Polskie Koleje Państwowe S.A. wydłużyły termin wydawania memorandum informacyjnego dotyczącego projektu deweloperskiego Wrocław Świebodzki. Wszyscy zainteresowani inwestorzy mogą się po nie zgłaszać do 15 kwietnia.
Wydłużenie terminu pobierania memorandum informacyjnego jest spowodowane rosnącym zainteresowaniem potencjalnych inwestorów, a także chęcią zaprezentowania projektu na międzynarodowych targach nieruchomości w Cannes, które odbędą się w pierwszej połowie marca.
Wszyscy zainteresowani nowym zagospodarowaniem dworca Wrocław Świebodzki i znajdujących się w jego sąsiedztwie 28 hektarów gruntów od stycznia mogą zgłaszać się po memorandum informacyjne, na podstawie którego będą składać ofertę współpracy. Polskie Koleje Państwowe S.A. szacują, że wartość prowadzonej z partnerem inwestycji może sięgnąć aż 2 miliardów złotych.
Teren objęty projektem jest niezwykle atrakcyjny z uwagi na lokalizację. Mieści się on w odległości niespełna kilometra od wrocławskiego Rynku. Nieruchomość jest także częściowo zabudowana pochodzącym z 1843 roku dworcem Wrocław Świebodzki, który stanowi jeden z ciekawszych obiektów architektonicznych. Po rewitalizacji obiekt mógłby stać się miejscem niezwykle prestiżowym i stanowić alternatywę dla nowoczesnych budynków komercyjnych.
Na atrakcyjność terenu i jego potencjał komercyjny wpływa także możliwość przywrócenia ruchu kolejowego na dworzec Wrocław Świebodzki oraz budowa węzła przesiadkowego. W tej kwestii PKP S.A. współpracuje z Urzędem Marszałkowskim oraz Urzędem Miasta.
Przed potencjalnymi inwestorami stoi możliwość stworzenia spójnej koncepcji, która uwzględni potencjał historycznej zabudowy oraz terenów o dużych możliwościach aranżacyjnych. W ostatnich latach Polskie Koleje Państwowe S.A. zrealizowały dwa duże projekty deweloperskie. Dzięki współpracy z zewnętrznymi inwestorami w Katowicach i Poznaniu powstały nowe dworce i węzły komunikacyjne połączone z galeriami handlowymi. PKP S.A. uruchamia kolejne projekty w tej formule. We współpracy z deweloperami spółka zamierza zagospodarować tereny Międzytorza w Gdyni, okolic ulicy Bosackiej w Krakowie, a w stolicy stacji Warszawa Gdańska i Warszawa Główna. Prywatny inwestor wybuduje także nowy dworzec Warszawa Zachodnia.