Do najtańszej, jak się okazało również najkorzystniejszej, oferty na przebudowę ulic na północy Wrocławia (m.in. Pełczyńskiej i Obornickiej) brakowało w budżecie 11 milionów złotych. Urzędnicy postanowili jednak dołożyć brakującą kwotę już w pierwszym przetargu. Skanska skończy prace w 2021 roku. Dostanie niespełna 76 milionów.
Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o. rozstrzygnęły dzisiaj, 17 maja, przetarg na przebudowę ulic w ciągu drogi wojewódzkiej nr 342 we Wrocławiu. Wybrały na wykonawcę firmę Skanska S.A. Zrealizuje zadanie w ciągu dwóch lat od dnia podpisania umowy.
Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o. rozstrzygnęły dzisiaj, 17 maja, przetarg na przebudowę ulic w ciągu drogi wojewódzkiej nr 342 we Wrocławiu. Wybrały na wykonawcę firmę Skanska S.A. Zrealizuje zadanie w ciągu dwóch lat od dnia podpisania umowy.
O przedstawieniu listy ofert pisaliśmy w marcu. Zgłosiło się trzech chętnych. Skanska oczekiwała 75 mln 939 tys. zł brutto (w tym 68 mln 983 tys. zł w zakresie gminy i 6 mln 956 tys. zł zabezpieczone przez MPWiK), Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. 87 mln 84 tys. zł (odpowiednio 76 mln 431 tys. zł i 10 mln 652 tys. zł), a Budimex S.A. 94 mln 405 tys. zł (85 mln 892 tys. zł i 8 mln 512 tys. zł). Dwie pierwsze spółki zapewniły 10 lat gwarancji i 7 rękojmi, a trzecia okres skrócony do 5 i 2 lat.
Największą liczbę punktów w postępowaniu uzyskała firma ze Szwecji. Miasto zamierzało przeznaczyć na ten cel 64 mln 920 tys. zł (58 mln 155 tys. zł gmina i 6 mln 765 tys. zł MPWiK), ale zdecydowało się dołożyć brakującą kwotę już w pierwszym przetargu. Dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego ma wynieść 18 mln 791 tys. zł.
Nowe chodniki, ścieżki rowerowe i oświetlenie
Inwestycja dotyczy czterech ulic. Wykonawca rozbuduje ul. Obornicką na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami z Bałtycką i Bezpieczną. Ponadto m.in. przebuduje przystanki, zatoki autobusowe i skrzyżowania z ul. Parnickiego i Bezpieczną. Utworzy chodniki, ścieżki rowerowe oraz oświetlenie.
Prace na ul. Pełczyńskiej obejmą fragment od Kominiarskiej (wraz ze skrzyżowaniem) do J. Nowaka Jeziorańskiego (rondo W. Kielara – bez skrzyżowania). Przebudowa czeka skrzyżowania z ul. Kominiarską, Kaczeńcową, Podbiałową, Ostową oraz Ćwiczebną, a także zjazdy prywatne i publiczne. Zwycięska firmy utworzy nowy wlot ul. Melioranckiej w Pełczyńską (reszta prac zostanie zrealizowana w ramach odrębnej inwestycji, budowy drogi łączącej Miętową z Pełczyńską). Pojawią się nowe ciągi piesze, rowerowe oraz pieszo-rowerowe.
Kolejną z rozbudowanych ulic będzie ul. Zajączkowska – od Kminkowej (Pełczyńska 153), do Pęgowskiej (Zajączkowska 53). Wykonawca wyremontuje skrzyżowania z ul. Zapotocze, Załęże i Pęgowską. Piesi i rowerzyści będą mogli korzystać z nowych ścieżek.
Miasto rozbuduje też ul. Pęgowską, na odcinku od Zajączkowskiej do Zarzecze. Wyłoniona w przetargu firma wykona na niej podobne prace co na poprzednich fragmentach dotyczących oświetlenia, ścieżek i przebudowy infrastruktury. Prace obejmą skrzyżowania z ul. Zalipie, Zabłocie, Dalimira, Mikory/Zaziębie, Zarzecze i Mikory.
Za projekt odpowiada Firma Projektowa Wanecki Sp. z o.o.
UM Wrocławia
Na Osobowicką już zabrakło
Na remont zaczekają za to jeszcze mieszkańcy Osobowic. W marcu informowaliśmy, że do najtańszej oferty na rozbudowę ulicy Osobowickiej na odcinku od obwodnicy śródmiejskiej do ul. Lipskiej brakowało ponad 11 mln zł. Z tego powodu urzędnicy unieważnili przetarg 8 maja – planują wydać maksymalnie 24 mln 109 tys. zł (18 mln 932 tys. zł w zakresie gminy i 5 mln 177 tys.zł MPWiK).