Nie do końca września, ale najprawdopodobniej do połowy października potrwa remont mostów Uniwersyteckich. W zakładanym pierwotnie terminie skończy się z kolei modernizacja mostu Muchoborskiego.
Remont mostów Uniwersyteckich ruszył pod koniec lipca. Pierwotnie zapowiadano, że prace potrwają do końca września. Tak się jednak nie stanie.
Jak informują przedstawiciele Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta, termin zakończenia prac przy remoncie jezdni, torowiska i słupów trakcyjnych ulegnie przesunięciu z 30 września na październik, prawdopodobnie będzie to połowa miesiąca.
– Powodem zmiany terminu są przeszkody natury proceduralno-formalnej uniemożliwiające demontaż starych słupów trakcyjnych i montaż nowych. Jeśli Wydział Architektury i Budownictwa UM wyda jeszcze dzisiaj dziennik budowy, wykonawca będzie mógł przystąpić do demontażu słupów trakcyjnych, co zagwarantowałoby zakończenie robót przy montażu trakcji tramwajowej w połowie października i wznowienie komunikacji tramwajowej na mostach – tłumaczy Ewa Mazur, rzecznik prasowy ZDiUM-u.
Urzędnicy wyjaśniają, że roboty torowe postępują zgodnie z harmonogramem, a rozpoczęcie wymiany nawierzchni na drugiej jezdni rozpocznie się natychmiast po przełożeniu ruchu kołowego na nowo wyremontowaną nitkę, co nastąpi po zakończeniu demontażu słupów stojących po tej stronie.
– Demontaż wymaga ustawienia na jezdni specjalistycznego sprzętu i wyłączenia jej z ruchu – dodaje Ewa Mazur.
fot. Jakub Zazula
Generalnym wykonawcą robót jest konsorcjum firm Zakład Sieci i Zasilania z Wrocławia oraz Taumer z Krakowa. Koszt inwestycji wyniesie niespełna 4,7 mln złotych.
Jak tłumaczą pracownicy ZDiUM-u, prace związane z remontem chodników, balustrad i spodu konstrukcji mostów będą wykonane jako odrębne zadanie w innym terminie. To inwestycja zaplanowana na kolejne lata.
Most Muchoborski w terminie
Z kolei otwarcie także remontowanego mostu Muchoborskiego planowane jest na noc z 30 września na 1 października.
– Na moście trwają prace drogowe na części jezdnej, na przełomie bieżącego i przyszłego tygodnia będzie układana nawierzchnia bitumiczna, co stanowić będzie ostatni etap robót – podkreśla Ewa Mazur.
W ZDiUM-ie dodają, że czynnikiem zagrażającym dotrzymania terminu jest wyłącznie pogoda, czyli ulewne deszcze.
Modernizację mostu Muchoborskiego prowadzi firma Intop Warszawa, a jej koszt to 2 mln 200 tys. złotych.