16 ciężarówek przetestowało nowy most Olimpijski powstający we Wrocławiu, w ramach budowy Alei Wielkiej Wyspy youtube.com/@WROCLAW_TV

16 ciężarówek przetestowało nowy most Olimpijski powstający we Wrocławiu, w ramach budowy Alei Wielkiej Wyspy

FILM
REKLAMA

Budowa Alei Wielkiej Wyspy i nowego mostu przez Odrę i Oławę czyli jednej z najbardziej wyczekiwanych inwestycji we Wrocławiu coraz bliżej ukończenia. Nowa trasa łącząca Krzyki z Biskupinem i Sępolnem, która diametralnie poprawi komunikację we wschodniej części Wrocławia, ma być przejezdna jeszcze w 2023 roku.

16 ciężarówek, każda ważąca po 32 tony, wjechało dziś (czwartek 27 lipca) na most Olimpijski nad Odrą, który jest fragmentem Alei Wielkiej Wyspy. Następnie 12 z nich przejechało na mniejszy most stanowiący przeprawę nad Oławą. Konstrukcje dobrze zniosły próbę. W IV kwartale tego roku będziemy mogli nimi przejechać z al. Armii Krajowej na Biskupin.

REKLAMA

Aleja Wielkiej Wyspy będzie miała po jednym pasie ruchu w każdą stronę i – co podkreśla magistrat – nie będzie to obwodnica. Zostaną tam bowiem wprowadzone ograniczenia w tonażu samochodów ciężarowych.

Koszt budowy Alei Wielkiej Wyspy to ponad 234 mln złotych, a inwestycja w całości jest finansowana z budżetu gminy Wrocław. Łącznie powstaje tu 3,4 kilometra drogi, 9,5 kilometra dróg rowerowych i 12,5 kilometra chodników.

Generalnym wykonawcą całej inwestycji jest konsorcjum firm Banimex Sp. z o.o. i Azi-Bud Sp. z o.o. z Będzina. Projekt techniczny opracowały firmy Biprogeo Sp. z o.o. z Wrocławia i Firma Projektowa Wanecki Sp. z o.o. z Gliwic.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA