[size=150:3vpyofuq]
Ulicę Wyścigową omijaj od niedzieli szerokim łukiem [/size:3vpyofuq]
W sobotę w nocy na rok zamykają ulicę Wyścigową. Jeśli zechcesz ją ominąć, i tak utkniesz w korku.
Od niedzieli wyjazd z Wrocławia w kierunku autostrady A4 i Bielan Wrocławskich może zająć nam nawet dwa razy więcej czasu niż dotychczas. To dlatego, że drogowcy w końcu zdecydowali się rozpocząć zapowiadany od kilku tygodni remont ulicy Wyścigowej. Przez rok będzie ona jednokierunkowa. Oficjalny objazd skieruje sznur aut z ul. Ślężnej w wąską ulicę Waligórskiego, a stąd do alei Karkonoskiej. I tu pojawia się problem, bo ulicą Ślężną jadą nie tylko samochody osobowe, ale także mnóstwo tirów i autokarów przemierzających Wrocław drogą krajową nr 8 - od strony Warszawy w kierunku południowej granicy państwa.
Dlatego trudno uwierzyć urzędnikom, że oficjalnym objazdem uda się przejechać bez korków. Choć spółka Wrocławskie Inwestycje (to ona w imieniu miasta zleciła remont) przekonuje, że postarała się ułatwić życie kierowcom.
W sobotę w nocy na rok zamykają ulicę Wyścigową. Jeśli zechcesz ją ominąć, i tak utkniesz w korku.
Od niedzieli wyjazd z Wrocławia w kierunku autostrady A4 i Bielan Wrocławskich może zająć nam nawet dwa razy więcej czasu niż dotychczas. To dlatego, że drogowcy w końcu zdecydowali się rozpocząć zapowiadany od kilku tygodni remont ulicy Wyścigowej. Przez rok będzie ona jednokierunkowa.
Oficjalny objazd skieruje sznur aut z ul. Ślężnej w wąską ulicę Waligórskiego, a stąd do alei Karkonoskiej. I tu pojawia się problem, bo ulicą Ślężną jadą nie tylko samochody osobowe, ale także mnóstwo tirów i autokarów przemierzających Wrocław drogą krajową nr 8 - od strony Warszawy w kierunku południowej granicy państwa.
Dlatego trudno uwierzyć urzędnikom, że oficjalnym objazdem uda się przejechać bez korków. Choć spółka Wrocławskie Inwestycje (to ona w imieniu miasta zleciła remont) przekonuje, że postarała się ułatwić życie kierowcom.
My jednak radzimy nie szukać rozwiązań na ostatnią chwilę. Jeśli ktoś jedzie ze wschodniej części miasta, powinien wcześniej pomyśleć, czy nie warto dostać się do autostrady A4 przez ulicę Bardzką i Buforową.
Można też próbować skorzystać z Borowskiej, ale tu - prędzej czy później - zderzymy się z problemem przejazdu przez Ołtaszyn, gdzie właśnie trwa budowa kanalizacji na kilku ulicach.
Znacznie lepiej mają kierowcy podążający z zachodniej części miasta. Gdy już przebrną przez utrudnienia na ul. Grabiszyńskiej i korki na Solskiego, mogą dalej w kierunku Bielan jechać na dwa sposoby. Albo ul. Karmelkową i Czekoladową, albo skorzystać z najlepszego dziś rozwiązania, czyli ul. Wiejskiej, Mokronoskiej i dalej zwykle pustej ul. Kwiatkowskiego.
O wiele łatwiejsze zadanie będą mieli kierowcy wjeżdżający do Wrocławia od strony Bielan Wrocławskich i jadący w kierunku centrum. Dla nich dwa pasy ul. Wyścigowej będą przejezdne przez cały czas trwania remontu - czyli do czerwca przyszłego roku.
Zmiany w miejskiej komunikacji W związku z remontem inaczej pojadą dwie linie autobusów dziennych - 144 i 612 oraz dwie linie nocne: 249 i 259.
Jadąc od centrum w stronę pętli przy ul. Wojszyckiej, dojadą do końca ulicy Sudeckiej i skręcą w prawo w ul. Waligórskiego. Tą ulicą dojadą do Karkonoskiej. Z niej odbiją zaraz w lewo w ul. Turniejową i stamtąd już do pętli przy ul. Wojszyckiej.
Przystanki tymczasowe powstaną przy ul. Waligórskiego oraz przy Turniejowej. W stronę centrum autobusy pojadą tak jak dotychczas.
[url][http://wroclaw.naszemiasto.pl/wydarzenia/1002830.html/url]