Budowa Alei Wielkiej Wyspy i nowych mostów przez Odrę i Oławę, czyli jednej z najbardziej wyczekiwanych inwestycji we Wrocławiu, coraz bliżej ukończenia. Nowa trasa łącząca Krzyki z Biskupinem i Sępolnem, która diametralnie poprawi komunikację we wschodniej części Wrocławia, ma być przejezdna jeszcze w 2023 roku.
Oficjalny termin otwarcia Alei Wielkiej Wyspy to grudzień 2023 r. Wykonawca ma nadzieję, że uda się dokonać otwarcia drogi i mostów jeszcze przed Bożym Narodzeniem. Na oficjalnej stronie inwestycji można znaleźć informację, że stopień wykonania prac to 99%.
Aleja Wielkiej Wyspy będzie miała po jednym pasie ruchu w każdą stronę i – co podkreśla magistrat – nie będzie to obwodnica. Zostaną tam bowiem wprowadzone ograniczenia w tonażu samochodów ciężarowych.
W ramach budowy Alei Wielkiej Wyspy powstają dwa mosty – krótszy nad Oławą (ok. 350 metrów długości) oraz dłuższy, 700-metrowy nad Odrą. Znamy też nazwy obu nowych wrocławskich przepraw.
Przypomnijmy, sesji Rady Miejskiej Wrocławia, która odbyła się 22 czerwca, radni głosowali nad projektami uchwał w sprawie nazw nowych mostów. W efekcie ustalono, że most nad Odrą zostanie nazwany Olimpijskim – w nawiązaniu do do położonego niedaleko Stadionu Olimpijskiego. Drugi, krótszy most nad Oławą będzie nosił nazwę Na Wilczym Kącie, od nazwy pobliskiego osiedla, które zostało włączone w granice Wrocławia w 1808 roku.
Relacja z kładzenia asfaltu na skrzyżowaniu ulic Paderewskiego i Mickiewicza (piątek, 15 grudnia 2023 r.):
Generalnym wykonawcą całej inwestycji jest konsorcjum firm Banimex Sp. z o.o. i Azi-Bud Sp. z o.o. z Będzina. Koszt przedsięwzięcia to 262 869 000 złotych i w całości sfinansuje je miasto Wrocław.