Trasa tramwajowa na Jagodno to inwestycja wyczekiwana od lat przez mieszkańców tego bardzo szybko rozwijającego się wrocławskiego osiedla. Teraz magistrat robi pierwszy krok w kierunku realizacji tego przedsięwzięcia.
Spółka Wrocławskie Inwestycje właśnie ogłosiła przetarg na budowę trasy tramwajowej na Jagodno – od ulicy Świeradowskiej (od włączenia w istniejące torowisko na ul. Bardzkiej) do ulicy Kajdasza wraz z pętlą tramwajową.
Na razie zamówienie obejmuje jednak tylko wykonanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę trasy tramwajowej.
Cała, dwutorowa trasa tramwajowa ma liczyć około 2,5 kilometra i kończyć się pętlą tramwajowo-autobusową. Na trasie zaplanowano 5 par przystanków tramwajowych.
Dodajmy, że zgodnie z zaprezentowanym jakiś czas temu Wrocławskim Programem Tramwajowym, trasa na Jagodno znalazła się wśród najpilniejszych inwestycji przewidzianych do realizacji po 2022 roku. Przedsięwzięcie jest też ujęte w zaktualizowanej wersji planu transportowego.
Spółka Wrocławskie Inwestycje właśnie ogłosiła przetarg na budowę trasy tramwajowej na Jagodno – od ulicy Świeradowskiej (od włączenia w istniejące torowisko na ul. Bardzkiej) do ulicy Kajdasza wraz z pętlą tramwajową.
Na razie zamówienie obejmuje jednak tylko wykonanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę trasy tramwajowej.
– Niniejsze zamówienie obejmuje również uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia, pozwolenia wodnoprawnego, konserwatorskiego oraz innych wymaganych przepisami. Ze względu na brak obowiązującego MPZP na północ od wiaduktu kolejowego, w zakresie zamówienia jest również uzyskanie decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego – wyliczają urzędnicy.
Na przygotowanie dokumentacji wykonawca będzie miał 14 miesięcy od podpisania umowy.
– Wykonawca jest zobowiązany do pełnienia nadzoru autorskiego do czasu uzyskania pozwolenia na użytkowanie lub równoważnego dokumentu dla robót zrealizowanych na podstawie opracowania wykonanego według wzoru umowy. Planowany termin zakończenia robót i sprawowania nadzoru to 31.12.2022 roku – czytamy w dokumentacji przetargowej.
Cała, dwutorowa trasa tramwajowa ma liczyć około 2,5 kilometra i kończyć się pętlą tramwajowo-autobusową. Na trasie zaplanowano 5 par przystanków tramwajowych.
Dodajmy, że zgodnie z zaprezentowanym jakiś czas temu Wrocławskim Programem Tramwajowym, trasa na Jagodno znalazła się wśród najpilniejszych inwestycji przewidzianych do realizacji po 2022 roku. Przedsięwzięcie jest też ujęte w zaktualizowanej wersji planu transportowego.
mat. inwestora
Przebudowa Buforowej trwa
Przypomnijmy, że od zeszłego roku trwa już przebudowa ulicy Buforowej.
– Buforowa zostanie przebudowana od wiaduktu kolejowego do granic Wrocławia, na odcinku około 3 kilometrów. Powstanie też duże rondo, o średnicy ponad 60 metrów, a także nowy wiadukt kolejowy z czterema nitkami torowiska i skrzyżowania – zapowiadał w ubiegłym roku Łukasz Cwojdziński z Wrocławskich Inwestycji.
Na odcinku od wiaduktu do skrzyżowania z ulicą Konstruktorską będzie to droga dwujezdniowa, a od ulicy Konduktorskiej do końca inwestycji – jednojezdniowa.
Powstaną również chodniki i ścieżki rowerowe, zbiornik retencyjny, sygnalizacja świetlna włączona do systemu ITS, a także inteligentne oświetlenie drogowe LED.
Nowa ulica Buforowa powstaje obok starej drogi, na której też zostanie wymieniona nawierzchnia. Dawna jezdnia będzie służyć jako droga wewnętrzna, służąca głównie mieszkańcom.
Wartość podpisanego z firmą Strabag kontraktu to 77 mln złotych, z czego dofinansowanie unijne pokryje 55,4 mln złotych. Zakończenie inwestycji planowane jest na pierwszy kwartał 2019 roku.