Zakończył się etap nasuwania najcięższego, 300-tonowego elementu stalowej konstrukcji mostu przez Wisłę w Sandomierzu na podporę rzeczną. Długość zespolonych części przęseł tego obiektu przekroczyła już 300 metrów, do zamontowania na podporach pozostały elementy o długości około 150 metrów.
2/3 stalowej konstrukcji już gotowe
Około 100-metrowy element stalowej konstrukcji mostowej nasuwany był na znajdującą się w wodzie podporę nurtową przez kilka dni. Skomplikowana i dokładnie monitorowana operacja, którą poprzedziły kilkutygodniowe przygotowania, trwała kilka dni. Kolos przemieszczał się dzięki czterem siłownikom, sześciu stalowym linom, specjalnym szynom przesuwnym i ślizgom na podporach pomocniczych. Po umieszczeniu w docelowej lokalizacji został zespolony dzięki zwornikowi z konstrukcją już istniejącą, zamontowaną wcześniej na podporach w terenie zalewowym z użyciem 250-tonowego dźwigu. Po zespawaniu zwornika stalowa część przęseł ma długość 307 metrów, co stanowi 2/3 całej konstrukcji. Do zamontowania od strony lewobrzeżnego przyczółka zostały elementy o łącznej długości 150 metrów. Te prace wykonane zostaną z użyciem dźwigu.
Dwujezdniowa przeprawa przez Wisłę
Montaż nowej konstrukcji stalowej mostu przez Wisłę w Sandomierzu ruszył w listopadzie ub. roku. Zaprojektowane elementy stalowej konstrukcji mostu w Sandomierzu produkowane są od połowy 2023 roku w wytwórni wykonawcy, firmy Intop. Technologia montażu przewiduje ich scalanie częściowo w wytwórni i na placu budowy, a następnie na podporach pomocniczych i stałych. Montaż samej konstrukcji może potrwać do lipca. Kolejne etapy prac to wykonanie płyty, izolacji, kap chodnikowych, nawierzchni, oświetlenia, instalacji, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i innych elementów obiektu. Most będzie budowany do końca roku. W przyszłym roku wykonane zostanie włączenie mostu do układu komunikacyjnego miasta czyli istniejącej drogi krajowej nr 77 poprzez rondo i do projektowanej drogi wojewódzkiej poprzez wiadukt. Docelowo sandomierska przeprawa przez Wisłę w ciągu DK77 komunikującej woj. świętokrzyskie z Podkarpaciem będzie dwujezdniowa. Ruch odbywał się będzie dwoma mostami – tym wybudowanym w 2011 roku i tym aktualnie realizowanym.
Źródło: GDDKiA







![Energia z Bałtyku coraz bliżej. Na morskiej farmie wiatrowej Baltic Power zainstalowano kluczowy komponent [FILM+ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/gallery/163/35/685987_100x70.jpg)
![W woj. śląskim otwarto wielką, nowoczesną walcownię za ponad 830 mln zł [FILMY]](https://investmap.pl/_i/image/75/75/77387_100x70.jpg)
![We Wrocławiu trwa budowa nowego, wielkiego osiedla z 1500 mieszkań [FILM+WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/gallery/251/123/662779_100x70.jpg)

![Kultowa YMCA w Łodzi przechodzi metamorfozę. Powstaną miejsca do relaksu, galerie i usługi [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/gallery/117/117/669557_100x70.jpg)
![[dolnośląskie] Ruszyła budowa nowego mostu na Widawie](https://investmap.pl/_i/image/46/46/13870_100x70.jpg)
![[dolnośląskie] Ponad 500 lat i 500 metrów](https://investmap.pl/_i/image/182/54/1206_100x70.jpg)

![[kujawsko-pomorskie] Przetarg na budowę linii 400 kV Jasiniec – Grudziądz Węgrowo](https://investmap.pl/_i/image/136/8/4744_100x70.jpg)
![[Zielona Góra] Galeria Grafitt w nowym wydaniu](https://investmap.pl/_i/image/115/115/883_100x70.jpg)
![[Wrocław] Bulwary Książęce już w stanie surowym zamkniętym](https://investmap.pl/_i/image/226/98/38114_100x70.jpg)
![[Warszawa] RD bud wybuduje mieszkania dla młodych](https://investmap.pl/_i/image/232/104/2536_100x70.jpg)
![[Szczecin] Etap 0 budowy mariny na Wyspie Grodzkiej zakończony. Czas na kolejny](https://investmap.pl/_i/image/190/62/1982_100x70.jpg)
![[Częstochowa] Skanska zbuduje nowy most](https://investmap.pl/_i/image/250/122/2298_100x70.jpg)
![[Wrocław] Jest wykonawca na kolejny odcinek Wschodniej Obwodnicy Wrocławia](https://investmap.pl/_i/image/233/105/8681_100x70.jpg)