ten rejon oraz okoliczny mieszkańcy, którzy "zyskają bezpieczne i wygodne drogi rowerowe".