Aleja Wielkiej Wyspy i nowe mosty przez Odrę i Oławę we Wrocławiu gotowe. Kiedy otwarcie? fot. Jakub Zazula

Aleja Wielkiej Wyspy i nowe mosty przez Odrę i Oławę we Wrocławiu gotowe. Kiedy otwarcie?

FILM+ZDJĘCIA
REKLAMA

Budowa Alei Wielkiej Wyspy i nowych mostów przez Odrę i Oławę, czyli jednej z najbardziej wyczekiwanych inwestycji we Wrocławiu, coraz bliżej ukończenia. Nowa trasa łącząca Krzyki z Biskupinem i Sępolnem, która diametralnie poprawi komunikację we wschodniej części Wrocławia, ma być przejezdna jeszcze w 2023 roku.

Oficjalny termin otwarcia Alei Wielkiej Wyspy to grudzień 2023 r. Wykonawca ma nadzieję, że uda się dokonać otwarcia drogi i mostów jeszcze przed Bożym Narodzeniem. Na oficjalnej stronie inwestycji można znaleźć informację, że stopień wykonania prac to 99%.

Aleja Wielkiej Wyspy będzie miała po jednym pasie ruchu w każdą stronę i – co podkreśla magistrat – nie będzie to obwodnica. Zostaną tam bowiem wprowadzone ograniczenia w tonażu samochodów ciężarowych.

W ramach budowy Alei Wielkiej Wyspy powstają dwa mosty – krótszy nad Oławą (ok. 350 metrów długości) oraz dłuższy, 700-metrowy nad Odrą. Znamy też nazwy obu nowych wrocławskich przepraw.

Przypomnijmy, sesji Rady Miejskiej Wrocławia, która odbyła się 22 czerwca, radni głosowali nad projektami uchwał w sprawie nazw nowych mostów. W efekcie ustalono, że most nad Odrą zostanie nazwany Olimpijskim – w nawiązaniu do do położonego niedaleko Stadionu Olimpijskiego. Drugi, krótszy most nad Oławą będzie nosił nazwę Na Wilczym Kącie, od nazwy pobliskiego osiedla, które zostało włączone w granice Wrocławia w 1808 roku.

Relacja z kładzenia asfaltu na skrzyżowaniu ulic Paderewskiego i Mickiewicza (piątek, 15 grudnia 2023 r.):

fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
REKLAMA
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula

Generalnym wykonawcą całej inwestycji jest konsorcjum firm Banimex Sp. z o.o. i Azi-Bud Sp. z o.o. z Będzina. Koszt przedsięwzięcia to 262 869 000 złotych i w całości sfinansuje je miasto Wrocław.

Komentarze (6)

Napisz komentarz
Darek(gość)
To ile ta inwestycja kosztowała??? 262 biliony złotych??? Wy czytacie teksty przed publikacją? Macie korektora, który zna język polski?
Społeczeństwa_głos_rozsądku(gość)
Ku**a, co za naród wiecznej krytyki, gniewu i niezadowolenia... Rozje**ać powinni w drobny mak całą drogową infrastrukturę drogową, która powstała przez ostatnie 20 lat, zabrać wam te ultrasamochody z chuknieluksusem na wyposażeniu posadzić w bryczki z koniem na zaprzegu i byśta wtedy polaczki dopiero mieli prawdziwe argumenty do narodowego jękalstwa... Kolejny wykaz niedo**bania umysłowego...  Pleśniejcie dalej upadły narodzie!!!
Art(gość)
Ktoś o ograniczonym rozumowaniu, zaprojektował wiadukt tak, że światła od strony opolskiej i na samym wjeździe na aleje zakorkują wjazd do samego ronda przy obwodnicy miasta. Tyle miejsca tam jest, można było zrobić wiadukt bezkolizyjny. Ale nie ktoś tam się musiał dobrze postarać aby takie ulepa narysować.
Bres(gość)
43 lata za pozno. Podziekowania dla Zdroja-Utopca
Gościu a(gość)
Miasto uległo eko terrorystom, niestety. Powinno być 2x2 plus tramwaj. !!
@mateusz(gość)
Kolejny nie wypał budowlany(wschodnia obwodnica wrocławia) . Jak można drogę, która jest 2 pasmową zmniejszyć do jednego pasa.  Już nie mogę się doczekać 5 km korków. Miłej jazdy. Mateusz
REKLAMA