fot. Jakub Zazula

[Wrocław] Wiemy, ile mieszkań sprzedali kolejni wrocławscy deweloperzy

Tomasz Matejuk
Swoimi wynikami za pierwszy kwartał 2017 roku pochwaliły się dwie kolejne wrocławskie firmy deweloperskie: i2 Development i Rafin Developer.
Kilka dni temu informowaliśmy o wynikach sprzedażowych, osiągniętych przez czołowych wrocławskich deweloperów w pierwszym kwartale 2017 roku.
Teraz kolejne firmy deweloperskie, działające na wrocławskim rynku, też podzieliły się danymi z pierwszych trzech miesięcy bieżącego roku.
I2 Development w I kwartale 2017 roku sprzedał 117 lokali, w porównaniu do 99 mieszkań sprzedanych w tym okresie 2016 roku, a tegoroczna oferta dotyczyła 480 mieszkań.

– Dalszy wzrost sprzedaży jest potwierdzeniem, że idealnie dostosowujemy naszą ofertę do potrzeb rynku, który bardzo dobrze znamy. W I kwartale mieliśmy stosunkowo małą ofertę, dlatego cieszy nas wysoka efektywność sprzedaży. W najbliższym czasie znacząco chcemy zwiększyć liczbę jednostek – mówi Marcin Misztal, wiceprezes i2 Development. 



Jak podkreślają przedstawiciele spółki, deweloper obserwował bardzo duże zainteresowanie inwestycjami Soft Lofty Legnicka i Soft Lofty Centrum, gdzie zdecydowana większość lokali jest już sprzedana, a prace są dopiero na wczesnym etapie. Sporym zainteresowaniem cieszył się też projekt Bulwar Staromiejski

W ramach tego projektu, w I kwartale 2017 roku, uzyskano pozwolenia na budowę dwóch inwestycji i jednocześnie wprowadzono je do sprzedaży. To "Dom z herbem" oraz "Przy przystani"W II kwartale i2 Development spodziewa się otrzymania pozostałych pozwoleń na budowę w ramach inwestycji Bulwar Staromiejski. 



Zbliżone wyniki, jeśli chodzi o sprzedaż w pierwszym kwartale, zanotował Rafin Developer. Firma osiągnęła próg 106 sprzedanych mieszkań, co oznacza, że sprzedaż wzrosła o 86% w stosunku do pierwszego kwartału 2016 roku.

– W pierwszym kwartale bieżącego roku osiągnęliśmy wyższą sprzedaż niż w całym 2015 roku. Taka sytuacja jest możliwa nie tylko dzięki dobrej koniunkturze na rynku, ale przede wszystkim wprowadzeniu kilku nowych projektów w popularnych lokalizacjach oraz wyraźnie wzmocnionych działaniach marketingowych, wizerunkowych oraz sponsorskich – komentuje Piotr Wiak, wiceprezes ds. handlowych w Rafin Developer.

Firma ma jeszcze ambitniejsze plany na dalszą część roku. 

– Właśnie uruchamiamy sprzedaż 2 nowych etapów (kolejny budynek Wybrzeża Reymonta oraz rozbudowa zabytkowych terenów Kępy Mieszczańskiej), a do końca roku mamy w planach uruchomienie 2-3 kolejnych projektów. Tym samym osiągnęliśmy nasz cel  równowagę popytu i podaży wewnętrznego magazynu mieszkań w stosunku do prognozowanych wyników całego wrocławskiego rynku w pierwszym kwartale 2017 roku – dodaje Piotr Wiak.