Lada dzień rowerzyści będą mogli bez problemu przejechać z ul. Długiej aż do trasy przy ul. Legnickiej, prowadzącej do samego centrum miasta. Dobiegają końca prace nad tworzeniem pasów i kontrapasów rowerowych na ul. Rybackiej, pojawią się tam też znane z ul. Świdnickiej czerwone piktogramy.
W zeszłym tygodniu informowaliśmy, że we Wrocławiu pojawia się coraz więcej nowatorskich rozwiązań, które mają ułatwić życie rowerzystom. To m.in. nietypowe znaki (podobne są np. w Kopenhadze), niespotykane w naszym kraju śluzy czy lustra poprawiające widoczność.
Kolejną inwestycją rowerową jest łącznik pomiędzy ul. Legnicką i Długą. Jego budowa dobiega końca – od strony Legnickiej wyznaczono już pas rowerowy do ul. Zachodniej, a dalej kontrapas do ciągu pieszo-rowerowego, który biegnie pod mostem Dmowskiego i dalej ulicą Długą.
Natomiast pas rowerowy w kierunku centrum biegnie od ciągu pieszo-rowerowego do ul. Zachodniej. Na skrzyżowaniu z Zachodnią wyznaczono dwie śluzy rowerowe, wykonano też włączenie na istniejącą drogę rowerową na ul. Zachodniej.
- Na południowym wlocie skrzyżowania Rybackiej z Zachodnią dostępna szerokość jezdni uniemożliwiła wyznaczenie pasa rowerowego – aby zachować ciągłość trasy wyznaczone zostanie oznakowanie w postaci czerwonych piktogramów rowerów – wyjaśnia Artur Wesołowski z sekcji ds. rozwoju ruchu rowerowego w magistracie.
Będzie to drugie po ul. Świdnickiej takie miejsce we Wrocławiu.
Na pasach rowerowych oraz na kontrapasie zastosowano nakładki asfaltowe - dzięki takiemu rozwiązaniu urzędnicy chcą wyeliminować wstrząsy podczas jazdy rowerem, które pojawiają się na granitowym bruku, a także znacznie poprawić przyczepność zwłaszcza w deszczowe dni.
- Nie bez znaczenia jest fakt, że oznakowanie poziome znacznie lepiej trzyma się nawierzchni bitumicznej niż kamiennej – dodaje Artur Wesołowski.